کد خبر: ۵۲۹۴۷۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
مردم ایران اسلامی از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب با یاد سید الشهدا(ع) و زینب کبری (س) و همزمان با زائران کربلای معلی، آیین جاماندگان زیارت اربعین حسینی را در شهرها و روستاهای خود با شکوه برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری فارس، جاماندگان اربعین حسینی با حضور در آیین جاماندگان گوشه گوشه ایران را چون کربلای معلی، غرق در شور و شعور حسینی کردند.

قلب ایران رنگ و بوی اربعین گرفت

در تهران که ساعت 6 صبح برای آغاز مراسم اعلام شده بود، پیش از آغاز رسمی مردم با تجمع در میدان امام حسین (ع) آیین جاماندگان را در پایتخت کلید زد.

پایتخت‌نشینان با حضور در مسیرهای 5‌گانه تعیین شده نشان دادند گرچه جسم‌هایشان به کربلای معلی نرسیده اما «گرچه دوریم به یاد تو سخن می‌گوییم/ بُعد منزل نبود در سفر روحانی»

حضور مردم از هر قشری آنهم به صورت خانوادگی در هوای نسبتا گرم تهران در مسیرهای پنجگانه تا قبله ری ادامه داشت و پس از اقامه نماز ظهر و عصر در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به پایان رسید.
 

حضور مردم تهران در آیین جاماندگان اربعین حسینی

 

قیام مردم دیار امام رضا(ع)

از 8 صبح امروز شهر مشهد شاهد حضور هزاران عاشقی است که خود را جامانده زیارت از نزدیک حسین علیه‌السلام در روز اربعین می‌دانند و البته برای روزهای پایانی ماه صفر و شهادت ولی نعمت سرزمین ایران اسلامی آماده می‌کنند.

مردم دیار امام رضا ضمن تسلیت این روز به امام هشتم شیعیان تسلیت گفتند و با راه و مرام حسین علیه السلام تجدید پیمان کردند.
 

حضور مردم مشهد در آیین جاماندگان اربعین حسینی

 

شیراز به یاد اربعین حسینی

مردم شیراز امروز با حضور باشکوه خود در مراسم پیاده‌روی اربعین با عنوان دلدادگان حسینی از میدان امام حسین(ع) تا حرم شاهچراغ(ع) را به یاد مسیر نجف به کربلا راهپیمایی کردند.

 

 

پیاده‌روی 12 کیلومتری جاماندگان اربعین در اراک

همزمان با اربعین حسینی همایش بزرگ پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در اراک برگزار شد. در این‌ مراسم مردم متدین اراک و روستاهای اطراف مسیر میدان فراهان به سمت امامزاده محمد عابد(ع) را پیاده طی کردند.

 

عرض ارادت مردم اردبیل به آستان حسینی 

مردم استان اردبیل باری دیگر عشق و ارادت خالصانه خود را به اهل بیت(ع) و سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین در سالگرد چهلمین روز شهادت جانسوز و جانگداز امان حسین و یارانش به نمایش گذاشتند.

مردم عاشقی که از پیاده‌روی اربعین جامانده بودند اما با برگزاری مراسم پیاده‌روی در اردبیل و برپایی مراسم عزاداری در سوگ سالارشهیدان و یاران باوفایش اشک ریختند و یاد و خاطره شهدای دشت نینوا را زنده نگه داشتند.

 

مسیر همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در اردبیل از امامزاده صالح و عالی قاپوی اردبیل آغاز و تا امامزاده سیدصدرالدین در این شهر ادامه خواهد داشت.

حال و هوای مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین سلماس

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر سلماس باحضور گسترده اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.

 

 

اصفهان بر مدار حسین(ع) در روز اربعین
 اربعین، عمود آخر است! عمودِ آخری که ابتدای زندگی حسینی است تا روح زنگار بسته انسان‌های خسته از رنگ و نیرنگ‌ها را صیقل کند و حسینی بمانند.

امروز طنین «یا لیتنا کنا معکم» فرسنگ‌ها دورتر از مسیر بهشتی نجف تا کربلا در اصفهان معنایی دیگر پیدا کرد.  بیش از ۷۰ موکب در طول مسیر پل بزرگمهر تا گلستان شهدا و ۵۴ موکب در داخل گلستان شهدا میزبان دلدادگان اربعین حسینی بودند. 

 

 مردم دلداده اباعبدالله الحسین(ع) که خود را مدیون قطره قطره خون شهیـــــــدان می‌دانستند و با یاد آنانی که با حسرت پشت پیراهن‌هایشان  می‌نوشتند «یا زیارت یا شهادت» از طلوع آفتاب تا ظهر اربعین در مسیر منتهی به گلستان شهدا عزاداری و نوحه‌خوانی کردند.

 

وقتی به زیارت سید شهدا (ع) در کرج دعوت می‌شوی

همزمان با اربعین حسینی (ع) مردم استان البرز که از زیارت حرم اباعبدالحسین (ع) محروم شدند در مسیرهای پیش بینی شده. پیاده روی جاماندگان حضور یافتند و به زیارت پرچم حرم مطهر آن حضرت دعوت شدند.

 

 

به گفته اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز جمعیت حاضر در پیاده روی جاماندگان ۳۰۰ هزار نفری تخمین زده می‌شود؛ ۵۰۰ هزار نفر نیز در سایر شهرستان‌ها حضور داشتند که با این حساب جمعیت حاضر در راهپیمایی جاماندگان اربعین به ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد.

 

مسیر دلدادگی جاماندگان اربعین از «حرم تا حرم» دیار هزار سنگر

پای کار سیدالشهدا کسی تعارف ندارد و خجالت معنایی نمی‌شناسد، هر عاشق دلباخته می‌خواهد در مسیر دلدادگی کم نگذارد و با جان و دل طی طریق کند.

مسیر ۱۳ کیلومتری پیاده‌روی جاماندگان اربعین تفاوتی با مسیر طولانی نجف تا کربلا ندارد، مسیر، هدف، مکتب و آئین یکی است و همه میدان این بار برای چه راهی طریق الهی شدند.

 

از کودک یک ساله با کالسکه تا پیرمرد ۹۰ ساله با پای برهنه گرمای ۳۸ درجه آفتاب سوزان در سومین ماه دومین فصل سال را شرمنده خود کردند.

 

پیاده روی جاماندگان اربعین در شهر عاشقان حضرت عباس(ع)

پیاده روی جاماندگان اربعین همزمان با سراسر کشور در شهر بندرعباس از حد فاصل امامزاده سید مظفر تا مسجد جامع با حضور باشکوه مردم برگزار شد.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین تا حرم نبی‌دانیال در شوش


هرساله جاماندگان اربعین حسینی با پای پیاده خود را تا حرم نبی‌دانیال در شوش می‌رسانند تا در جوار این نبی خدا برای پسررسول خدا عزاداری کنند.

 

 

پیاده روی «دلدادگان حسینی» در قزوین 

مراسم پیاده‌روی «دلدادگان حسینی»، همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان در قزوین برگزار شد.

جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی و دلسوختگان عزادار از ساعت ۹ صبح در میدان میرعماد شهر قزوین حاضر شدند.

 

همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی نمادی از عاشقی و دلدادگی است و در قزوین هزاران نفر از عزاداران با در دست داشتن بیرق های سیاه و تشکیل دسته های عزاداری، به سمت آستان مقدس امامزاده حسین (ع) حرکت کردند.

 

راهپیمایی جاماندگان اربعین در دارالمومنین همدان

ظهر امروز مراسم اجتماع جاماندگان اربعین در شهر همدان با تجمع در میدان امام خمینی(ره) آغاز شد و دلدادگان اباعبدالله(ع) بعد از عزاداری و قرائت زیارت اربعین به سمت امامزاده عبدالله(ع) پیاده‌روی کردند.

 

 نماز جماعت ظهر و عصر نیز به امامت آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان در امامزاده عبدالله(ع) اقامه شد.

 

یزدی ها با زائران مشایه همگام شدند
همزمان با روز اربعین حسینی، جاماندگان یزدی طبق سنوات، در مسیر یزد به تفت با زائران اباعبدالله(ع) همگام شدند.

 

جاماندگان گیلانی اربعین در مسیر عاشقی

مراسم اربعین امسال در استان گیلان با حضور پرشور عاشقان اهل بیت برگزار شد و دوربین فارس به جمع جاماندگان اربعین گیلان رفته و با آنها به گفتگو پرداخته است.

 

به تو از دور سلام؛ مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کرمانشاه

با فرارسیدن اربعین حسینی ایران سراسر کربلا شده و مردمانمان به جای پیاده‌روی در جاده‌ کربلا، در جاده عشق به کربلا قدم بر می‌دارند؛ این مراسم از ساعت ۱۰ صبح در کرمانشاه از میدان آزادی با برپایی موکب‌ها و سیاه‌پوش کردن شهر در ظاهر جلوه کرده است.

جاماندگان در هر قدم در جاده عشق؛ با زمزمه و لبیک یا حسین(ع) دل‌هاشان را به فرا سوی مرز ایران و عراق یعنی بین‌الحرمین روانه می‌کنند، دست بر روی قلب و ایستاده سلام بر اباعبدالله(ع) اشک را بر گونه‌ها جاری می‌سازند.

 

ندای لبیک یا حسین(ع) جاماندگان اربعین در شهرکرد طنین‌انداز شد

پیاده‌روی جاماندگان حسینی روز چهارشنبه مصادف با بیستم ماه صفر همزمان با سراسر کشور در 42 نقطه در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و این مراسم در شهرکرد مرکز این استان از محل سلطان سبزه‌پوش آغاز و به امامزادگان دوخاتون ختم شد.

قرائت زیارت اربعین، برپایی موکب در مسیر پیاده‌روی، سخنرانی و مداحی از جمله برنامه‌هایی بود که برای این آیین معنوی در مرکز استان تدارک دیده شده بود و با شور و حرارت بالایی که برگرفته از عشق به امام حسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت بود برگزار شد.

 

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بجنورد

مردم بجنورد همزمان با اربعین حسینی، به جمع جاماندگان اربعین پیوستند و مسیر خیابان‌های شهر را تا امام‌زاده سیدعباس(ع)، برادر امام رضا(ع) را پیاده‌روی کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها