کد خبر: ۵۲۸۱۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۳۱ تير ۱۴۰۲
شهردار تهران گفت: ما میراث‌‌دار حدود 20 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در حوزه فنی ـ عمرانی بودیم که بعد از 22 ماه 10 هزار میلیارد تومان از این پروژه‌ها تکمیل و افتتاح شده و باقی هم در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در سومین نشست تخصصی خود ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم گفت: سومین نشست تخصصی ما امروز در حوزه فنی ـ عمرانی است. طراحی، توسعه ابنیه و زیرساخت‌های شهر بسیار مهم است. همچنین ما در موضوع نگهداشت و مقاوم‌سازی شهر حرکت‌های جدی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین در بخش هدایت، نظارت و کنترل پروژه‌ها هم برنامه‌هایی داریم و به عنوان متولی کار در عرصه فرامحلی و فرامنطقه‌ای، مسؤولیت‌های مستقیمی داریم و در عرصه منطقه‌ای با توجه به نیازهایی که وجود دارد، پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه یک سال و 10 ماه و 19 روز است در شهرداری تهران حضور یافته‌ایم، گفت: ما میراث‌دار حدود 20 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در حوزه فنی ـ عمرانی بودیم که بعد از 22 ماه، 10 هزار میلیارد تومان از این پروژه‌ها تکمیل و افتتاح شده و باقی هم در دستور کار است. البته پروژه‌های جدید دیگری را هم شروع کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه امروز در شهر تهران 4 مجموعه بزرگراهی داریم، افزود: یک آزادراه، 2 بزرگراه و 4 کیلومتر مسیرهای کنار بزرگراهی داریم. آزادراه شوشتری بیش از 16 کیلومتر است که قطعه اول آن در دست ساخت است و امیدواریم بتوانیم امسال آن را افتتاح و آماده بهره‌برداری کنیم. ویژگی این آزادراه این است که جاده امام رضا(از شهید رستگار می‌آید) را به شهید یاسینی متصل می‌کند.

زاکانی ادامه داد: عملا این پروژه 5.5 درصد ترافیک شرق تهران و یک و نیم درصد ترافیک کل تهران را کاهش می‌دهد؛ چراکه رینگ شرقی تهران است و امروز فاز نخست آن در دست اقدام است.

وی در ادامه به تکمیل بزرگراه یادگار امام اشاره کرد و گفت: عملا این بزرگراه تعطیل شده بود و به لطف الهی با تفاهم‌هایی که صورت گرفت، پادگان جی آزاد شد. عملیات اجرایی آغاز شده و این بزرگراه تا میدان فتح و بعد از آن هم استمرار دارد و ما با این اقدامات بزرگراه یادگار امام را از بن‌بست خارج می‌کنیم.

زاکانی در ادامه به پروژه بزرگراه شهید بروجردی اشاره کرد و گفت:‌ از سال 89 این پروژه آغاز شده و دارای 2 فاز است که فاز اول آن امسال افتتاح می‌شود. زمانی که ما پروژه را تحویل گرفتیم، پیشرفت فیزیکی آن 60 درصد بود و طی 22 ماه امسال فاز اول آن در منطقه 18 شهرداری تهران افتتاح می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنانش به تکمیل کندروهای آزادگان به طول 4 کیلومتر اشاره کرد و افزود: کار در دست اقدام است و به دنبال خدمت‌گزاری به مردم هستیم.

زاکانی ادامه داد: ما 98 اصلاح تقاطع داریم که با اصلاح این تقاطع‌ها، 730 کیلومتر راه مردم در بزرگراه‌ها نزدیک‌تر می‌شود و حدود یک میلیون لیتر مصرف بنزین را کم و باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود. عملا این اصلاح ها ارزش افزوده‌ بی‌نظیری برای شهر دارد.

وی با بیان اینکه با اصلاح تقاطع‌ها، دسترسی‌ها راحت‌تر می‌شود، بیان کرد: عملاً با اصلاح این تقاطع‌ها راه اضافه کم‌تر می‌شود. ما سال گذشته 11 تقاطع را اصلاح کردیم که 84 کیلومتر راه مردم نزدیک‌تر شد. امسال با هدف‌گذاری صورت‌گرفته، 22 تقاطع باید اصلاح شود که قطعا 18 تقاطع را تحویل می‌دهیم و با این کار، 186 کیلومتر مسیر کاهش می‌یابد. درباره باقی تقاطع‌ها به دلیل وجود معارض نمی‌توانیم قول تکمیل را در سال جاری بدهیم.
 

* گشایش بزرگ ترافیکی با راه‌اندازی بزرگراه شهید متوسلیان

شهردار تهران در بخش دیگر سخنانش به بزرگراه شهید متوسلیان به طول 9.8 کیلومتر اشاره کرد و گفت: این پروژه از انتهای بزرگراه شهید صیاد آغاز و تا آزادگان امکانی را فراهم می‌کند که میانه شهر را از ترافیک نجات می‌دهد و با تکمیل پروژه‌ها، می‌توان بخش عمده‌ای از ترافیک را برطرف کرد. تونل شهید متوسلیان 25 تا 30 هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد و با ساخت این تونل، در میانه شهر گشایش بزرگی رخ می‌دهد.

زاکانی همچنین به موضوع جمع‌آوری آب‌های سطحی در تهران اشاره کرد و افزود: متولی این امر شرکت خاکریز آب است. در تهران ما مخاطراتی مثل زلزله، سیل، توفان و فرونشست زمین داریم که البته این مخاطرات به اندازه هم نیستند و متفاوت هستند؛ اما وجود دارند. در خصوص مخاطره سیل بویژه در غرب تهران عملیات‌های توسعه‌ای گسترده‌ای را دنبال می‌کنیم و به لطف الهی امکاناتی فراهم می‌شود تا بتوانیم 11 پروژه را با هزینه 2200 میلیارد تومان به سرانجام برسانیم. 14.6 کیلومتر از پروژه‌های آب‌های سطحی افتتاح و 7.4 کیلومتر در دست احداث است و امیدواریم تا پایان سال 1404، حداقل 30 کیلومتر به شبکه جمع‌آوری آب‌‌های سطحی اضافه شود.
 

* 91 درصد گود برج میلاد ایمن‌سازی شده است

زاکانی در بخش دیگر سخنانش به موضوع گودهای رهاشده در تهران اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان مثال گود برج میلاد بسیار پرخطر بود و امروز 91 درصد این پروژه پایدارسازی شده است. یعنی ما مجموعه 18 هزار مترمربعی را پایدارسازی کرده‌ایم البته گود فرهنگ و چند مورد دیگر هم داشتیم که در مسیر ایمن‌سازی آنها هستیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته است، گفت: موضوع بعدی ما آسفالت است. تهران 110 میلیون مترمربع معبر دارد و اگر سالانه 10 درصد معابر آسفالت شود، ما سالانه 11 میلیون مترمربع ترمیم داریم.

شهردار تهران ادامه داد: سالانه باید یک میلیون و 700 هزار تن آسفالت در شهر توزیع شود و اینگونه می‌توان هر 10 سال یکبار، آسفالت را تجدید کرد.

وی با بیان اینکه قبلا 660 هزار تن آسفالت توزیع می‌شد، گفت: سال گذشته 760 هزار تن آسفالت ریخته‌ایم که از آن عبور کردیم و امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم حداقل یک و نیم میلیون تن آسفالت توزیع شود و برای این حجم از آسفالت، 4 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه نیازمندیم و امروز که من با شما صحبت می‌کنم، از مرز 600 هزار تن‌ آسفالت عبور کرده‌ایم و هدف‌گذاری ما این است که تا پایان سال 1.5 میلیون تن آسفالت بریزیم.

وی افزود: در سطح شهر تهران 170 اکیپ فعال در موضوع آسفالت داریم و برای هر ناحیه یک مجموعه لکه‌گیری داریم که در مجموع تمام اکیپ‌ها فعالند.

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مناسب‌سازی معابر شهر تهران برای اینکه پایتخت یک شهر «انسان‌محور» شود، اشاره کرد و بیان کرد: تا امروز 350 کیلومتر مناسب‌سازی صورت گرفته و تا پایان سال جاری 392 کیلومتر مناسب‌‌سازی خواهیم کرد و با این کار به شهر انسان‌محور می‌رسیم.

شهردار تهران همچنین به طرح «من شهردارم» اشاره کرد و گفت: در این طرح عملا 350 هزار نفر شرکت کردند و 460 هزار انتخاب داشتند و از 2080 پروژه، 1460 پروژه را انتخاب کردند. سال گذشته 136 پروژه را تحویل دادیم و امسال هم 1088 پروژه را تحویل می‌دهیم که 630 پروژه سهم معاونت عمرانی است.

وی با تأکید بر اینکه نیازهای شهر را در حوزه زیرساختی برطرف می‌کنیم، اظهار کرد: به سمتی حرکت می‌کنیم که شهر انسان‌محور باشد.

شهردار تهران به توسعه معابر بزرگراهی شهر اشاره کرد و گفت: ما برای پروژه شهید متوسلیان هم پیمانکار انتخاب کرده‌ایم و رایزنی‌ها صورت گرفته است.

زاکانی ادامه داد: 3 گروه در پروژه تونل شهید متوسلیان مطالعه کرده‌اند؛ یک ایده تونل دوبل بود و دیگری 2 تونل کنار هم و ایده سوم ایجاد تونل 2 طبقه در نیمی از مسیر و تونل کنار هم در بخش دیگر آن بود که بخش اول در میدان شوش و بخش دوم هم از میدان شوش تا آزادگان است. البته نگاه سوم منطقی‌تر بود و به همین دلیل با پیمانکار با توجه به قابلیت‌ها وارد تفاهم شدیم و این پروژه ظرف 3 سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی همچنین در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: برخی پروژه‌ها به دلیل رهاشدگی عقب‌ماندگی دارند؛ مثلا پروژه ترمینال شرق 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما این پروژه به دلیل رهاشدگی دچار فرسودگی شد. با این حال باید گفت این پروژه امسال افتتاح می‌شود.

شهردار تهران همچنین در خصوص هزینه‌های ساخت پروژه متوسلیان گفت: برای پروژه شهید متوسلیان منبع خاصی در نظر نگرفته‌ایم و از طریق مولدسازی پیرامون پروژه، این کار انجام می‌شود. مجوز ساخت این طرح مبتنی بر بهسازی است.
 

* تکمیل بخش رهاشده پروژه ترمینال شرق

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اعلام شده بود فاز اول پروژه ترمینال شرق سال جاری افتتاح می‌شود گفت: ما آن قسمت از پروژه که 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به دلیل رهاشدگی به قهقرا رفته بود را امسال تکمیل می‌کنیم.

زاکانی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص تأمین مالی پروژه‌ها گفت: ما شیوه‌هایی را دنبال می‌کنیم تا خدمات ارائه شود، نه اینکه به مرور زمان واگذر شود. در بحث تأمین منابع مالی چند مسیر را پیگیری می‌کنیم. ابتدا این است که مسیر عادی باشد که از گذشته بوده و آن را فعال می‌کنیم و با انضباط مالی مهم‌ترین استفاده را می‌بریم.


*تهرانی ها 2700 میلیارد تومان عوارض پرداخت کردند

وی ادامه داد: به عنوان مثال سالانه ما 600 تا 700 میلیارد تومان عوارض دریافت می‌کردیم؛ اما سال گذشته با طرح‌ها و اقدامات صورت‌گرفته شهروندان 2700 میلیارد تومان عوارض پرداخت کردند.

زاکانی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص مولدسازی گفت: مولدسازی راه دیگر است؛ چرا که منابع زیادی نیاز داریم؛ مثلا در حمل و نقل 700 هزار میلیارد تومان باید هزینه شود و بخش فنی و عمرانی هم ظرفیت‌های دیگر را می‌طلبد. بگذارید مثالی بزنم؛ یک پایانه‌ای که باید احداث شود معمولا روی زمین است اما ما آن پایانه را به زیر زمین می‌بریم و روی آن شهرک الگو می‌سازیم تا مشکل شهر حل شود و از منابع درآمدی آن پایانه اقدامات توسعه‌ای را انجام می‌دهیم.

شهردار تهران در ادامه گفت:‌ از پارکینگ‌های زیرسطحی و جداره‌های زیرسطحی منابع را خلق می‌کنیم و ارزش افزوده زیادی از پیرامون آن به دست می‌آید. هزینه پروژه شهید متوسلیان 25 تا 30 هزار میلیارد تومان است؛ اما با مولدسازی ارزشی که خلق می‌کند بیش از این است. سومین روش ما برای تأمین پروژه‌های مشارکتی است و تاکنون 400 هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی امضا کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص فرسودگی زیرساخت‌ها گفت: ما در بحث نگهداشت شهر ورود کرده‌ایم. همانطور که گفتم سالانه یک میلیون و 700 هزار تن آسفالت نیاز داریم و امسال یک و نیم میلیون تن آسفالت‌ریزی می‌شود که اعتبار آن  در نظر گرفته شده تا بتوانیم شهر را از فرسودگی خارج کنیم. همچنین در تهران 753 عرشه پل داریم که سعی می‌کنیم به بهترین شکل این ابنیه‌ را نگهداری کنیم. عقل سلیم حکم می‌کند پروژه‌های زودبازده را تکمیل کنیم.

زاکانی به پروژه شهید شوشتری اشاره کرد و گفت: بار رینگ شرقی تهران که از بزرگراه بسیج عبور می‌کند، شهر را دچار مشکلات زیادی کرده و ما برنامه‌ریزی برای رفع آن کرده‌ایم  چرا که ما میراث‌دار مشکلات گذشته هستیم.

وی به بیمارستان شهدای تجریش اشاره کرد و گفت: در رابطه با این بیمارستان 3 مشکل داشتیم. علاوه بر عدم دریافت پروانه، حق و حقوق شهر پرداخت نشده بود که تفاهم کردیم  این حق و حقوق پرداخت شود البته تنها این پروژه هم نیست که حقوق آن پرداخت نشده؛ پروژه‌های دیگری هم در سطح شهر، مشابه این پروژه داریم.

به گفته زاکانی قرار است در قسمت شمال بیمارستان پارکینگ ساخته شود که در دسترس‌تر باشد. ساختمان‌های قدیمی این محوطه نیز به عنوان ساختمان‌های بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سمت خیابان شمالی بیمارستان نیز تخریب بخشی از سوله‌ها صورت می‌گیرد که حجم ترافیک را کاهش می‌دهد.

زاکانی در ادامه در خصوص جمع‌آوری پل‌های شهر و نهضت پارکینگ‌سازی گفت: ما 2 دسته پارکینگ را دنبال می‌کنیم. پارکینگ‌هایی که با ابنیه ثابت هستند و یکسری پارکینگ‌های مکانیزه.
 

* آغاز ساخت پارکینگ در بیمارستان‌های امام خمینی و شریعتی 

وی ادامه داد: چند هفته پیش برای بیمارستان‌های امام خمینی و شریعتی ساخت پارکینگ را آغاز کرده‌ایم. در واقع بالغ بر یک همت تفاهم کردیم که بین معاونت فنی ـ عمرانی و سازمان ترافیک انجام شده تا در این حوزه رونق را شاهد باشیم.

زاکانی در خصوص جمع‌آوری پل‌ها هم گفت: بیش از 700 پل داریم که برخی از این پل‌ها نیاز به مقاوم‌سازی یا جمع‌آوری دارند و با توجه به شرایط سازمان ترافیک موضوع در حال بررسی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص کارخانه آسفالت گفت: کارخانه آسفالت فیلتر دارد و تولید آلایندگی آن کم‌تر از یک دستگاه اتوبوس است. آسفالت تولیدی در این کارخانه بسیار باکیفیت است و ساخت این کارخانه این شرایط را ایجاد می‌کند که در همان محل که آسفالت تولید می‌شود، در همان محدوده هم از آسفالت استفاده شود تا کیفیت بالاتری داشته باشد.

زاکانی به موضوع تردد خودروهای سنگین برای آسفالت اشاره کرد و گفت: تردد خودروهای سنگین برای موضوع آسفالت از غرب به شرق هم صورت می‌گیرد و چندان تفاوتی از خودروهایی که از کارخانه شرق تولید می‌شود، ندارد و انشعابات کارخانه فعال نشده است.


* علت خاک ریختن روی پروژه شهید بروجردی

وی همچنین در خصوص ریختن خاک روی پروژه شهید بروجردی در دوره قبل مدیریت شهری گفت: این پروژه کنار میدان فتح بود؛ دوره چهارم کارهای اولیه انجام شد؛ اما در دوره پنجم روی آن خاک ریختند. ما مجبور شدیم خاک را برداریم چون پروژه مسکوت مانده بود. روی پل‌های پروژه خاک ریخته بودند و آن را پر کرده بودند تا تبدیل به فضای سبز کنند و ما خاک را برداشتیم تا پروژه را ادامه دهیم.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا خاک روی پروژه ریخته شده بود، گفت: تهران فضای سبز کم داشت و علاقه داشتند فضای سبز ایجاد کنند. این پروژه وسط یک پروژه دیگر بود و امید نداشتند پروژه یادگار امام ادامه یابد؛ به همین دلیل این کار را انجام دادند و موجب مزاحمت شدند.


* نصب روزشمار برای پروژه‌های شهری تا 2 هفته آینده

وی در خصوص نصب روزشمار برای پروژه‌های شهری گفت: قرار است روزشمارها تا 2 هفته آینده نصب شود.

شهردار تهران در رابطه با آمادگی شهر تهران برای زلزله گفت: ما باید آمادگی 100 درصد داشته باشیم و نوسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده و ساخت بناهای مستحکم در دستور کار است تا آسیب‌پذیری شهر در مواقع بحران کاهش یابد. البته ما پروژه‌های کلانی را دنبال می‌کنیم که از سال 1400 به شورا ارائه شده است که طرحی بلندمدت است و نیاز به فرهنگ‌سازی و تغییر ساختار دارد.

وی ادامه داد: نشستی با اساتید داشته‌ایم؛ ما باید هر لحظه آماده باشیم؛ اما یکی از اساتید در نشست مطرح کرد نباید ترس بی‌جا برای مردم ایجاد کنیم. سالیان بسیاری است که در تهران زلزله شدیدی رخ نداده است.

زاکانی به 3 گسل اطراف تهران اشاره کرد و گفت: این گسل‌ها رفتارهای متفاوتی دارند؛ برداشت‌های ماهواره‌ای سال‌های قبل نشان می‌دهد گسل جنوب خفته است.

وی به جلسه‌‌ روز گذشته با مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران اشاره کرد و گفت:‌ مواردی در این جلسه مطرح شد و قرار شد با کارشناسان جلسه داشته باشیم.


* آخرین وضعیت ساخت هتل در تهران

شهردار تهران در خصوص ساخت هتل‌ در تهران گفت: هتل‌هایی را در تهران می‌سازیم و قرار بود این هتل‌ها در بوستان‌های جنگلی باشد. در 8 نقطه بوستان‌های جنگلی مجوزهایی برای ارائه خدمات گردشگری دریافت کردیم که تنها در یک نقطه و آن هم در شیان، هتل احداث شد و هنوز در 7 نقطه دیگر اتفاقی رخ نداده است.

به اعتقاد شهردار تهران در اطراف برج میلاد و همچنین باغ ایرانیان قابلیت هتل‌سازی وجود دارد.

وی درباره اجرای پروژه‌ها با محوریت اتاپ افزود: بر اساس نظرخواهی‌ها، مردم در طرح من شهردارم، 1460 پروژه را انتخاب کردند. بخشی سال قبل اجرا و بخشی هم امسال افتتاح می‌شود. برخی پروژه‌ها مانند شهید بروجردی سال‌ها برای مردم سختی داشته است و ما سعی می‌کنیم با اجرای برخی پروژه‌ها آنها را نجات دهیم.

شهردار تهران در خصوص موضوع فرونشست زمین گفت: برداشت بی‌رویه آب از ذخایر زیرزمینی یکی از علل فرونشست است و ما به دنبال این هستیم تا سال 1410 از 210 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز شهر، 145 میلیون مترمکعب را از طریق بازچرخانی تأمین کنیم. ما از پیمان‌هایی که داده‌ایم جلوتر هستیم. روزی که شهر را تحویل گرفتیم، 9 میلیون مترمکعب بازچرخانی آب بود که امروز به 55 میلیون مترمکعب رسیده‌ایم؛ بنابراین از برنامه‌ها جلوتر هستیم و به سرعت حرکت می‌کنیم.
 

* شهر را با 20 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام و خوابیده تحویل گرفتیم

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بودجه پروژه‌های عمرانی در شهر گفت: پروژه‌ها در دوره گذشته یا کند شده یا از مدار خارج شده بودند؛ به طوری که زمانی که شهر را تحویل گرفتیم، 20 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام و خوابیده داشتیم که امروز 10 هزار میلیارد آن را تکمیل و پروژه‌های جدید را آغاز کرده‌ایم.

به گفته زاکانی عدد بودجه و اعتبار یک چیز است و عمل ما چیز دیگر است؛ مانند سال گذشته بودجه را دو سطحی تقدیم شورا کردیم. بودجه سال گذشته 50 هزار و 300 میلیارد تومان بود اما ما در سطح دوم 60 هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم و توانستیم 80 هزار میلیارد تومان عملیات نقد و غیرنقد داشته باشیم که بیش‌تر هم نقد بود.

شهردار تهران افزود: امسال هم چیزی که شورا مصوب کرد به عنوان تحقق قطعی دنبال می‌کنیم اما کار ما گسترده‌تر است. به عنوان مثال برای پروژه‌های عمرانی 2400 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده اما ما فقط برای آسفالت 4 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم؛ البته تعداد زیادی پروژه‌های بزرگراهی هم داریم. قطعا عددمان بالا می‌رود اما در متمم بودجه آن را به شورا می‌بریم. ما برای خودمان عددی را در نظر گرفته‌ایم که 2 برابر مصوب بودجه شوراست. سال گذشته 83 هزار میلیارد تومان را هدف‌گذاری کردیم که 80 هزار میلیارد آن اجرا شد.

زاکانی تأکید کرد: 400 هزار میلیارد تومان هم پروژه مشارکتی داریم. به عنوان مثال 8ـ7  پروژه هتل 5 تا 7 ستاره را هدف‌گذاری کرده‌ایم که البته با بخش خصوصی این کار انجام می‌شود و آنها شریک ما هستند. ما در برخی پروژه‌ها مانند مترو هم به دنبال مشارکت هستیم تا شریک بسازد و ما از او خرید کنیم البته همین جا اعلام می‌کنم یک جلسه تخصصی در حوزه معاونت مالی و اداری خواهیم داشت.
 

* تراموا تعارضی با پروژه‌های عمرانی ندارد

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص احداث تراموا و تأثیر آن بر پروژه‌های عمرانی گفت: تراموا تثبیت‌کننده است و اثر سوء در کارها نداشته و تعارضی هم با پروژه‌های عمرانی ندارد. تراموا یک‌پنجم مترو هزینه دارد و دوسوم مترو مسافر جابه‌جا می‌کند که این موضوع ارزش افزوده دارد.

شهردار تهران در خصوص پروژه تقاطع شهید بابایی غرب، شهید باقری و پروژه میدان الغدیر گفت:‌ این پروژه‌ها را دنبال می‌کنیم؛ چرا که با اجرای این پروژه‌ها دلاوران از بن‌بست خارج می‌شود.

وی در پایان در خصوص پروژه‌های کوچک‌مقیاس شهر تهران بیان کرد: 2080 پروژه داشتیم که در طرح من شهردارم 1460 پروژه توسط مردم انتخاب شد که هزینه آن حدود 4 همت است که بخشی از پروژه‌ها را سال گذشته تحویل داده و باقی را امسال تحویل می‌دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها