کد خبر: ۵۲۸۷۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۲۱ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، محمدباقر نوبخت، دبیر کل حزب اعتدال و توسعه (حزب حامی روحانی و ارگان دولت قبل) اخیراً طی سخنانی در صداوسیما پیرامون انتخابات گفته است: احزاب برای حفظ جایگاه خود باید افراد با صلاحیت را برای انتخابات مجلس معرفی کنند.

او همچنین تصریح می‌کند: توصیه حزب اعتدال و توسعه این است که افراد با توانایی بالا که می‌توانند خدمت کنند، به خاطر مردم در انتخابات نامزد شوند.

نوبخت گفته است: احزاب برای حفظ جایگاه خود افراد ناشایست را معرفی نکنند، چراکه شأنیت حزب خودشان را زیر سؤال می‌برند، بنابراین بهتر است بخشی از وظیفه تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان به احزاب واگذار شود.

این مقام ارشد دولت روحانی در ادامه سخنان خود همچنین تصویب "پیش ثبت‌نام" را موضوعی مثبت ارزیابی کرده و گفته است: اگر مشارکت پایین باشد، حتما جریانات محدودی از حق خود استفاده خواهند کرد و نماینده خواهند داشت.

 

*سخنان دقیق نوبخت؛ در وهله اول یک سیلی بزرگ به جریان حامی تحریم انتخابات خاصّه در جبهه اصلاحات است که 2 انتخابات قبلی را رسما تحریم کرد و در قبال انتخابات امسال با صدور "بیانیه سکوت" مجددا مرتکب تحریم انتخابات شد.

ما پیش از این در وبلاگ مشرق به مخاطبان محترم خود عرض کرده بودیم که جبهه اصلاحات به احتمال زیاد؛ مجددا دست به تحریم انتخابات می‌زند اما احزاب ریشه‌داری مثل کارگزاران، ندای ایرانیان و اعتدال و توسعه با این تصمیم تحریمی همراه نخواهند شد و نمایه جدید اصلاحات را باید با این احزاب تعریف کرد نه با جبهه اصلاحات!

دقت شود که در این فرایند تحلیلی البته انتقادات ما به تفکر چپ‌مسلک اصلاح‌طلبی و ناکارآمدی دولت‌های برآمده از این تفکر همچنان پابرجاست لکن در بحث شأنیت کار سیاسی و حزبی؛ هنگامی که دیده می‌شود یک حزب و یا یک رجل بر حضور در انتخابات تأکید دارد و در سمت مقابل او کسانی از هم‌مسلکانش به کمین نشسته‌اند تا از میزان مشارکت بکاهند؛ حتما بایستی از این "چپ‌های نجیب" حمایت کرد تا مردم سمت حق و سمت باطل را دقیق‌تر بشناسند و فریب "چپ‌های تحریمی" را نخورند.

گفتنیست، جبهه اصلاحات اخیرا در قبال انتخابات امسال و قانون "پیش‌ثبت‌نام" بیانیه‌ای صادر کرد که در آن پیرامون تأکید بر حضور در انتخابات و ثبت نام نخبگان سکوت شده بود که این رفتار عملا و تا این لحظه به معنای تحریم انتخابات است.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها