کد خبر: ۵۲۹۹۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۰۴ مهر ۱۴۰۲
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد نسبت به مخاطرات فعالیت سامانه بارشی در چند استان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد نسبت به تداوم بارش‌های رگباری همراه با وزش باد شدید در ۱۳ استان طی امروز هشدار داد.

طبق گزارش ایرنا، بارش‌ها امروز سه شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات در استانهای زنجان، قزوین، البرز، سمنان و تهران انتظار می‌رود.

فردا چهارشنبه نیز بارش‌ها در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات سمنان ادامه دارد.

مخاطرات فعالیت سامانه در استان‌های اعلام شده احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی است.

هواشناسی تا زمان فعالیت سامانه بارشی به احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال به مکان‌های مسقف توصیه کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها