کد خبر: ۵۲۸۷۴۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
یادداشت:
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالعلی رضایی

پایگاه 598: آخرالزمان، بسترِ اوج حملات شیاطین و متراکم شدن آنها در زمین است! و با قدرت گیری اسلام در قرن حاضر، اتحاد شیطانی برای ممانعت از این قدرت گیری و‌ محو اسلام انقلابی، امکانات و ابزارهایی را به میدان آورده که بیش ازهر چیز داستان موسی و فرعون رابه یاد می آورد.

آنگاه که فرعون عرصه را به موسی علیه السلام و مومنین تنگ کرد و تمام امکاناتش را بکار گرفت و از متحدانش کمک خواست تا برای مقابله با موسی (ع) و شکست وی راهکار ارائه دهند. این همان چاره جویی است که امروزه فرعونیان دنبال می‌کنند.

قرآن کریم می فرمایند ، فرعون گفت : صاحبان خرد و توانمندی در سحر چاره جویی کنند . هفتاد نفر از ساحران سحرشان را اعلام کردند که در آیات قرآن به آن چنین اشاره شده " و سحروا اعین الناس واسترهبوهم "۱ آن ساحران خود هم می‌دانستند که تا چه حد مطالبشان غیر واقعی وخلاف حقيقت و دورغ است
همانگونه که امروزه رسانه ها و فن آوریهای عظیم تبلیغاتی و فضای مجازی به عنوان ابزار ساحران عصر جدید خود می دانند که خالق فریب های بزرگ و مبدع طرح های ساحرانه اند 

دانش، فناوری و محصولات جدید تمدن غرب بزرگترین سحرفرعونیان عصرحاضر می باشد. و اگر باطل السحری برای إبطال سحر مدرن به مبلغ وتبیین گر ارایه نشود، کسی توان مقابله مؤثر با سحر جادوگران فرعونی واستکبار جهانی رانخواهدداشت و نمی تواند کار چشمگیری انجام دهد. اگر عصایی برای مقابله با جادوگران نداشته باشیم،درسحر پیچیده و ترکیبی آنان گرفتار می شویم. سحر و جادوی معاصر، سحری بسیارنافذو بزرگ است. تمدن مادی غرب همه اهل زمین را مسحور،اسیر و جادو شده خود نموده است و نیازمند باطل السحری قوی و فراتر از جامعه مومنین می باشدکه در برابر آن محفوظ هستند، تمام مردم به نحوی گرفتار آن می شوند. گویا که همه ناس فاقد اراده و مجنون شده اند.

مجنون کسی است که جن زده شده است. جنّ به معنای وجود پنهانی می باشد. در عصر حاضر، این امر پنهان آنان را مجنون و فریفته خود نموده است. به راستی که شیاطین با وسوسه در صدور، مردم را مجنون نموده اند. که خداوند فرمود: «الَّذي يُوَسْوِسُ في صُدُورِ النَّاسِ * مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ"۲.

تمدن مادی در عصر حاضر، به شدت در صدور سبک زندگی غربی در ابعاد و مقیاس ملی، بین المللی وتمدنی ملت‌ها ودولتهارا وسوسه می کند و به تمامه ابزار و دانش هایش را به میدان آورده. جبهه حق هم باید مقابل دستگاه پیچیده شیطان و فشار روز افزون برای فراگیر شدن باورها و ارزش های ساحرانه ی آن مقاومت وایستاده گی کنند .

اما از آنجایی که ذات مجنون کنندگی تمدن موجودبواسطه تحریصی که در بشر معاصر برای در آمیختن با سبک زندگی غربی ایجاد می کند باجدیدترین ابزارهای مدرن همچون فضای مجازی،هوش مصنوعی،جنگ شناختی پشتیبانی می شود ازاینرو رویارویی و تقابل بااین شيطان بزرگ به ساده گی امکان پذیر نیست . رویارویی با این قدرت ساحره نیازمند ابزاری هایی از جنس عصای موسی است . قران کریم درباره حالات حضرت موسی این گونه می فرمایند : « رب اشرح لی صدری و یسرلی امری و حلل عقده من لسانی یفقهوا قولی. »۳راه این گونه آغاز می شود و این استمداد با یاری حضرت حق در عصای حضرت موسی خود رانشان می دهد . عصایی که سحر ساحران کنونی جهان را می تواند ابطال کند هیبتی مانند همان اژدهای ساحران دارد که نتیجه اش اشکار شدن حق است .

همانگونه که برای مقابله با جنگ شناختی که با مدرن ترین ابزارهای رسانه ای نظم دهی شده و آرایش جنگی گرفته، ابزار مقابله با آن به میدان بردن «جهادتبیین» است . برای شکست همه ی ابزارهای سیاسی اقتصادی و فرهنگی این تمدن فتنه گر و نظامات استکباری آن می توان با جهاد تببین و افشاگرانه در نزد افکار وجدان عمومی بشریت در سطوح متناسب این ساحران را مفتضح و مغلوب کرد.

به این منظور «جهادتببین» در سه سطح بایدصورت گیرد:

درسطح اول جهادتبیین با افشاگری عالمانه علیه روابط ظالمانه غرب که بر علیه مستضعفین جهان( بالاخص ملت شجاع و مظلوم ایران) در جریان است، برای پایان دادن به روابط ناسالم حاکم بر جهان ،مقاومت برعلیه باج خواهی ها را تداوم ببخشیم .

در سطح دوم جهادتبیین،تبیین راهکارهای برای ایجادمشارکت ملت ها و همگرایی فعال در موضع‌گیری بهنگام و سریع ملتها و دولتهای همسو و مجامع بین‌المللی و اتحادیه های منطقه‌ای و جهانی و ایجاد درک مشترک در اتخاذ شیوه ها و اقدامات بازدارنده، مجاهدانه عمل کنیم و برای مقابله با تصمیم سازی های ناعادلانه و فتنه انگیزانه ی نظامات استکباری در سرنوشت ملت ها جهادتببین در این سطح را سیاست گذاری و به روز رسانی نماییم.

در سطح سوم جهاد تبیین ،تبیین راهکارها بابررسی راه های ممکن و اقدامات مجاهدانه و موثر درمقیاس تمدني اقدامات لازم را برای گسترش همکاری های سیاسی ،فرهنگی واقتصادی با کشورهای مستضعف وآزاده وهمسو را فراهم ساخته و با تببین انتفاع ملت ها از این همکاری ها شالوده نظامات مبتنی بر محاصره و مجازات که وسیله حکمرانی مستکبران عالم است رادرهم بپیچیم .

با سرعت بخشیدن به این هم افزایی و همکاری ها ظرفیت های شناخته شده و ناشناخته ی این ملت ها به میدان آمده و ملت های مستضعف و همسو را به بی نیازی روز افزون از قدرت های استکباری نزدیک و نزدیکتر نمائیم .که این انتهای راه مستکبران است . بدیهی است قدرت های نوظهوری چون انقلاب اسلامي ایران با استفاده از این فرصت ها شاهد بارور شدن هر چه بیشتر توانمندی های خود درمقیاس تمدنی خواهند بود .

سیرافول و ظهور تمدن ها در گذشته نیز نقش این زمان شناسی راتایید می کند. بدیهی است با اهتمام نیک به «جهاد تبیین »که امری ضروری قطعی و فوری است در سطوحی که ذکرشان رفت، نابودی وفروپاشی مستکبران به دست مستضعفان را تسهیل خواهیم کرد. تغییرات شگرفی که جهان در حال عبور از آن است ادله کافی برای جهاد تبیین در این سطح را اثبات میکند. امید که از مجاهدان این میدان باشیم. ان‌شاءالله .
۱-سوره اعراف آیه ۱۶۶
۲-سوره ناس آیه ۵و۶
۳-سوره طه آیه ۲۵تا۲۸

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها