کد خبر: ۵۲۹۹۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۰۴ مهر ۱۴۰۲
ما جمهوری اسلامی را هویت جمعی ملت و طریقه عزت ایران می‌دانیم

به گزارش پایگاه خبری 598، متن بیانیه‌ی اساتید دانشکده علوم اجتماعی پیرامون ماجرای دفاعیه یک عنصر تجزیه‌طلب مکشوفه در دانشگاه تهران در ادامه می آید:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اخیراً ویدئویی از جلسه‌ای در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از دانشجویان سابق دانشکده، با ظاهری نامناسب تلاش کرده است تا با فریب و استفاده ابزاری از تریبون دانشگاه، سخنانی را بر زبان براند که خلاف مصالح ملی و شئون دانشگاه و در راستای اهداف دشمنان ملت است.

ما اعضای هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی، ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام می‌داریم که یکپارچگی سرزمینی، امنیت ملی و پاسداری از ارزش‌های ملی و اسلامی، فصل مشترک تمامی اساتید با هر نوع تفکر سیاسی است.

ایران اسلامی، تمدنی برآمده از حکمت و فرزانگی و سرای امن مردمانی هوشمند و مهرورز است و قوام آن در هم‌نشینی اقوام تجلی یافته است. ایران بزرگ، محصول همگرایی و زندگی مسالمت‌آمیز اقوام ایرانی است و ما جمهوری اسلامی را هویت جمعی ملت و طریقه عزت ایران می‌دانیم و نقش ما دانشگاهیان در این عرصه، کمک به پیشرفت علم و فناوری و تربیت منابع انسانی کارآمد برای حل مسائل و پیشرفت روزافزون کشور است.

تلاش علوم اجتماعی نیز همواره در راستای اعتلای هویت ایرانی و اسلامی بوده است و حمایت از تجزیه‌طلبی و تروریسم، جایی در میان گفتار علمی ما ندارد.

در پایان تأکید می‌کنیم که آرامش کشور، ثمره خون‌های پاک هزاران شهید گلگون‌کفن است که به‌هیچ‌وجه نباید دستاویز بازی‌های سیاسی قرار گیرد.

بدون شک، تلاش دشمنان برای سو استفاده از فضای باز سیاسی و اجتماعی و همچنین گفتمان علمی در دانشگاه و کشور، ناکام خواهد ماند چراکه همه دانشگاهیان نسبت به نقشه آنان در این زمینه آگاه هستند./ ۱۴۰۲/۷/۱

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها