کد خبر: ۵۲۸۷۳۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
سازمان هواشناسی از جو پایدار و آسمان صاف در اکثر مناطق کشور تا آخر هفته خبر داد و برای برخی استان‌ها هشدار سطح نارنجی وقوع طوفان صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد تا آخر هفته در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف است.

در این مدت، تنها در ارتفاعات هرمزگان،‌ جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

همچنین در مدت یاد شده در برخی مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز در برخی ساعات افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کیفیت هوا روی می‌دهد.

طی ۵ روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش شدید گرادیان فشاری

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۴

نوع مخاطره: وزش باد همراه با خیزش گردوخاک و در نواحی مستعد توفان گردوخاک و طوفان شن.

منطقه اثر: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی.

اثر مخاطره: کاهش شدید شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، سقوط اشیا از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، بنر و تیرهای برق و خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: اجتناب از سفرهای غیر ضروری، عدم حضور هموطنان در فضای باز به‌ویژه سالمندان، کودکان و بیماران خاص، عدم پارک خودرو در اطراف ساختمان‌های نیمه‌کاره، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت از جمله پوشش گلخانه‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها