کد خبر: ۵۲۸۰۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۲۹ تير ۱۴۰۲
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: نخستین نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی حوزه صنایع کشور با نرخهای خرید تضمینی جدید در حوزه عملیاتی شرکت امروز در گناباد وارد مدار شد.

به گزارش پایگاه خبری 598؛ مهدی مرزبانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود هزار و ۷۵ نیروگاه خورشیدی انشعابی در خراسان رضوی افزود: این نیروگاه بخشی از برق مورد نیاز شبکه شهرک صنعتی گناباد را تامین می کند.

وی به موفقیتهای شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در حوزه نیروگاه خورشیدی اشاره و بیان کرد: تاکنون شرکت توزیع برق خراسان رضوی در تمام ارزیابی های سطح کشور در زمینه استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر توانسته است در صدر جدول قرار گیرد و در این راستا در هفته جاری توانست لوح "چرخ زرین" در حوزه سامانه های خورشیدی صنایع را در دومین همایش “توسعه انرژیهای تجدیدپذیر در صنایع کشور” به دست آورد.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: طی ۲ سال اخیر در این شرکت تاکید ویژه ای بر استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و توسعه نیروگاه های خورشیدی شده که با کادر سازی انجام شده، موفقیت های مزبور به دست آمده است.

مرزبانی افزود: در این راستا شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با دانشگاهها قرارداد منعقد و چند نخبه دانشگاهی را جذب کرده است که با توسعه فعالیتهای خود در زمینه انرژی های تجدیدپذیر در صدر جدول ارزیابی شرکتهای توزیع در این بخش قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: یکی از بهترین فعالیتهای انجام شده شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ، تدوین دستورالعمل هایی در این زمینه بود که از طرف ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق )و توانیر به تمام شرکتهای توزیع برق و برق منطقه ای در کشور ارسال شد.

بنا به گفته جعفر فرشچی، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی هم اکنون عملیات اجرایی ساخت پست برق شهرک صنعتی گناباد به ظرفیت ۲۲ مگاوات و ترانس ۳۰ مگاولت آمپر در حال انجام است.

گناباد در فاصله ۲۹۳ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها