کد خبر: ۵۲۹۹۳۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۱     ۰۴ مهر ۱۴۰۲
در حالی که تعداد قربانیان آتش‌افروزی بازارچه قوام‌الدوله به 5 نفر رسیده متهم می‌گوید قصد قتل نداشت.

به گزارش پایگاه خبری 598، با مرگ دو نفر دیگر از مصدومان آتش‌افروزی بازارچه قوام‌الدوله پسر 18 ساله که تا پیش از این به اتهام آتش افروزی و قتل سه نفر در بازداشت بود، با اتهام قتل پنج نفر روبرو شده است. او با ابراز پشیمانی از این جنایت مدعی شد قصد نداشت کسی را بکشد.

به گزارش سایت جنایی، صبح شنبه یکم مهرماه ساکنان و کسبه بازارچه قوام‌الدوله آتش سوزی در طبقه دوم خانه‌ای را گزارش دادند و پس از خاموش کردن آتش 10 نفر مصدوم از دل آتش بیرون آمدند که همگی تحویل اورژانس شدند و به بیمارستان انتقال یافتند.

در بررسی‌ها مشخص شد آتش عمدی بوده است و یکی از مصدومان که جوانی از اتباع کشور افغانستان است 9 هموطن خود را آتش زده و خود نیز دچار سوختگی شده است. به این ترتیب جوان آتش افروز بازداشت شد تا تحقیقات در مورد ماجرا ادامه یابد، این در حالی بود که حال تعدادی از مصدومان وخیم گزارش شده بود.

متهم مدعی بود از افرادی که آنها را قربانی آتش افروزی کرده  پول طلب داشته و آنها برای اینکه پولش را ندهند از خانه اجاره‌ای بیرونش کرده‌اند، اما مجروحانی که اوضاع بهتری داشتند می‌گویند: او طلبی از ما نداشته بلکه از ما زورگیری می‌کرده برای همین او را بیرون کردیم.

در حالی که جوان آتش افروز به دستور بازپرس جنایی در بازداشت بود و تحقیقات ادامه داشت خبر رسید که سه نفر از مصدومان فوت شده‌اند و به این‌ترتیب جوان اهل افغانستان با اتهام قتل روبرو شد و تحقیقات از او در مورد انگیزه این آتش‌افروزی مرگبار ادامه داشت.

 

صبح امروز این جوان افغانستانی در حالی در دادسرای جنایی تهران مقابل بازپرس جنایی نشست تا از دلایل و انگیزه‌های خود در مورد آتش افروزی بگوید که دو نفر دیگر از مصدومان بدحال این ماجرا جان خود را از دست دادند و تعداد مقتولان به پنج نفر رسید.

این متهم 18 ساله امروز در برابر ‌ محمد مهدی براعه، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی گفت: من در دولت کرزای در ارتش بودم و وقتی طالبان آمد فرار کردم، برادرم یکی دو سال قبل از آن به ایران آمده بود و در یک اغذیه فروشی کار می‌کرد. من هم یکسال قبل قاچاقی ایران آمدم و در اغذیه فروشی کار می‌کردم و در همان ساختمانی که آتش زدم ساکن بودم و مدتی با آنهایی که آتش زدم همخانه بودم. آن خانه دو طبقه دارد که دوستانم در طبقه اول بودند اما من به خاطر کمبود جا به طبقه دوم رفتم،‌ ساکنان طبقه دوم وقتی فهمیدند با طبقه اولی‌ها دوست هستم خرجشان را از من سوا کردند و بعد هم بهانه آوردند و من را از آن خانه بیرون کردند. طبقه اولی‌ها و طبقه دومی‌ها از قبل با هم درگیری داشتند و انگار قبلا خرجشان یکی بود اما سوا شده بودند. از طرفی آنها کاری کرده بودند که برادرم هم اخراج شود برای همین من با آنها اختلاف داشتم و از دستشان عصبانی بودم. هفته قبل از اینکه آنجا را آتش بزنم به خاطر عصبانی بودن چهارلیتر بنزین خریدم و یک جایی از خانه مخفی کردم، آن روز صبح از دیوار بالا رفتم و بنزین را روی آنهایی که با هم اختلاف داشتم ریختم و کبریت زدم. خودم هم در آتش گرفتار شدم اما با هر دردسری بود خودم را بیرون کشیدم. چون حالم بد بود بیرون خانه افتادم و وقتی پلیس رسید من را گرفت. من اصلا نمی‌خواستم کسی را بکشم. فقط از دستشان عصبانی بودم اما نمی‌خواستم بمیرند و الان هم پشیمانم.

در حال حاضر این پسر کینه‌جو که 9 نفر را در جنوب تهران آتش زد همچنان در بازداشت است و تحقیقات در مور آتش افروزی مرگبار او در حالی ادامه دارد که ممکن است تعداد مقتولان به هفت نفر افزایش یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها