کد خبر: ۵۲۹۰۵۴
زمان انتشار: ۲۲:۰۶     ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
علیرضا ماهیار عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از رواط عمومی بانک ملی ایران،  بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک کشور با دارا بودن بیشترین تعداد مشتریان حقیقی و با در نظر گرفتن تجربه مشتریان خود و تحول در صنعت و ابزارهای بانکداری، از بهمن ماه سال 1400 اقدامات جدی در راستای پیگیری برنامه تحول دیجیتال داشته؛ دو فاز تبدیل شدن به بانک ملی چابک و سپس تبدیل شدن به بانک ملی هوشمند را در این مسیر پیش بینی کرده است.

البته در مسیر تحول بانکی، به نقش آفرینی ارزشمند بانکداری رسانه های اجتماعی و بانکداری باز به عنوان یک فرصت و ضرورت کم نظیر در دنیای امروز و مطابق با نمونه ها و الگوهای بین المللی موفق توجه و تاکید ویژه شده است. از این رو، بانک ملی ایران بر اساس ظرفیت های در اختیار خود، ارائه خدمات مالی و بانکی فراگیر و نوآورانه را در دستور کار قرار داده است.

یکی از این ظرفیت ها، پلتفرم بانکداری دیجیتال بانک ملی ایران یا همان بام جدید است که با UX جدید و جذابیت کاربری بیشتر از طریق هوش مصنوعی و تحلیل داده، طراحی مینیمال و تاب‌آوری بالاتر در معماری زیرساخت، تجربه ای دلپذیرتر را برای کاربر فراهم می کند.

افتتاح حساب مشتری جدید با احراز هویت دیجیتال، ثبت امضای دیجیتال با احراز هویت تصویری، سرمایه‌گذاری خرد (قلک)، آواتار و امکان تغییر عکس پروفایل و... از جمله خدمات هوشمند بانکی این پلتفرم محسوب می شوند که این کاربری، بام را به عنوان یک شعبه بانکی تمام عیار و بانک نخست معرفی می کند.

از طرفی، پلتفرم «بله» به عنوان یک رسانه اجتماعی و یک بستر مبتنی بر بانکداری باز (درقالب پلتفرم بازو) در اختیار مشتریان بانک ملی ایران قرار دارد. "بله"، با در اختیار داشتن بیش از 20 میلیون کاربر ثبت نامی و قریب به 17 میلیون کاربر فعال ماهانه، امروز توانسته مسایل کلیدی در دستیابی به موفقیت و پیشرو بودن در صنعت بانکداری را برای بانک مرتفع کرده و راه را برای گذار این بانک از مدل سنتی به نئوبانک هموار سازد.

قابل تاکید است که نئوبانک ها در واقع خدمات بانکی جدیدی ارائه نمی دهند اما تجربه مشتری در آن فوق العاده پیشرفته و شخصی سازی شده است.

نئوبانک‌ ها در مقایسه با بانک‌های سنتی، مدل‌های تجاری بسیار ناب‌تر و فناوری‌های برتری در اختیار دارند که سهولت و کارآمدی را در خدمات مالی-بانکی فراهم می کنند؛ از خدمات شبانه‌روزی به مشتریان گرفته تا پشتیبانی مبتنی بر ربات‌های گفتگو تا خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML).

این همان جایگاهی است که بانک، در کنار سایر ظرفیت های در اختیار خود، برای بام و بله در نظر گرفته و این پلتفرم ها را کانال بسیار مناسب و مساعدی برای ارائه خدماتی نظیر ارسال پیام های تراکنش، فروش ارز، نظرسنجی خدمات شعب، CRM، پرداخت و تجارت اجتماعی، جمع سپاری مالی، ریال دیجیتال، مدیریت مالی شخصی هوشمند، تسهیلات خرد، مدیریت ثروت، مشاوره مالی، سرمایه گذاری و همچنین سرویس بانکداری شبانه روزی (24 ساعته در هفت روز) می داند و تجربه های موفقی هم در ارائه بسیاری از این خدمات از طریق بانکداری دیجیتال و شبکه های اجتماعی در بام و بله متناسب با نوع و سلیقه کاربران داشته است. در واقع می توان گفت که بام و بله، با همه قابلیت ها و امکانات، راهکاری چابک در پیمودن مسیر تحول به سوی بانکداری هوشمند تحولگرا برای بانک ملی ایران به شمار می آیند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها