کد خبر: ۵۲۹۸۱۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
ارتشبد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه از آخرین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدید کرد.
به گزارش پایگاه خبری 598، ارتشبد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه که روز سه‌شنبه بنا بر دعوت رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح به تهران سفر کرده، با حضور در پارک ملی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آخرین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدید کرد.
 
به گزارش فارس، در این بازدید سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتشبد «سرگئی شویگو» را همراهی می‌کرد و وزیر دفاع روسیه از دستاوردهای مختلفی همچون پهپادها، موشک‌ها، سامانه‌های پدافندی و دستاوردهای شاخص هوافضای سپاه بازدید کرد.
 
ارتشبد سرگئی شایگو با سرلشکر محمد باقری، رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
سرلشکر باقری در این دیدار اظهار داشت: بر اساس تصمیم رهبران دو کشور روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو روسیه در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و خوشبختانه این رابطه در بستر زمان ابعاد نوینی پیدا کرده است. وی ادامه داد: نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که همکاری‌های بلندمدت ایران و روسیه به نفع دو کشور بوده و به همین سند همکاری‌های طولانی‌مدت ایران و روسیه در حال تدوین است. «سرگئی شویگو» نیز هدف از این سفر را توسعه همکاری‌های دفاعی در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور بیان کرد. وزیر دفاع روسیه همچنین از آمادگی کشورش برای حل و فصل مناقشات دو کشور همسایه آذربایجان و ارمنستان خبر داد.
 
دیدار وزیر دفاع روسیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی
ارتشبد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه همچنین با دکتر علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره راه‌های گسترش همکاریهای دو کشور و مقابله با تهدیدات مشترک با او گفت‌وگو کرد. در این دیدار طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد علاقه دو کشور در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای، بین‌المللی و به‌ویژه تحولات حوزه قفقاز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
 
امیر آشتیانی: حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه جزو خطوط قرمز ایران است
امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع فدراسیون روسیه با ‌اشاره به سابقه چند دهه روابط دفاعی و نظامی دو کشور گفت: همکاریهای دفاعی و نظامی دو کشور همواره با حمایت و پشتوانه رهبران عالی‌رتبه با هدف تقویت و تحکیم ثبات و امنیت در منطقه و نظام بین‌الملل پیگیری و دنبال شده است. 
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با‌ اشاره به تحولات جدید بین‌المللی و تلاش کشور‌های مستقل برای ایجاد نظام چند قطبی و عادلانه در برابر رویکردهای یک جانبه‌گرایانه برخی از کشورها افزود: رشد و توسعه سازمان‌های منطقه‌ای نظیر‌ شانگهای و بریکس، نشانه‌هایی از تمایل کشورهای جهان به نظام چند قطبی است.
 
 امیر آشتیانی با موفق ارزیابی کردن تجربه همکاری و مشارکت در حوزه‌های منطقه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم در غرب آسیا، شرایط و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را نیازمند مشارکت بر مبنای منافع متقابل و مشترک دانست و تاکید کرد: به طور قطع همکاریهای دفاعی و نظامی دوجانبه در چارچوب صلح و امنیت بین‌الملل پیش خواهد رفت.
 
وی با مرور تحولات منطقه، ضمن مخالفت با هرگونه حضور نیروهای فرامنطقه‌ای افزود: حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه و مرزهای بین‌المللی جزو خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و در این رابطه قالب پیشنهادی 3+3 را یک راهکار برای حل مسالمت‌آمیز مشکلات و مسائل در منطقه قفقاز می‌دانیم. وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با ‌اشاره به توافقنامه برجام و اتمام محدودیت‌های تسلیحاتی شورای امنیت در اکتبر 2023، اقدام جدید سه کشور اروپایی در خصوص عدم لغو تحریم‌های موشکی را نقض آشکار تعهدات اروپا ذیل برجام دانست و اظهار داشت: بیانیه مغرضانه این کشورها مبنی بر عدم پایبندی ایران به تعهدات خود نیز یک دروغ بزرگ سیاسی و نشانه روشنی برای عدم اعتماد ملت ایران به آنهاست. 
 
اولیانوف: ایران همسایه و شریک ما است
خبر دیگر اینکه، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اتریش، در پیامی در صفحه شخصی خود با انتشار فیلمی از استقبال سرلشکر باقری رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نوشت: ایران همسایه و شریک ما است. گفت‌وگو از جمله بین مقامات نظامی (دو کشور) ضروری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها