کد خبر: ۵۲۹۴۱۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
رسانه‌های محلی سودان اعلام کردند ده‌ها تروریست وابسته به گروه الشباب در عملیات نظامی ارتش این کشور کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری مهر، رسانه‌های محلی سودان اعلام کردند که ارتش این کشور با همکاری متحدان بین‌المللی در عملیات نظامی هماهنگ به پایگاه‌های گروه تروریستی الشباب در منطقه «موداگ» در مرکز سومالی حمله کردند و در این درگیری بیش از ۱۵۰ تروریست کشته شدند.

ارتش سومالی روز شنبه هم اعلام کرد که در عملیاتی مشترک با شرکای بین‌المللی‌اش بیش از ۲۰ نفر از عناصر گروه تروریستی الشباب کشته شدند.به گزارش خبرگزاری سومالی، این عملیات رهبران ارشد جنبش تروریستی الشباب و سایر شبه نظامیان را که در خانه‌ای در منطقه توفیق در منطقه کنتواری در منطقه شابل پایین حضور داشتند، هدف قرار داد.

در همین رابطه «حسن شیخ محمد»، رئیس جمهور سومالی گفت که ارتش کشورش تروریست‌های الشباب را در هر کجای کشور که باشند هدف قرار می‌دهد. ارتش سومالی هفته پیش نیز اعلام کرد در نتیجه عملیات برنامه‌ریزی‌شده نیروهای ارتش علیه عناصر تروریستی الشباب در مناطق مختلف، ۱۸ تروریست کشته شدند.

ماه گذشته نیز ۱۰۰ تروریست گروه الشباب در عملیات‌های پاکسازی ارتش سومالی کشته شدند. در سال‌های اخیر درگیری بین گروه الشباب و نیروهای ارتش سومالی افزایش یافته است.

گروهک تروریستی الشباب کنترل برخی روستاها و شهرک‌ها در جنوب سومالی را در دست دارد و به طور مکرر با بمب گذاری، نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را در موگادیشو و شهرهای بزرگ هدف قرار می‌دهد.

نیروهای امنیتی سومالی طی ماه‌های اخیر موفق به آزادی ده‌ها شهر، شهرک و روستا از اشغال گروهک تروریستی الشباب شده و کنترل این مناطق را به دست آورده اند.

گروهک تروریستی الشباب وابسته به گروهک القاعده از سال ۲۰۰۷ با حملات خونین به دنبال سرنگونی دولت موگادیشو است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها