کد خبر: ۵۲۹۵۳۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۰     ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
ناکامی در جذب ستارگان سابق سیتی و اینتر و دورتموند؛
سیاهه‌ای از مهاجمانی که پرسپوليس با آنها در فصل نقل و انتقالات تابستانی وارد مذاکره شده و به نتیجه خاصی نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از "ورزش سه"، همانند سالیان گذشته پرسپوليس در بخش تهاجمی خود با مشکل بزرگی مواجه است و تلاش هر ساله این تیم برای پوشش این بخش با موانعی عجیب و غریب و البته مالی مواجه می‌شود.

آنها که فصل گذشته در انتقالی ویژه موفق شده بودند یورگن لوکادیا را از هلند به خدمت بگیرند و این مهاجم صاحب‌نام علی‌رغم ناآمادگی در هفته‌های ابتدایی به عنوان گلزن اول این تیم ظاهر شده بود، خیلی زود و پیش از نیم فصل وی را به دلایلی عجیب از دست دادند و دیگر مهاجمان لیست این تیم نیز نتوانستند از حیث آماری عملکردی رضایتبخش را به جا بگذارند و در نهایت در پنجره تابستانی فصل جاری جدا شدند.

اتفاقی که باعث شد یحیی گل‌محمدی بیشتر زمان خود را صرف بررسی گزینه‌هایی کند که ضمن دارا بودن کیفیت نسبی حضور در این تیم، از نظر مالی و بودجه باشگاه نیز شرایط لازم را دارا باشند. در نهایت طی هفته‌های اخیر سرمربی پرسپوليس به گزینه‌هایی رسید که هر کدام بنا به دلایلی نتوانستند مسیر مذاکره را تا عقد قرارداد دنبال کنند. آخرین مورد البته به دو مهاجم منتهی شد که باشگاه مذاکرات خود را با آنها نیز دنبال کرد که این دو نیز در نهایت به توافق منتهی نشد تا طلسم خط حمله در آستانه حضور این تیم در رقابت‌های ترسناک لیگ قهرمانان در تقابل با حریفان صاحبنام و پر مهره همچنان ادامه داشته باشد.

پرسپولیس در سه هفته گذشته با شش مهاجم مختلف مذاکره کرده که همه این صحبتها بی‌نتیجه مانده است:


بولت پرسپولیسآدمیلسون: مهاجم 29 ساله برزیلی تیم‌های گامبا اوزاکا و یوکوهاما مارینوس ترجیح داد بار دیگر با باشگاه ووهان چین به توافق برای ادامه همکاری برسد و کار را در فصل جدید در این تیم و سوپرلیگ چین دنبال کند. آدمیلسون هم با رقمی نزدیک به همین خواسته و با توافق یک‌ساله یک میلیون دلاری روبروی پرسپوليس قرار گرفت که آنها موفق به انجام این انتقال نشدند.

1922464

بولت پرسپولیسمارکوس پینک: فوروارد خطرناک و 32 ساله اتریشی تیم شانگهای پورت نیز با تیم شانگهای به توافق رسید و دست پرسپوليس از این انتقال هم کوتاه ماند. در این مذاکره البته بودجه و پیشنهاد مالی پرسپوليس نیز برای منتفی شدن انتقال تاثیرگذار بود؛ پینک اتریشی برای این انتقال ماهیانه درخواست ۱۰۰ هزار دلار داشت که از دسترس سرخ‌ها خارج بود.

1922465

بولت پرسپولیساسحاق بلفضیل: اسحاق بلفضیل، مهاجم ۳۱ ساله سابق تیم لیون فرانسه، که در تیم‌های اینترمیلان، وردربرمن، هوفن‌هایم و هرتابرلین آلمان و… نیز سابقه بازی دارد و طی فصول ۲۰ تا ۲۰۲۲ در قرارداد با الغرافه قطر است که البته دوران خوبی را با این تیم پشت سر نگذاشته. او بازیکنی است که عقد قرارداد با وی از سوی باشگاه کنسل شده است.

1922463

بولت پرسپولیسکایسدو: در دیگر تلاش پرسپوليس برای جذب مهاجم خارجی، آنها پیش از این با نظر یحیی گل‌محمدی اقدام به مذاکره با کایسدو بازیکن اسبق ابهای عربستان کرده بودند که سابقه حضور در تیم‌های اینتر و لازیو را در ایتالیا نیز داشته. در نهایت بازیکن ۳۵ساله اکوادوری، درخواست ۹۰۰ هزار دلاری‌اش مانع از انتقال رویایی سرخ‌ها شده بود.

1922462

بولت پرسپولیساستفان یووتیچ: جالب است بدانید که پرسپوليس که با بودجه نزدیک به ۷۰۰ هزار دلاری پا به بازار نقل و انتقالات و جذب مهاجم خارجی آزاد گذاشته، پیش از این در جذب و انتقال استفان یووتیچ مونته‌نگرویی هم ناکام بوده و این بازیکن با قراردادی یک و نیم میلیون دلاری راهی لیگ یونان شد. این بازیکن پیش از پیوستن به تیم المپیاکوس، سابقه بازی در تیم‌های مطرحی چون هرتابرلین، موناکو، سویا، اینترمیلان و همچنین منچسترسیتی را نیز در کارنامه داشته است. استفان یووتیچ صاحب‌نام‌ترین بازیکنی است که در نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس نامش مطرح شد. بازیکن مونته‌نگرویی که سابقه بازی در منچسترسیتی، اینتر، فیورنتینا و موناکو را دارد و در نهایت با المپیاکوس قرارداد بسته و زندگی حرفه‌ای خود را در یونان ادامه خواهد داد. بازیکنی که تیم‌های ایرانی قادر به استخدام او نخواهند بود.

1922458

بولت پرسپولیسکلبر: مهاجم بلندقامت برزیلی و آنتونی مودست ۳۵ ساله فرانسوی که فصل گذشته را در دورتموند پشت سر گذاشته، نیز دیگر مهاجمان خارجی صاحب‌نام مدنظر پرسپوليس و یحیی گل‌محمدی بودند که درخواست ۸۰۰ هزار و ۲ میلیون دلاری این ستاره‌ها نیز خارج از دسترس باشگاه بود و باعث شده تا این تیم همچنان برای پست مهاجم با دردسر مواجه باشد.

1922461

بولت پرسپولیسآنتونی مودست: مهاجم فرانسوی فصل گذشته دورتموند، یکی از نامزدهای حضور در پرسپولیس در دوره نقل و انتقالات تابستانی بوده است که به دلیل مبلغ قرارداد او امکان حضورش در ایران وجود ندارد. گفته می‌شد آنتونی مودست، مهاجم سابق اف سی کلن و بازیکن فصل گذشته بوریسیا دورتموند، با یکی از مربیان پرسپولیس، به گفت‌وگو نشسته و طرفین شرایط یکدیگر را بررسی کردند. مودست اخیرا در مصاحبه‌ای به روزنامه آلمانی "بیلد" گفت که در حال حاضر  الاهلی مصر برای عقد قرارداد با او علاقه دارد.

1922476

با این شرایط یک ناکامی دیگر برای تلاش این باشگاه در انتقال مهاجم خارجی شکل گرفته و آنها که در پنجره تابستانی مهاجمانی چون عیسی آل‌کثیر، لئاندرو پریرا، مهدی عبدی و شیخ دیاباته را از دست داده بودند و اکنون تنها شهاب زاهدی را به عنوان مهاجم تخصصی در لیست در اختیار دارند، باید دید چه برنامه‌ای برای فصل پرماجرای پیش‌رو خواهند داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها