کد خبر: ۵۲۹۵۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
محدودیت‌های مالی دشوار حاصل از تورم، اروپایی‌ها را بیش از پیش مجبور به کاستن از وعده‌های غذایی و به شرایط «متزلزل» زندگی دچار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، طبق نتایج یک مطالعه جدید، هم اکنون از هر چهار اروپایی یک نفر خود را درگیر وضعیت مالی «متزلزل» به سبب تورم فزاینده معرفی کرده است.

به نوشته پایگاه «یورو نیوز»، نتایج مطالعه‌ای تحت عنوان دومین «سنجشگر فقر و تزلزل اروپا» که از سوی شرکت افکارسنجی «ایپسوس» برگزار شد، قدرت خرید اروپایی‌ها در عرض سال‌های اخیر افت پیدا و اکثریت آن‌ها را مجبور به کم کردن وعده‌های غذایی و گزینه‌های مالی آن‌ها را پیچیده کرده است.

از مجموع ۱۰۰۰۰ شرکت‌کننده این مطالعه، ۲۹ درصد گفتند که وضعیت مالی آن‌ها «متزلزل» است و هر هزینه غیرمنتظره‌ای باعث بر هم خوردن تعادل زندگی آن‌ها می‌شود. حدود ۵۰ درصد از اروپایی‌ها بر این باورند که در عرض چند هفته آینده مقهور قیمت‌های فزاینده و حقوق‌هایی که در جا می‌زنند و به وضعیت مالی متزلزل دچار خواهند شد.

طبق اعلام اداره آمار اروپا (یوروستت)، نرخ جمعیت در خطر فقر در کل جمعیت اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ معادل ۱۷ درصد بود.

مطالعه جدید نشان داد، تنها ۱۵ درصد گفتند که از وضعیت مالی خود اطمینان داشته و نیازی به توجه کردن به هزینه‌های هر روزه خود ندارند.نتایج همین مطالعه مشخص کرد، اکثریت بزرگی از اروپایی‌ها حالا مجبور به محدود کردن انتخاب‌های خود به دلیل شرایط مالی دشوار هستند.

به نوشته یورونیوز، تورم رایج در تقریبا تمامی بخش‌ها در اروپا «انتخاب‌های پیچیده» را به اروپایی‌ها تحمیل کرده که شامل کم کردن از یک وعده غذایی با وجود گرسنه بودن، خاموش نگه داشتن وسایل گرمایشی، قرض کردن پول و درمان نکردن یک مشکل سلامتی بوده است. تقریبا یک نفر از هر سه اروپایی گفتند، با وجود گرسنگی یک وعده غذایی خود را حذف کرده‌اند که این آمار به ویژه در کشورهای یونان و مولداوی بالا بوده است.

یک مطالعه انجام شده در ماه ژوئن توسط «بنیاد جوزف راونتری» نشان داد، ۵.۷ میلیون خانوار کم در آمد در بریتانیا دچار کمبود پول برای تهیه غذا هستند و این بنیاد این واقعیت را به عنوان یک «هنجار جدید وحشتناک» خواند. ۳۸ درصد از شرکت کنندگان این مطالعه گفتند، دیگر قادر به خوردن سه وعده غذایی در روز به شکل منظم نیستند در حالی که تنها ۴۲ درصد گفتند هرگز هیچ کدام از سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام را به دلیل محدودیت‌های مالی قطع نکرده‌اند.

در این میان تعداد قابل توجهی از والدین شرکت کرده در این مطالعه گفتند، مجبور به محدود کردن غذای خود شده‌اند تا غذای کودکان خود را تامین کنند.۲۱ درصد از این والدین بیان کردند، تجربه «غذا نخوردن کافی» برای تامین غذای فرزندانشان را دارند.

در سال ۲۰۲۲ با افزایش قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از مسکن، آب، گاز و هزینه‌های دیگر در اروپا، میزن تورم در این قاره سه برابر شده و بالاترین نرخ رشد تورم در تاریخ اروپا را رقم زد.

طبق مطالعه جدید شرکت ایپسوس، نه فقط بسیاری از اروپایی‌ها شرایط مالی خود را شدیدا دشوار می‌دانند بلکه همچنان نگران ادامه تورم در آینده هستند.بالغ بر نیمی از شرکت کنندگان در این مطالعه، متعلق به اکثریت کشورها، گفتند نگران دست و پنجه نرم کردن با تورم و افزایش قیمت‌های غذا، انرژی و هزینه‌های دیگر هستند.۶۲ درصد از آن‌ها نگران افزایش قیمت مواد غذایی و ۵۹ درصد هم نگران هزینه‌های غیرمنتظره و افزایش قیمت‌های گاز بودند.

 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها