کد خبر: ۵۲۹۴۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
پایگاه خبری 598: راهپیمایی بزرگ اربعین امسال پرشورتر از همیشه با حضور ده‌ها میلیون‌ نفر از عاشقان امام حسین علیه‌السلام از عراق، ایران و کشورهای دیگر، در مسیر نجف - کربلا برگزار شد. شاید اگر ۳۵ سال پیش از بسیاری از ایرانیان می‌پرسیدی بزرگ‌ترین آرزوی دست‌نیافتنی‌ات چیست، جواب‌شان زیارت کربلا و حضور بر سر مزار ائمه مدفون در خاک عراق بود.
 
۲ همسایه (ایران و عراق) درگیر یک جنگ 8 ساله بودند که به واسطه حضور دیکتاتوری به نام صدام که از پشتیبانی همه ابرقدرت‌های شرق و غرب برخوردار بود، آرزوی رفتن به کربلا را بر دل میلیون‌ها عاشق حضرت سیدالشهدا(ع) گذاشته بود.
 
رزمندگان بسیاری در طول 8 سال دفاع ‌مقدس، با سربندهای «راهیان کربلا» یا با نوشته‌های روی پیراهن‌های خود، این عشق و آرزو را نمایش می‌دادند و عطش رفتن به زیارت امام حسین(ع) در همه سخنان، اشعار و سرودهای آن سال‌ها جای گرفته بود. حالا بعد از گذشت چند سال، ۲ ملت چنان درهم تنیده شده‌اند که به نظر نمی‌رسد هیچ قدرتی توانایی جدا کردن آنها از یکدیگر را داشته باشد.
 
برنامه‌ریزی‌های دشمن و تلاش‌های بسیار برای جدا کردن بزرگ‌ترین ملت‌های شیعه جهان از هم، اگرچه شاید در مقاطعی خودش را نشان داده و زخم‌هایی بر پیکر این وحدت ‌زده باشد اما وقتی موسم اربعین فرا می‌رسد، همه این زخم‌ها التیام می‌یابد و شور و شوق زوار ایرانی که با میزبانی وصف‌نشدنی عراقی‌ها همراه می‌شود، به چشم می‌خورد. چه شد که ۲ ملت پس از بزرگ‌ترین جنگ تحمیلی بر هر ۲ (از سوی بزرگ‌ترین دشمنان اسلام)، طی این چند سال اینطور در آغوش هم قرار گرفتند؟ مردانی که یک روز با هدف آزادی کربلا و رفتن به زیارت امام حسین(ع) می‌جنگیدند، امروز سردارانی هستند که میلیون‌ها نفر برای رفتن به سفر اربعین به آنها مدیونند. برخی از آنها هنوز در قید حیاتند و در این راه، گمنام و آشکار خدمت می‌کنند و برخی هم حیات دنیوی را بدرود گفتند و روح بلندشان از آسمان نظاره‌گر دریای زواری است که به سمت کربلا سرازیرند. علمداران این سلسله، ۴ سال قبل در نزدیکی همین محل به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسیدند تا درهم آمیختن خون‌شان نمادی از درهم تنیدگی ۲ ملت باشد.
 
سردار شهید «حاج‌قاسم سلیمانی» و شهید «حاج ابومهدی مهندس» نمادهای این ماجرا هستند که حالا تصاویرشان قدم به قدم در مسیر مشایه وجود دارد و هر آن به همه زوار چند میلیونی امام حسین(ع) یادآور می‌شود که راه رفتن امن در این مسیر را مدیون چه کسانی هستند.
 
چند سال قبل که با نابودی صدام و رژیم بعث، ۲ ملت به هم نزدیک شده بودند، هجوم گروه‌های تکفیری بویژه داعش با حمایت همه‌جانبه غرب و آمریکا، امنیت کشورهای منطقه بخصوص عراق را بر هم زد و نیاز بود بار دیگر مردانی از سرزمین پارس این بار برای کمک به کشور برادر خود، عازم عراق شوند.
 
این اقدام با رهبری و فرماندهی حاج‌قاسم که حالا نه فقط در ایران، بلکه در همه کشورهای جبهه مقاومت مثل ستاره‌ای می‌درخشد آغاز شد و با کمک مردان دیگری نظیر سردار شهید «سیدحمید تقوی‌فر (ابومریم)» اوج گرفت تا برادران ایرانی و عراقی در کنار هم، بار دیگر نگذارند داغ سفر به عتبات بر دل میلیون‌ها عاشق اهل بیت بماند.
 
امروز نام و تصویر حاج قاسم، ابومهدی، ابومریم، حاج‌شعبان نصیری، حاج‌حسین همدانی، مهدی نوروزی، هادی ذوالفقاری، علی یزدانی، حمیدرضا اسداللهی و... نه فقط در ایران، بلکه در عراق در جای‌جای مسیر اربعین دیده می‌شود تا بگوید این امنیت و این آرامش در یکی از خطرناک‌ترین نقاط جهان طی سال‌های گذشته، به قیمت چه جان‌ها و خون‌های پاکی به دست آمده است.
 
اربعین هر سال پرشورتر از گذشته به عنوان بزرگ‌ترین نماد وحدت جهان تشیع برگزار می‌شود و این، خون‌بهای مردانی است که بسیاری از آنها را نمی‌شناسیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها