کد خبر: ۵۲۹۵۸۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
اهمیت این جملات پرمغز رهبری و تشریح مفهوم «قله» در جایی قابل تامل تر می شود که این بیانات در روز اربعین حسینی از سوی ایشان مطرح می شود و از استحکام مومنین در مسیر پیاده روی اربعین برای پیمایش باقیمانده مسیر مثال زده می شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، روزهای پایانی مرداد بود که رهبرانقلاب در دیدار با مجمع عالی فرماندهان سپاه صحبت از نزدیکی به قله و ممنوعیت خستگی را مطرح کرده و گفتند: «وظیفه‌مان امروز مشارکت دادن مردم است، کمک کردن به آحاد مردم بخصوص به طبقات ضعیف؛ وظیفه‌مان امروز کار جهادی مسئولان است؛ این دیگر مربوط به خصوصِ سپاه نیست، همه‌ی مسئولان کشور امروز موظفند کار جهادی کنند، شبانه‌روزی کار کنند، خستگی نشناسند. ما فصل مشبعی را حرکت کردیم. این سربالایی، این شیب تند را عبور کردیم، به قله‌ها نزدیک شدیم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست. امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است. مسئولین کشور در بخشهای مختلف باید با این روحیه حرکت کنند.» ۱۴۰۲/۵/۲۶

بیانات مهم رهبرانقلاب با گزاره «نزدیک قله ایم؛ خستگی ممنوع» به سرعت در افکار عمومی و فضای رسانه ای منتشر شد. موضوعی که سخن رهبری حکیم انقلاب را دوچندان قابل تامل می کرد، بیانات ایشان در سال 91 یعنی یازده سال قبل بود که ایشان در آن مقطع زمانی صحبت از حرکت بر دامنه و فاصله با قله را مطرح کرده بودند. رهبرانقلاب در بیانات روز رحلت امام آن سال گفته بودند: «در راه پیشرفت، توقف ممنوع است؛ خودشگفتی ممنوع است؛ غفلت ممنوع است؛ اشرافیگری ممنوع است؛ لذت‌جوئی ممنوع است؛ به فکر جمع کردن زخارف دنیا افتادن، برای مسئولین ممنوع است. با این ممنوعیتهاست که میتوانیم به قله برسیم. ما داریم در دامنه حرکت میکنیم. ما هنوز به قله نرسیده‌ایم؛ با آن فاصله داریم. آن روزی که ملت ایران به قله برسد، دشمنی‌ها تمام خواهد شد. آن روزی که ملت ایران به قله برسد، معارضه‌های خباثت‌آلود به پایان خواهد رسید. ما تا آن روز فاصله داریم. حرکت را باید بی‌وقفه ادامه دهیم». ‫۱۳۹۱/۰۳/۱۴‬

اما بحث «فتح قله» در فاصله کمی از دیدار رهبرانقلاب با فرماندهان سپاه بار دیگر در بیانات ایشان نمود پیدا کرد. در سخنان کوتاه اما مهم رهبری در بین دو نماز ظهر و عصر اربعین حسینی در حسینیه امام خمینی(ره) ایشان راه فتح قله را تصمیم، اراده و مقاومت در برابر جاذبه های شیطانی معرفی کردند و هم مشخصا منظور خودشان از «قله»ای که در نزدیکی آن هستیم مشخص کردند.

رهبر انقلاب گفتند: «باید با اراده حرکت کرد، باید با تصمیم حرکت کرد. جاذبه‌ها برای زاویه ایجاد کردن از این صراط مستقیم کم نیست. همیشه این زاویه‌ها بوده، و امروز بیشتر از همیشه است. اراده‌ی قوی لازم است تا در مقابل این جاذبه‌های شیطانی بتوانید مقاومت کنید. اگر مقاومت کردید، آن وقت قلّه را فتح خواهید کرد؛ و به قلّه‌ی حاکمیّت دین خدا، حاکمیّت حق، حاکمیّت عدل، به قلّه‌ی رسیدن به مقصود و غرض از خلقت انسانی که عبارت از تکامل انسان و کمال بشری باشد خواهید رسید؛ کاری که از بعد از زمان رسول خدا تا امروز انجام نگرفته. این کار، کار شما است».

قله ای که رهبر معظم انقلاب از آن سخن می گویند «حاکمیت دین خدا»، «حاکمیت حق»، «حاکمیت عدل» و به طور کلی رسیدن به جایگاه کمال بشری است که از بعد از زمان رسول خدا تا امروز انجام نگرفته است و امروز ما در نزدیکی فتح این قله هستیم. جایگاهی که شیطان با همه قوای خود دست به کار شده تا ما را از برداشتن قدم های آخر منصرف کند.

اهمیت این جملات پرمغز رهبری و تشریح مفهوم «قله» در جایی قابل تامل تر می شود که این بیانات در روز اربعین حسینی از سوی ایشان مطرح می شود و از استحکام مومنین در مسیر پیاده روی اربعین برای پیمایش باقیمانده مسیر مثال زده می شود.

رهبر انقلاب در این باره فرموند: «ان‌شاءاللّه همچنان که در این راه‌پیمایی‌های عظیمی که امروز و روزهای قبل بین نجف و کربلا و در راه کربلا وجود داشته یا در شهرستان‌ها به تبعیّت از آن راه‌پیمایی، راه‌پیمایی وجود داشته، همچنان که در این راه‌پیمایی‌ها با اراده و با استحکام حرکت کردید، جوانانه راه رفتید، در همه‌ی کارها، در راه معنویّت و حقیقت و حاکمیّت توحید ان‌شاءاللّه خواهید توانست با همین استحکام حرکت کنید. این، امیدی است که به شما جوانهای امروز هست، به شما جوانهای دنیای اسلام هست، و بخصوص به شما جوانهای ایرانی عزیزمان هست».

سخنان رهبری نشان می دهد که بحث فتح قله هم به فضای داخلی کشور و هم مسائل جهان اسلام مرتبط است. پیشرفت های چشمگیر و دستاوردهای کم نظیر در 45 سال سپری شده از انقلاب اسلامی از یک سو و رخدادهای امیدبخش در جهان اسلام و افول جبهه دشمن، همه در شکل گیری تعبیر نزدیکی به قله دخیل هستند.

این قله همان قله‌ای است که دلیل اصلی قیام حسین بن علی(ع) در آن مقطع زمانی یعنی اصلاح امت جد بزرگوارشان رسول الله(ص) بود که باعث شد خون مطهرش در این راه به زمین بریزد؛ همان موضوعی که رهبر انقلاب در باب فتح قله اینگونه اشاره می کنند: «کاری که از بعد از زمان رسول خدا تا امروز انجام نگرفته».

اربعین هم که امروز جهانی شده و روز به روز جهانی تر هم خواهد شد در نتیجه جوشش خون حضرت سیدالشهداء(ع) است. به تعبیر رهبرانقلاب «در روزگاری که دشمنان اسلام و ‌دشمنان امّت اسلامی با انواع و اقسام ابزارها و وسایل، با پول، با سیاست، با سلاح علیه امّت اسلامی دارند کار میکنند، خداوند ‌متعال ناگهان حادثه‌ی راه‌پیماییِ اربعین را این ‌جور عظمت میدهد، این‌ جور جلوه میدهد. این آیت عظمای الهی است، این ‌نشانه‌ی اراده‌ی الهی بر نصرت امّت اسلامی است، این نشان میدهد که اراده‌ی خدای متعال بر نصرت امّت اسلامی تعلّق گرفته ‌است‌». ‌۱۳۹۸/۰۶/۲۷

ماجرایی که دشمنان برای دیده نشدن آن از سانسور تا حاشیه پردازی و هرگونه واکنش منفعلانه نظیر اغتشاشات سال گذسته را در دستور کار گذاشته اند تا بتوانند به ظن خود این اقیانوس عظیم را کتمان کنند.

منبع: جهان نیوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها