کد خبر: ۵۲۸۲۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
۳۵ اخلالگر بازار مسکن در بازرسی یک ماه اخیر از عملکرد بنگاه‌های مشاوران املاک در سطح زاهدان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از تسنیم، عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های دولت در راستای ساماندهی بازار مسکن و شناسایی متخلفان طرح ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک از تیرماه امسال در این استان در دستور کار قرار گرفت طوری که در قالب اجرای این طرح بنگاه‌های مشاور املاک غیرمجاز در قالب زمانبندی مشخص شده، شناسایی و بانک اطلاعاتی لازم از این صنف مشخص و متخلفان اخطاریه‌های لازم را دریافت می‌کنند تا تعیین تکلیف این واحدهای صنفی انجام گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا طی یک ماه اخیر بیش از 90 بازرسی از مشاوران املاک زاهدان در قالب گشت‌های مشترک این اداره‌کل، تعزیرات حکومتی، اتحادیه املاک، پلیس اماکن و سازمان صمت و اتاق اصناف انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته 35 بنگاه از این مشاوران املاک که دارای تخلف بودند شناسایی، بر اساس قانون رسیدگی و به آنها اخطار داده شده، همچنین تعداد 9 بنگاه معاملات املاک متخلف نیز پلمپ شد. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: تنها تلاش وزارت راه و شهرسازی، تعزیرات، اماکن و پلیس اقتصادی برای ساماندهی بازار اجاره و فروش ملک کافی نیست، موجران و مستاجران نیز می بایست در بدو ورود به بنگاههای مشاور املاک مدارک مربوط به تاییدیه های مجوز کسب و کار و نرخ کمیسیون اجاره بها را بررسی کرده و با آگاهی نسبت به حقوق قانونی شان عمل کنند.

اکبری با بیان اینکه طرح نظارت و بازرسی بر فعالیت مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی همچنان در سیستان و بلوچستان ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در قالب این طرح تمامی بنگاه‌های فاقد مجوز را پلمب خواهد شد ضروری است آن دسته از بنگاه‌های املاک که تاکنون موفق به اخذ مجوز نشده‌اند هر چه زودتر نسبت به اخذ مجوز از درگاه ملی مجوزها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور کمک به وضعیت مستاجران کد رهگیری اجاره نامه رایگان شده چراکه دریافت این کد از سوی مردم مانع سواستفاده بنگاه‌های املاک می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها