کد خبر: ۵۲۹۸۱
زمان انتشار: ۲۱:۳۵     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
سرکار خانم زهره لاجوردی در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
هزینه های گزاف تبلیغاتی يك علامت سئوالي را در ذهن افراد ايجاد كرده كه اين همه هزينه بر در و ديوار شهر و مقدار زيادي از اين تبليغات كه بر روي زمين ريخته شده است و بخش هايي از خيابان را با آن فرش كرده اند؛ اين همه تبليغات و اين همه هزينه از كجا تامين شده است؟ از كدام منبع درآمد؟ و براي چه بايد اين همه هزينه تبليغات شود، در حال حاضر زمان اين گذشته است كه مردم به واسطه تبليغاتي كه بر در و ديوار شهر مي بينند به يك شخصي راي بدهند.
سرویس خانه ملت پایگاه 598- یکی از معضلات انتخابات در هر کشوری تخریب ها و بد اخلاقی های است که صورت می گیرد.این نوع حرکت های سیاسی در کشور نیز متاسفانه به پدیده ای مرسوم بدل شده و هر کاندیدا سعی بر آن دارد تا در این مورد از دیگری سبقت بگیرد.متاسفانه این حرکات غیر اخلاقی از سوی بزرگان دینی مذموم شمرده شد اما با وجود منع این موارد از سوی بزرگان دینی و سیاسی باز شاهد این موارد هستم. سرکار خانم لاجوردی کاندیدای تهران در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص این موارد به گفتگو پرداخته که در ادامه می آید:

زهر لاجوردی انتخابات دور دوم را دارای اهمیت بالاتری دانست و اشاره داشت: با توجه به اينكه در تهران تنها 5 نفر در دور اول موفق به راهيابي به مجلس شدند و 25 نفر باقيمانده بايد در دور دوم از بين 50 نفر انتخاب شوند بنابراين مسلما اين دوره از انتخابات از اهميت بيشتري برخوردار است، هرچند كه مردم ما در دور اول با حضور گسترده در انتخابات نشان دادند كه همچنان هم در صحنه حاضر هستند و هم مدافع انقلاب و نظام جمهوري اسلامي هستند.

مدیر فرهنگی سیاسی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یکی از ثمرات حضور مردم در صحنه انتخابات را نتیجه گیری بهتر در مقابل کشورهای اروپایی دانست و افزود: اما ثمره اين حضور را مي توان بخوبي در نشست 1+5 با نمايندگان ايران كه در استانبول برگزار شد، مشاهده كرد. و اين باعث شد تا نظام جمهوري اسلامي با يك اقتدار بيشتري نسبت به گذشته از آنچه كه به آن تاكيد داشت دفاع كند و در نهايت هم دشمن عقب نشيني كرد و اين يكي از آثار حضور مردم است.

وی هم چنین با ابراز امیدواری از حضور مجدد مردم در صحنه رقابت ها ادامه داد: انشاءالله در اين دوره هم اگر مردم ما با شكوه بيشتر و شور نشاط در صحنه حاضر بشوند، يكي از بركات اين حضور مي تواند اين باشد كه در نشست بعدي براي مذاكره كه در بغداد برگزار مي شود با اقتدار بيشتري وارد بشويم و دشمنان ما متوجه اين بشوند كه مردم ما همواره در صحنه حاضر هستند و با توجه به بصيرتي كه دارند سعي شان بر اين است كه پشتوانه اي براي نظام باشند و بخصوص با انتخاب نماينده اصلح انشاءالله.

مدیر آموزش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص ویژگی های نماینده مجلس نیز اظهار داشت: كساني را به مجلس بفرستند كه با قوانيني كه تصويب مي كنند و با نظارتي كه با قوانين دارند مشكلات كشور را با دست به دست هم دادند برطرف كنيم نه اينكه مجلسي باشد كه باز درگير مسائلي كه اهميت چنداني براي ما ندارد، و مسائل اصلي را كنار بگذارد و به مسائل فرعي بپردازد. اميدواريم كه مردم در اين جمعه هم مردم حضور پررنگي با شركت در انتخابات داشته باشند.

وي در ادامه به بعضي از افرادي كه سعي دارند در فضاي عمومي كشور يك نااميدي را القاء كنند اشاره كرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر برخي مي خواهند به خاطر مشكلات موجود در كشور مردم را به سمت و سوي نا اميدي بكشانند و اين را القاء كنند كه مردم تمايلي به شركت در انتخابات و راي دادن ندارند، در حاليكه به نظر بنده اگر ما عقلاني فكر كنيم مسلما راه حل برخورد با مشكلات اين نيست كه ما مشاركت در انتخابات نداشته باشيم و از اين عرصه كنار بكشيم.




این کاندیدای مجلس شورای اسلامی هم چنین حضور مردم را بسیار حیاتی و مهم ارزیابی کرد و افزود:اگر ما بخواهيم مشكلات كشور برطرف بشود بايد سعي كنيم اين 25 نفري كه در تهران و افراد ديگر در ساير شهرهايي كه انتخاباتشان به دور دوم كشيده شده است به خوبي برگزار شود، همچنين با شركت مردم است كه اين نمايندگان اصلح امكان رهيابي به مجلس را پيدا مي كنند. و اگر اين حضور وجود نداشته باشد سبب مي شود كه اين نمايندگان با آراء كمتري به مجلس راه پيدا كنند اما به واسطه اينكه با راي كمتري وارد مي شوند از پشتوانه كمتري برخوردار هستند و اين نماي خوبي ندارد، اين در حالي است كه اگر نمايندگان با آراء بيشتري وارد مجلس بشوند از اقتدار بيشتري برخوردار خواهند بود.

انشاءالله مجلس ما يك مجلس كارآمد و برگزيده از افرادي كه شايسته اين جايگاه باشند ورود پيدا خواهند كرد.

عضو هیئت موسس انجمن همبستگی دختران جوان گفت: آنچه كه از دور اول انتخابات مي توان مشاهده كرد اين است كه با توجه به اينكه جبهه پايداري بطور كامل براي مردم شناخته شده نبود و با تبليغات كمي هم كه در سطح شهر صورت گرفته بود و خيلي از مردم ليست ها به دستشان نرسيده بود و نتوانسته بودن كه اين افراد را بشناسند؛ اما ديدم كه همه آنها به غير از يك نفر به دور دوم راه پيدا كردند، بنابراين اميدواريم در اين دوره كه جبهه پايداري شناخته تر شده و مردم با بيشتر آْنها آشنا هستند و اهدافشان تبيين شد، انشاءالله در اين دوره نمايندگاني كه در جريان جبهه پايداري هستند به مجلس راه پيدا كنند.

این مدرس دانشگاه شانش جبهه پایداری را در این دور از رقابت ها بیشتر دانست و اذعان داشت: به نظر بنده حداقل اتفاق ممكن اين است كه حداكثر نمايندگاني كه از اين 25 نفر به مجلس آينده راه پيدا مي كنند از كانديداي جبهه پايداري هستند و اين با توجه به اقبالي است كه از طرف مردم نسبت به آنها است.

رییس هیئت مدیره انجمن حمایت از خانواده های قربانیان تروریسم هم چنین اسراف در تبلیغات را یکی از معضلات تبلیغات سیاسی دانست و با اشاره به محل تامین هزینه های گزاف این تبلیغات گفت: يكي از نكات بسيار مهم اين است كه ما در سطح شهر تبليغات بسيار زيادي را در سطح شهر بر در و ديوار از نامزدهای جبهه متحد مي بينيم، و اين يك علامت سئوالي را در ذهن افراد ايجاد كرده كه اين همه هزينه بر در و ديوار شهر و مقدار زيادي از اين تبليغات كه بر روي زمين ريخته شده است و بخش هايي از خيابان را با آن فرش كرده اند؛ اين همه تبليغات و اين همه هزينه از كجا تامين شده است؟ از كدام منبع درآمد؟ و براي چه بايد اين همه هزينه تبليغات شود، در حال حاضر زمان اين گذشته است كه مردم به واسطه تبليغاتي كه بر در و ديوار شهر مي بينند به يك شخصي راي بدهند.

زهره سادات لاجوردی در پایان و در خصوص تعریف اصولگرایی نیز افزود: در نهايت اين تعريفي كه از اصول عنوان مي شود در شاخصه هايي كه براي نمايندگي معرفي شده است اين ها است كه بايد مردم را راهنمايي كند براي راي داردن به آن گفتمان يا يك شخص. و اين گونه تبليغات به نظر مي رسد كه يك بازتاب منفي داشته باشد و در انتخاب مردم نقش داشته، مردم وقتي تبليغات بسيار زياد را در سطح شهر مي بينند نه تنها كه اثر مثبتي ندارد بلكه يك بازخورد منفي دارد در شرايطي كه مردم با مشكلات متعددي از جمله گراني ها مواجه هستند، اينگونه هزينه كردن براي انتخابات منطقي بنظر نمي رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها