کد خبر: ۵۲۸۱۵۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای کاشت ضربان‌ساز تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری 598، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از نگرانی‌ها بابت وضعیت سلامتی‌اش، برای کاشت ضربان‌ساز تحت عمل جراحی قرار گرفت.

این جراحی یک هفته پس از بستری شدن نتانیاهو در بیمارستان به دلیل پایین رفتن موقت سطح هوشیاری او انجام می‌شود.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو صبح یکشنبه ضربان‌ساز را در یک عمل جراحی در بدن خود قرار داده است.

خبر مقدمه سازی برای انجام این عمل جراحی از بامداد یکشنبه اعلام شده بود. به گفته مؤسسه ملی سلامت (NIH)، ضربان‌سازها پالس‌های الکتریکی را به حفره‌های قلب می‌فرستند تا ضربان و ریتم قلب فرد را تنظیم کنند.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «به توصیه پزشکان، نخست وزیر همچنان تحت آزمایش‌های مورد نیاز قرار دارد.»

از سوی دیگر عمل جراحی نتانیاهو باعث شده تا جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی نیز به تعویق افتد.

نتانیاهو اخیراً با انتقاد گسترده داخلی به خاطر طرح اصلاحات قضائی مواجه شده است. این طرح از هفت ماه پیش توسط نتانیاهو اعلام شد، اما هنوز نتواسته در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به تصویب نهایی برسد. روز گذشته نیز گروهی متشکل از بیش از ۱۱۰۰ خلبان و خدمه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در صورت تغییرات قوانین قضائی، از خدمت نظامی در ارتش کناره گیری خواهند کرد.

همچنین شب گذشته هزاران صهیونیست در اعتراض به طرح‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بازنگری در سیستم قضائی، در بیت المقدس و تل آویو دست به تظاهرات زدند.

سازمان دهندگان تظاهرات علیه نتانیاهو، آمار اولیه معترضان شامگاه شنبه را حدود ۵۵۰ هزار نفر اعلام کردند. تظاهرات شنبه این هفته به عنوان بیست و نهمین هفته اعتراضی علیه نتانیاهو اعلام شد.

قبل از اعتراضات شامگاه شنبه در تل آویو، ده‌ها هزار معترض از عصر شنبه به سمت بیت المقدس راهپیمایی کرده بودند.

همچنین روز شنبه، بیش از ۱۰۰ نفر از رؤسای ارشد سابق امنیتی، از جمله فرماندهان نظامی بازنشسته، کمیسران پلیس و رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی روز شنبه به این معترضان پیوستند و نامه‌ای را به نتانیاهو امضا کردند که در آن او را به خطر انداختن ارتش رژیم صهیونیستی متهم کرده و از او خواستند که طرح خود را متوقف کند.

امضا کنندگان این نامه شامل «ایهود باراک»، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و «موشه یالون»، رئیس سابق ارتش و وزیر جنگ بودند. هر دو از رقبای سیاسی نتانیاهو هستند.

مقامات پیشین نوشتند: «این طرح چیزهایی را که در جامعه مشترک است درهم می‌کوبد، مردم را از هم جدا می‌کند، ارتش اسرائیل را متلاشی می‌کند و ضربه‌های مهلکی به امنیت اسرائیل وارد می‌کند.» در این نامه آمده است: «روند پیشنهادی نتانیاهو قرارداد اجتماعی را که ۷۵ سال است بین اسرائیل و هزاران افسر و سرباز ذخیره زمینی، هوایی، دریایی و اطلاعاتی وجود دارد، نقض می‌کند.»

نتانیاهو و متحدان راست افراطی‌اش ادعا می‌کنند که اصلاحات اساسی برای محدود کردن آنچه که آنها می‌گویند اختیارات بیش از حد قضات غیر منتخب است، مورد نیاز است. اما منتقدان آنها می‌گویند که این طرح سیستم کنترل و تعادل را از بین می‌برد و تل اویو را در مسیر حکومت استبدادی قرار می‌دهد.

طرح پیشنهادی نتانیاهو برای تغییر قوانین قضائی و حذف نظارت دیوان عالی بر کنست با انتقاد شدید رهبران تجاری و پزشکی رژیم صهیونیستی مواجه شده است و تعداد زیادی از نیروهای ذخیره نظامی در واحدهای کلیدی مهم ارتش گفته‌اند که در صورت تصویب این طرح، انجام وظیفه نظامی خود را متوقف خواهند کرد.

پس از هفت ماه متوالی از پایدارترین و شدیدترین تظاهراتی که رژیم صهیونیستی تا به حال به خود دیده است، جنبش اعتراضی مردمی به تب و تاب بیشتری رسیده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها