کد خبر: ۵۲۹۳۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
رهاورد دولت سیزدهم در قم؛
مدیرکل تامین اجتماعی قم کاهش ۴۴ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در ۲ سال اخیر در استان قم را نتیجه اقدام های موثر دولت سیزدهم در پیگیری و حل مشکلات کارگاه‌ها عنوان کرد و گفت: رفع مشکلات مختلف کارگاه‌ها با تدابیر دولت مردمی و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی، از جمله علت‌های کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان قم است.

به گزارش پایگاه خبری 598، محمد عاشوری روز سه‌شنبه به مناسبت هفته دولت با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: مجموعه مدیران و کارکنان تامین اجتماعی در استان قم به دنبال راهکارهای تحولی در حوزه ارائه خدمات هستند و سعی دارند با مواجهه صحیح در حوزه‌های مختلف، اهداف سازمانی در زمینه تامین منابع لازم برای ایفای تعهدات را محقق کنند.

وی اضافه کرد: در زمینه تامین منابع برای ایفای تعهدات به جامعه تحت‌پوشش، مسوولیت سنگینی برعهده داریم. ما در اداره کل تامین‌اجتماعی قم متکفل خدمت به ۵۷ درصد از جمعیت استان هستیم و متناسب با این مسوولیت سنگین، باید با تامین منابع، تعهدات و تکالیف قانونی را در قبال جامعه تحت پوشش به خوبی ایفا کنیم.

وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی مناسب و اثربخش پاسخگوی نیاز جامعه تحت پوشش در حوزه ماموریتی خود باشیم و سازوکارهای لازم برای توسعه خدمات در بخش‌های مختلف را فراهم کنیم.

عاشوری تصریح کرد: خدمات مهم و تاثیرگذاری در دولت سیزدهم با تدوین برخی از برنامه‌های تحولی، توسعه یافته و این اداره کل با افزایش پوشش جمعیتی، توانسته است خدمات مختلف بیمه‌ای را به‌عنوان یک حق همگانی برای بخش اعظمی از جامعه فراهم کند.

وی از اجرای طرح «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به‌عنوان یکی از این اقدام های حمایتی سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم نام برد که توانست گروه‌های مغفول مانده از بیمه‌های اجتماعی اعم از دانشجویان و زنان خانه‌دار را تحت حمایت این نهاد بیمه‌گر قرار دهد.

وی با اعلام جذب هشت هزار و ۲۵۰ بیمه‌شده جدید در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، از هدف‌گذاری این اداره کل برای افزایش پوشش بیمه‌ای به ۱۵ هزار بیمه‌ شده تا پایان دولت سیزدهم در این طرح خبر داد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم خاطرنشان کرد: اجرای کامل قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست با حمایت از خانواده و تشویق به فرزندآوری، پرداخت کمک‌هزینه بارداری به صورت ماهیانه با هدف حمایت از مادران باردار، پرداخت غیرحضوری کمک‌هزینه پروتز و اروتز و صرفه‌جویی ۴۴ درصدی نسبت به ۲ سال قبل در مصارف صندوق بیمه بیکاری استان از طریق پایش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری نیز از اقدام های اثربخش حمایتی این اداره کل در ۲ سال فعالیت دولت مردمی سیزدهم در استان قم است.

وی همچنین افزایش ۳۶ درصدی تعداد بیمه‌شدگان مشاغل آزاد در راستای گسترش چتر بیمه‌ای، پیگیری راه‌اندازی ۲ کارگزاری‌ خاص حقیقی بازرسی از دفاتر قانونی، انجام فرآیند بازرسی از کارگاه‌ها توسط کارگزاری‌های رسمی، ایجاد حساب کاربری مخاطبان، خدمات غیرحضوری سابقه پرداخت حق بیمه و نامنویسی و استعلام وضعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی را از جمله اقدام های این اداره کل در دولت سیزدهم برشمرد.

وی تشکیل شورای راهبردی شرکای اجتماعی در تامین اجتماعی استان و همچنین اجرای طرح گفتمان مردمی تامین در قالب تشکیل سه گروه با عناوین «گفتمان مردمی تامین با کارفرمایان و پیمانکاران»، «گفتمان مردمی تامین با بیمه شدگان» و «گفتمان مردمی تامین با بازنشستگان و مستمری بگیران» را از دیگر گام‌های مهم در دوره جدید مدیریتی نام برد.

عاشوری تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی که در افق برنامه سال ۱۴۰۴ سازمانی پایدار، با فرآیندهای هوشمند ارائه خدمات کیفی به گروه‌های تحت پوشش است، به طور حتم با توجه دولت مردمی سیزدهم به وضعیت معیشت به ویژه اقشار آسیب‌پذیر می‌تواند بهره‌مندی آحاد جامعه از خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه‌های اجتماعی را به‌عنوان یک حق همگانی جامه عمل بپوشاند.

وی از اجرای قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان در دومین سال فعالیت دولت سیزدهم در استان قم خبر داد و گفت: ۶۱۰ کارفرمای قمی در فرصت سه ماهه اجرای این قانون تقاضای بخشودگی جرایم بیمه‌ای کردند که مورد موافقت قرار گرفت و این فرصت تسهیلات، مساعدت خوبی به کارفرمایان بود که با تدبیر دولت مردمی انجام شد.

وی با ارائه آخرین داده‌های آماری از حوزه فعالیتی اداره کل تامین اجتماعی استان قم، بیان کرد: تا پایان مرداد امسال، ۲۵۲ هزار و ۲۷۲ نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی قم هستند که در گروه‌های اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل و آزاد، رانندگان، بافندگان، کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنفی و بیمه توافقی قرار گرفته‌اند.

عاشوری افزود: از مجموع بیمه‌شده‌های اصلی تامین اجتماعی در استان ۱۴۹ هزار و ۹۷۰ نفر بیمه شده اجباری هستند که ۵۵ درصد بیمه‌شده‌های اصلی این سازمان را در قم تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: از دیگر گروه‌های بیمه‌شده اصلی تامین اجتماعی می‌توان به بیمه شده‌های اختیاری با ۱۰ هزار و ۷۴۸ نفر، بیمه شده حرف و مشاغل آزاد با ۱۹ هزار و ۷۵۸ نفر و رانندگان با ۱۱ هزار و ۴۴۵ نفر اشاره کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم خاطرنشان کرد: ۴۱۲۳ نفر قالیباف، ۱۳ هزار و ۸۰۸ نفر کارگر ساختمانی، ۱۱۹۸ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری، ۳۷ هزار و ۴۹۷ نفر بیمه شده توافقی و سه هزار و ۵۵۹ کارفرمای صنفی دیگر بیمه شده‌های اصلی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قم هستند که از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

وی جمعیت زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان قم را ۸۲۹ هزار و ۱۴۶ نفر عنوان کرد و گفت: از این آمار، تعداد ۳۱۴ هزار و ۶۵ نفر بیمه شده اصلی و ۵۱۵ هزار و ۸۱ نفر بیمه شده تبعی هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۱۵۲ کارگاه فعال در استان قم مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و برای کارگران خود حق بیمه واریز می‌کنند.

عاشوری با اشاره به ارائه ۴۸ خدمت غیرحضوری توسط تامین اجتماعی قم، افزود: خدمات غیرحضوری شده تامین اجتماعی در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی اینترنتی es.tamin.ir قابل دسترسی و دریافت می‌باشد.

وی استقبال مردم استان از دریافت خدمات تامین اجتماعی به‌صورت غیرحضوری را خوب ارزیابی کرد و گفت: در ۲ سال آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون فقط در بخش عقد قرارداد، بیش از هشت هزار نفر به‌صورت غیرحضوری با این اداره کل در قالب بیمه‌های مشاغل آزاد و اختیاری قرارداد بسته و بیمه‌پرداز اصلی سازمان شده اند.

وی دلیل استقبال مردم را اطلاع رسانی گسترده و همچنین آسانی ارائه و دریافت خدمت در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی نام برد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم تاکید کرد: مخاطبان تامین اجتماعی می‌توانند هرگونه مشکل خود در ارتباط با این سازمان را با مرکز ارتباطات مردمی این سازمان به شماره ۱۴۲۰ به‌صورت شبانه روزی در میان بگذارند و کد پیگیری دریافت کنند.

اداره کل تامین اجتماعی استان قم با چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج کارگزاری رسمی، ۱۸ خدمت مختلف بیمه‌ای را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها