کد خبر: ۵۲۹۶۹۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه باید همراه با دانشجویان باشد و معتقد هستیم که ضریب اثر‌گذاری برنامه‌های فرهنگی دانشجو محور بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری 598؛ عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  گفت: ما امسال یک گروه دانشجویان جدید را در هته سوم مهرماه داریم و ورود دانشجویان سال‌های قبل را از ۳ مهرماه داریم، برای هر دو موضوع باید به صورت ویژه فکر شود و متناسب با هر دو موضوع ابلاغیه‌هایی به دانشگاه‌ها صورت بگیرد و چاچوب فعالیت‌های فرهنگی و هنری لازم برای اینکه فضای بانشاط و با شکوهی را در ابتدای سال تحصیلی برای دانشجویان داشته باشیم.

وی افزود:‌ جشن‌هایی را برای آغاز سال تحصیلی داریم که از همان هفته اول مهر شروع می‌شود و در این بین جشن‌هایی را نیز برای نو ورودان داریم که در هفته سوم مهرماه برگزار می‌کنیم. به حمدالله سال تحصیلی جدید با ماه ربیع‌الاول متقارن شد. تاکید بر این است، که بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در آغاز سال تحصیلی جدید و جشن‌های تدارک دیده شده با محوریت خود دانشجویان و مدیریت خود دانشجویان باشد و ما فقط زمینه‌ساز فعالیت دانشجویان باشیم.

* دانشگاه باید همراه دانشجو باشد

کلانتری ادامه داد: دانشگاه باید همراه با دانشجویان باشد و معتقد هستیم که ضریب اثر‌گذاری برنامه‌های فرهنگی دانشجو محور بیشتر است و در این بین نکته مثبتی که وجود دارد این است،که برنامه‌های دانشجو محور کم هزینه‌تر و پرمخاطب‌تر است و میزان تاثیر‌گذاری آن در جامعه دانشجویی بیشتر است.

وی افزود:‌ مجموعه‌های دانشجویی شناسنامه داری که در قالب‌های تشکل‌ها، انجمن‌های علمی، نشریات و کانون‌های فرهنگی ـ هنری تشکیل شده‌اند، انسجام بهتری دارند و می‌توان از ظرفیت‌ آنها استفاده کرد و همین فرصت بسیار خوبی است تا دانشجویان خودشان را به دانشجویان جدید بشناسانند و بتوانند عضو‌گیری کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها