کد خبر: ۵۲۸۱۷۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۰     ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن هشدار به دولت‌های سوئد و دانمارک، تأکید کرد دولت سوئد برود و مسائل فقهی را بداند تا بفهمد رهبر انقلاب اسلامی چه گفت و این کشور دارد به کجا می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری 598، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی شب پنجم محرم الحرام ۱۴۴۵ هـ.ق، بشدت علیه دولت سوئد در ارتباط با اهانت به قرآن کریم، موضع گرفت.

از آنجا که دولت‌های اروپایی بعد از مشاهده موج خشم در جهان اسلام، از مواضع خود در ظاهر عقب‌نشینی می‌کنند تا این موج مهار شود، نصرالله یادآوری کرد که نباید فریب عذرخواهی سوئد و دانمارک را خورد «این اصلا کافی نیست».

نصرالله یک توصیه جالب توجه نیز برای دولت سوئد داشت و به آن نصیحت کرد که برود از کارشناسان کمک بگیرد و کمی مسائل فقهی را بفهمد و بداند که دارد به چه سویی گام برمی‌دارد و رهبر ایران چه گفته است.

به گزارش شبکه خبری «المنار»، نصرالله گفت، «دولت سوئد باید خیلی خوب پیام امام سید علی خامنه‌ای را از جمله آن بخش که درباره تقبیح اهانت‌کنندگان به قرآن بخصوص جمله "آرایش جنگی" را مشاهده کند».

نصرالله در این توصیه جالب توجه گفت، «یک جمله در بیانیه رهبر ایران سید علی خامنه‌ای بسیار اهمیت دارد و به دولت سوئد نصیحت می‌کنم از کارشناسان فقهی کمک بگیرد تا بفهمد دارد به کجا می‌رود. آن جمله این است: "دولت سوئد باید بداند با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است. تعبیر آرایش جنگی یعنی اگر دولت سوئد این رفتارش را ادامه دهد، کشور ضد اسلام و مسلمین تلقی خواهد شد».

ظهر روز پنجشنبه گذشته، ۲۰ جولای، برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن کریم اهانت کردند. «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی در این تجمع، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد به قرآن کریم هتاکی کرد و پرچم عراق را آتش زد. پلیس سوئد روز چهارشنبه (۱۹ جولای) اعلام کرد که برای برگزاری یک تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم مجوز صادر کرده است.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها