کد خبر: ۵۲۹۳۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
«جواد روحی» که با حکم قانونی در زندان به سر می‌برد، بامداد پنجشنبه ۹ شهریور ماه در زندان به دلیل تشنج به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شد و پس از انتقال به بیمارستان متأسفانه با وجود اقدامات کادر پزشکی این فرد فوت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از جهان نيوز، هر مرگی که اتفاق می‌افتد، انقلاب کاریکاتوری و مرده «زن، زندگی، آزادی» همچون آن موجودی که از جنازه‌ها تغذیه می‌کند و جان می‌گیرد، تکانی به خود می‌دهد تا شاید بتواند برخیزد. جدیدترین نمونه آن فوت زندانی جواد روحی در نوشهر است.

پنج‌شنبه بود که خبر فوت یک زندانی پس از انتقال از زندان نوشهر به بیمارستان منتشر شد. جواد روحی، زندانی محکوم به اعدام که البته حکم اعدام او نقض شده بود، بامداد پنج‎شنبه، ۹ شهریور، به دلیل تشنج در زندان به بیمارستان منتقل می‌شود که تلاش کادر درمان بی‌نتیجه می‌ماند و فرد مذکور فوت می‌کند. جواد روحی به دلیل حضور و ایفای نقش لیدری در اغتشاشات نوشهر در اغتشاشات آذر ۱۴۰۱ بازداشت و محاکمه شده بود. آشوب‌های آن شب نوشهر موجب مرگ پنج نفر شده بود. او علاوه بر این متهم به قرآن‌سوزی بود که البته خود به آن اعتراف کرده بود.


جواد روحی صراحتاً نسبت به نقش‌آفرینی جدی در اغتشاشات و قرآن سوزی اعتراف کرده است: «چند روز قبل از اغتشاشات از شهرستان آمل به نوشهر آمدم. در روز ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱ متوجه شدم جمعیت به سمت میدان آزادی نوشهر می‌آیند. در آن لحظه من داخل مغازه موبایل فروشی بودم که به جمع پیوستم. یکی از خانم‌های حاضر در صحنه، قرآن کریم را به من داده بود، من هم قرآن را داخل آتش انداختم و سوزاندم.... به اتفاق چند نفر وارد مقر مأمورین راهنمایی و رانندگی که در مرکز شهر قرار داشت شدیم و لوازم موجود در آن را به پایین پرتاب کردیم و پس از آن مقر مأموران راهنمایی و رانندگی آتش زده شد.»

او البته ارتکاب جرم و شرکت در اغتشاشات را «ناشی از استفاده از مواد مخدر و قرص» دانسته، اما به گفته اکبری، رئیس کل دادگستری مازندران «متهم در زمان ارتکاب جرم قوه تمییز داشته است و سوءنیت وی در ارتکاب رفتار مجرمانه کاملاً مبرهن و محرز بوده است» او به اتهام اتهام افساد فی‌الارض و محاربه به اعدام محکوم شد که البته با اعتراض وکیلش حکم اعدام نقض شد و پرونده همچنان در مسیر رسیدگی قرار داشت.

تصویر قدیمی از روحی را تازه منتشر کردند
در حالی که هنوز ساعاتی بیشتر از فوت جواد روحی نمی‌گذشت و پیکر او برای آزمایشات سم‌شناسی و بررسی علت تامه فوت به پزشکی قانونی ارسال شده و نسبت به کالبدشکافی و نمونه‎گیری اقدام شده بود، تیم‌های سایبری براندازان و رسانه‌های فارسی زبان ضد ایرانی، عملیات روانی- رسانه‌ای خود را آغاز کردند و خبر از قتل جواد روحی در زندان به دست مأموران دادند. در عین حال تصویری از او در بیمارستان و در حالی که دستگاه‌های پزشکی به او متصل بود، در کنار تصویر مشابهی از مهسا امینی منتشر کردند تا با شبیه‌سازی، کلید آشوب‌های خیابانی را بزنند.

البته در ادامه مشخص شد تصویری که از روحی در بیمارستان منتشر شده، قدیمی و مربوط به سال ۱۴۰۰ در بیمارستان آمل و دلیل آن هم مصرف مواد مخدر (کراک و شیشه) و وجود زخم در بدن بوده است. روحی قبل از بازداشت و ورود به زندان، چند بار در سال‌های گذشته سابقه تشنج و بستری در بیمارستان را داشته است.

قوه قضائیه ایران که بار دیگر به ناحق هدف حملات رسانه‌ای براندازان در پروژه کشته‌سازی قرار گرفته بود، ابتدا توضیحات اولیه در خصوص دلیل بیماری و فوت روحی را منتشر کرد و سپس خبر از امکان ملاقات و تماس تلفنی او در طول دوران بازداشت داد و اعلام کرد که ملاقات حضوری پدر و مادر روحی با او و ملاقات کابینی عمویش، یک روز قبل از فوت او انجام شده و فیلم‌های مربوط به ملاقات حضوری را هم منتشر کرد. در این فیلم‌ها جواد روحی حال خوبی دارد و مشکل جسمی به چشم نمی‌خورد.

دیدار جواد روحی با رئیس زندان
قوه قضائیه همچنین فیلم بازدید رئیس زندان نوشهر از بندی را که جواد روحی در آن حضور داشت هم منتشر کرد که طی آن، زندانی مذکور به صورت چهره به چهره با رئیس زندان صحبت می‌کند (در تاریخ ۸ شهریور ۱۴۰۲) و او در این دیدار هیچ شکایتی از وضعیت سلامت خود نداشته است.

رقاص یا لیدر اعتراضات؟
در عین حال براندازان مدعی شدند که روحی صرفاً به دلیل رقصیدن بازداشت شده است. اما اکانت توئیتری ۱۵۰۰ تصویر، از اکانت‌های معروف براندازان در توئیتی اذعان کرد که «جواد را تنها برای رقصیدن نکشتند. مدتی پیش که ویدئو‌های اعتراضات را مرور می‌کردیم، در بسیاری تصاویر نوشهر، جواد بی‌هیچ ترس و واهمه‌ای در وسط جمعیت در حال رهبری دیگران بود.» مصی علی‌نژاد هم جواد روحی را «رهبر میدان اعتراض» توصیف می‌کند. این توئیت‌ها با اعتراض براندازان مواجه شد، چون مانع تصویرسازی از روحی به شکل یک جوان بی‌گناه شد.

از سویی براندازان ادعا کردند پدر و مادر روحی بازداشت شده‌اند که خبر دروغی بود و آن‌ها بازداشت نشده‌اند. پیکر روحی پس از کالبدشکافی و انجام آزمایشات و معاینات تحویل خانواده شده و مراسم تدفین با حضور پدر و مادر و نزدیکان، در روستای خانوادگی‌شان برگزار و مراسم‌های دیگر هم طبق رسم محلی اطلاع رسانی شده است.

سوابق پزشکی روحی در پرونده
بنابر اعلام بهداری زندان نوشهر، جواد روحی به علت اعتیاد، سابقه مصرف متادون با تجویز پزشک را داشته است که البته طی ماه‌های اخیر در تلاش برای ترک متادون و پایین آوردن مقدار مصرف خود بوده است. او قبل از بازداشت، چندین نوبت با سابقه تشنج در بیمارستان بستری شده است. در اولین مورد در تاریخ ۲۵ اسفند سال ۹۵ به علت کاهش سطح هوشیاری و تشنج در بیمارستان بستری می‌شود.

در نمونه‌ای دیگر در تاریخ ۱۰ آبان سال ۹۶ وی با سابقه تشنج در بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان آمل بستری می‌شود. سابقه بعدی روحی در تشنج و بستری در مرکز درمانی به سال ۹۹ برمی‌گردد که در ۲۲ بهمن سال ۹۹ در پی مسمومیت با ترامادول و در پی آن تشنج، در بیمارستان بستری شده است.

در تاریخ ۶ شهریور ۱۴۰۰ جواد روحی برای درمان بیماری به بیمارستان مراجعه می‌کند و در سوابق بیماری و دارویی اعلام شده از سوی خود و خانواده‌اش عنوان شده وی سابقه تشنج داشته که عکس منتشر شده کنونی مربوط به همین زمان یعنی بیش از یک سال قبل از بازداشت است.

همچنین مطابق اعلام خبرگزاری قوه قضائیه، روحی در سابقه پزشکی و شرح حال خود در بیمارستان اقدام به خودکشی را هم عنوان کرده است. جنبش مبتذلی که با سوءاستفاده از عنوان «زن، زندگی، آزادی» شکل گرفت و خیلی زود مطابق پیش بینی‌ها به شکست رسید، خود یک جنازه است و برای نفس کشیدن‌های مصنوعی دنبال تغذیه از جسد‌هایی است که به هر نحوی به این جریان مرتبط می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها