کد خبر: ۵۲۸۸۲۸
زمان انتشار: ۲۱:۱۰     ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
تأکید رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی بر توسعه سرمایه انسانی در نظام بانکی کشور

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده در این مراسم که فرشاد حیدری رئیس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران، یاسر مرادی رئیس هیأت مدیره بانک صادرات، محمد شیخ‌حسنی مدیر عامل بانک توسعه تعاون، سایر مدیران عالی بانکی و اقتصادی و مسؤولان برگزار‌کننده این دوره آموزشی از دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه تهران و تعداد زیادی از دانش‌پژوهان این دوره حضور داشتند، گفت: نظام بانکی کشور به طور روزانه با چالش‌ها و مسائل حوزه ارزی مواجه است و از این رو برگزاری دوره آموزشی «مدرسه تابستانه حقوق ارزی» می‌تواند گام مهمی در راستای ارتقای دانش کارکنان بانکی در بخش ارزی باشد. وی با اشاره به سه مرحله جذب، نگهداشت و توسعه نیروی انسانی در هر سازمانی گفت: در نظام بانکی دو مرحله جذب و نگهداشت نیروی انسانی به خوبی صورت می گیرد اما با این وجود در توسعه نیروی انسانی که لازمه اصلی آن آموزش منسجم و هدفمند است، باید اقدامات مؤثری انجام شود.

مدیر عامل بانک ملی ایران با بیان اینکه صنعت بانکداری جهان با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، آموزش را یکی از مهمترین عوامل در مسیر رشد و توسعه نیروی انسانی برای هماهنگی با دانش روز بانکداری نامید. وی ادامه داد: نیروی انسانی شاغل در نظام بانکی بسیار زبده هستند و با تقویت بخش آموزش و سرمایه‌گذاری در ارتقای علوم بانکداری می‌توان تحول مهمی را در نظام بانکی کشور رقم زد.

مدیر عامل بانک ملی با تأکید بر اهمیت پرداختن به مقوله حقوق ارزی و آشنایی همکاران با قواعد و مقررات روز بانکداری بین‌المللی گفت: نظام بانکی کشور مدیون تلاش‌های علمی مرحوم حجت الاسلام سیدعباس موسویان است که عمری را در راه توسعه دانش بانکی کشور به خصوص در زمینه بانکداری اسلامی صرف کرد و نظریات وی به خصوص در زمینه عقد مرابحه در نظام بانکی، بسیار راهگشا بوده است.

در ادامه این مراسم فرشاد حیدری رئیس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران نیز ضمن تقدیر از برگزاری «مدرسه تابستانه حقوق ارزی» گفت: برگزاری چنین دوره‌هایی در همه جای دنیا متداول است و بازدهی بسیار خوبی در زمینه ارتقای دانش بانکداری کارکنان بانک‌ها دارد. وی افزود: دیر یا زود تحریم‌های ظالمانه علیه نظام بانکی کشور برطرف می‌شود بنابراین ضروری است در این دوره آموزشی علاوه بر مسائل داخلی نظام بانکی کشور به استانداردهای بین‌المللی کشور نیز پرداخته شود تا نظام بانکی کشور بتواند خود را با بانک‌های جهانی هماهنگ کند.

در پایان افتتاحیه «مدرسه تابستانه حقوق ارزی» و در سومین سالگرد درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان توسط رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و رئیس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران از خانواده این اقتصاددان برجسته و عالم جلیل‌القدر تقدیر شد.

گفتنی است «مدرسه تابستانه حقوق ارزی» با حمایت بانک ملی ایران و با هدف به روزرسانی دانش کارشناسان بانکی و فعالان بازارهای بین‌المللی در زمینه آخرین تغییرات قوانین و مقررات و بخشنامه‌های ارزی توسط اندیشکده حقوق بانکی دانشگاه امام صادق(ع) و مؤسسه تطبیقی دانشگاه تهران به مدت سه هفته در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در سالن همایش فردوسی بانک ملی ایران با حضور مدیران بانکی، فعالان تجاری بین‌المللی و به‌خصوص شاغلان در بخش حقوقی، وصول مطالبات، اعتبارات و بین‌الملل نظام بانکی کشور، برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها