کد خبر: ۵۲۹۰۷۱
زمان انتشار: ۲۱:۱۶     ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کرمان گفت: برای شرکت‌های دانش‌بنیان شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته‌ شده تا با سقفی بالاتر نسبت به دیگر وام‌ها و به اندازه ۷.۵ میلیارد ریال، وام‌هایی را دریافت کنند تا انگیزه آن‌ها دوچندان شود و مشکلات مالی آن‌ها به حداقل ممکن برسد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «حسین خزاعی» مدیر شعب بانک در کرمان در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه رادیویی گفت‌وگو با اشاره به جایگاه بانکداری قرض‌الحسنه در روند تولید داخلی گفت: با توجه ‌به شرایط ویژه اقتصادی کشور، بانکداری قرض‌الحسنه از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است تا جایی که در رونق انواع کارآفرینی‌ها، تولیدات ملی، اشتغالزایی و شکوفایی ایده‌های مختلف نقشی به‌سزا داشته است.
وی داد: بانک‌های قرض‌الحسنه با تأکید بر رونق تولید داخلی، توان خود را بر پرداخت وام بدون بهره به بنگاه‌های تولیدی، کارخانه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان گذاشته‌اند تا به چرخش بیش از پیش چرخ‌های اقتصاد کشور کمک کنند.
خزاعی افزود: برای شرکت‌های دانش‌بنیان شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته‌ شده تا با سقفی بالاتر نسبت به دیگر وام‌ها و به اندازه ۷.۵ میلیارد ریال، وام‌هایی را دریافت کنند تا انگیزه آن‌ها دوچندان شود و مشکلات مالی آن‌ها به حداقل ممکن برسد.
وی همچنین ضمن اشاره به شرایط ویژه بانک‌های قرض‌الحسنه برای پرداخت وام به شرکت‌های دانش‌بنیان، بیان کرد: بانک‌های قرض‌الحسنه طی ۲ سال گذشته شرایط ضامن را نیز برای این قبیل شرکت‌ها تسهیل کرده‌اند و در صورت کسب رتبه بالای اعتباری یا اعتبارسنجی مطلوب از سوی شرکت، بدون نیاز به ضامن روند پرداخت وام را پیش می‌برند تا در کمترین زمان ممکن وام‌های درخواستی وارد چرخه تولید شوند.
خزاعی افزود: البته باید توجه داشت که وام‌های بدون ضامن تنها منحصر به شرکت‌های دانش‌بنیان نمی‌شود و بانک‌های قرض‌الحسنه با اعتبارسنجی مشتریان، در حوزه فرزندآوری و ازدواج نیز شرایطی برای پرداخت وام بدون ضامن مهیا کرده‌اند.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمان با اشاره به استمرار تسهیل روند پرداخت وام اظهار کرد: ما باید تمام توان و تلاش خود را به کار گیریم تا روند سهولت در پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه ادامه پیدا کند؛ زیرا اگر خدشه و لطمه‌ای به این روند وارد شود، دیگر تفاوتی میان بانک‌های قرض‌الحسنه و سایر بانک‌های کشور نخواهد بود و دریافت وام محدود به افرادی می‌شود که از شرایط ویژه‌ای برخوردارند.
خزاعی اظهار داشت: بانک‌های قرض‌الحسنه با نگاهی متفاوت به جریان وام‌دهی، شرایط ویژه‌ای را نیز برای پرداخت وام به بانوان در نظر گرفته‌اند تا ضمن حضور فزاینده آن‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی کشور، با کمترین مبلغ سپرده، وام‌هایی کارآمد دریافت کنند.
وی با تأکید بر هدف بانک‌های قرض‌الحسنه از پرداخت وام‌های بدون سود، افزود: از آنجایی‌که هدف اصلی بانک‌های قرض‌الحسنه ایجاد رشد و رونق اقتصادی است، زمانی که به افراد فعال در عرصه تولید، وام بدون سود می‌دهیم، ضمن جهش بخشیدن به رشد و رونق اقتصادی، بازپرداخت وام‌ها را نیز تضمین می‌کنیم؛ زیرا بضاعت مالی افراد شرایط مطلوب‌تری به خود می‌گیرد و قاعدتاً این روند تأثیر به‌سزایی بر شرایط اقتصادی خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها