کد خبر: ۵۲۹۰۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
مهم‌ترین خبر روز اول را می‌توان انتشار و عرضه کتاب «شرح اسم» حاوی زندگینامه مستندی از رهبر معظم انقلاب دانست که توسط مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی منتشر شد. این اثر در پایان روز اول نمایشگاه به اتمام رسید.

فارس، 13 اردیبهشت اولین روز از برگزاری بیست‌وپنجمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران بود که در این دوره ربع قرن از عمر خود را می‌گذراند و به همین دلیل است که برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای این دوره تدارک دیده شده است.

 

* استقبال از کتاب زندگی رهبر انقلاب در نمایشگاه

مهم‌ترین خبر روز اول را می‌توان انتشار و عرضه کتاب «شرح اسم» که حاوی زندگینامه مستندی از رهبر معظم انقلاب یود که توسط مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی منتشر شد.

کتاب «شرح اسم» شرحی است بر زندگی آیت‌الله سیدعلی حسینی خامنه‌ای از تبار و تولد تا سال‌های کودکی و نوجوانی؛ و کارنامه‌ای است مختصر از آغازین کنش‌های سیاسی اجتماعی او تا پیروزی انقلاب اسلامی.

آخرین پرس‌وجوی خبرنگار فارس از مسئولین غرفه این موسسه در نمایشگاه کتاب در پایان روز اول نشان می‌داد که استقبال بی‌نظیر از این اثر را دراد و غرفه‌داران به متقضیان وعده روز شنبه را برای عرضه کتاب می‌دادند.

 

* خبرهای خوش برای دانشگاهیان

دانشگاهیان در روز اول نمایشگاه خبرهای خوبی شنیدند و افزایش 20درصدی سهمیه خرید یارانه‌ای کتب خارجی می‌تواند برخی مشکلات آنها را برای دریافت کتب مرجع خارجی حل کند.

 

با توجه به اینکه هر سال نرخ کتاب‌های خارجی موجود در نمایشگاه بین المللی کتاب افزایش می‌یابد، بخش توزیع سهمیه کارت یارانه‌ای کتاب‌های خارجی، تسهیلات ویژه‌ای را به پیشنهاد شورای سیاست‌گذاری بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب برای مقاطع کارشناسی ارشد به بالا در نظر گرفته است.

به این منظور، سهمیه خرید یارانه‌ای کتب خارجی برای این مقاطع 20 درصد افزایش می‌یابد: مقطع لیسانس که سال گذشته می‌توانستند تا 80 هزار تومان خرید داشته باشند، امسال تا 96 هزار تومان خرید می‌کنند.

 

مقاطع دکترا و استادیاران، که سال گذشته از یارانه 100 هزار تومانی استفاده می‌کردند، امسال تا 120 هزار تومان اجازه خرید دارند. همچنین مقاطع دانشیاران و استادان دانشگاه که قبلاً تا 120 هزار تومان خرید داشتند، امسال می‌توانند تا 140 هزار تومان خرید کنند.

 

 

* وای از اینترنت

 

اما در روز اول نمایشگاه کتاب اکثر خبرگزاری‌ها از وضعیت نابه‌سامان اینترنت نمایشگاه کتاب خبر داده‌ بودند. امری که باعث شده بود در امر خبررسانی اختلال ایجاد شود اما خبر می‌رسد که با تدبیر مسئولان قرار است از روز دوم نمایشگاه کتاب سامانی به این وضعیت داده شود. اینجا  و اینجا را هم بخوانید.

 

 

* بیداری اسلامی صاحب غرفه شد

 

خبر مهم دیگر روز اول نمایشگاه کتاب تهران افتتاح سالن بیداری اسلامی بود که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام و سردار محمدرضا نقدی ریس سازمان بسیج مستضعفین به انجام رسید.

بخش «بیداری اسلامی» در فعالیت جنبی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران واقع شده است که دربردارنده بخش‌ها و غرفه‌هایی همچون «دانشگاه عالی دفاع ملی»، «بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس»، «موسسه رسول آفتاب»، «موسسه فرهنگی هنری انتشارات بین المللی الهدی»، «بنیاد اندیشه اسلامی»، «سازمان دانشجویان ایران» و «جهاد دانشگاهی» است.

این برنامه حاشیه‌های جالبی هم داشت که می‌توانید در اینجا بخوانید.

 

 

* فتنه‌گران رسوا می‌شوند

 

موسسه رسول آفتاب امسال دو کتاب را درباره فتنه 88 به قالب داستان ریخته و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌کند. انین دو اثر «دانشجو، جنبش یا کرنش»  و «دختران فیروزه‌ای» نام دارد. داستان اول را خود رحیم مخدومی نوشته و دیگری تالیف محمدحسن ابوحمزه است که در جشنواره فتنه و بیداری اسلامی صاحب رتبه شده بود.

 

 

* صحن نمایشگاه و تبلیغات نامزدهای مجلس

 

خبر رسید که حیاط مصلای تهران امروز و در نخستین روز بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران تعدادی از تراکت های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس را در خود جای داده بود.

آن طور که مهر گزارش داده این تراکت‌ها که در سطح نمایشگاه توزیع شده بود بعضا بر روی زمین مصلی ریخته شده است که یکی از آنها جلب توجه خبرنگار ما را کرد  و با دنبال کردن یکی از آنها موفق به یافتن تعداد دیگری نیز شدیم. البته این روزها به گوش می رسد که برخی نامزدهای انتخاباتی قصد بازدید از نمایشگاه را نیز دارند که حتما همه آنها به قوانین تبلیغات واقف هستند.

این خبرگزاری همچنین از عدم نصب کارت‌خوان در برخی غرفه‌ها خبر داده بود که این مشکل نیز تا پایان روز اول ظاهرا برطرف شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها