کد خبر: ۵۳۰۱۲۸
زمان انتشار: ۰۸:۳۳     ۱۰ مهر ۱۴۰۲
وی تأکید کرد: از سوی رئیس جمهور هم هیچ مخالفتی در این خصوص به مجلس و مجمع اعلام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم، «علی بهادری جهرمی» سخنگو و دبیر هیأت دولت در واکنش به ادعای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر مخالفت رئیس‌جمهور با طرح شفافیت گفت: رئیس‌جمهور از ابتدای شروع به کار خود بار‌ها بر ضرورت مبارزه ساختاری و ریشه‌ای با فساد و ایجاد شفافیت در همه ارکان اجرایی تأکید کرده و اراده مصمم دولت مردمی برای تحقق شفافیت با اقداماتی مانند صدور برخط مجوزهای کسب‌وکار، حذف امضاهای طلایی، انتشار عمومی صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و انتشار لیست بدهکاران بانکی، قابل ارزیابی است که پیش از این در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است.

وی در پایان تأکید کرد: از سوی رئیس جمهور هم هیچ مخالفتی در این خصوص به مجلس و مجمع اعلام نشده است.

گفتنی است آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مجمع تشخیص در تاریخ 22شهریور درباره رسیدگی به طرح شفافیت در مجمع گفته بود: «مجمع در حال رسیدگی به این موضوع بود که از دفتر مقام معظم رهبری اطلاع دادند که ایشان نظری راجع به قوای دیگر دارند. رئیس جمهور محترم، گلایه و شکایت کرده بود مبنی بر اینکه این مصوبه برای کار دولت مشکل ایجاد می‌کند و این موضوعی بود که در هیئت عالی نظارت هم بحث شده بود و در دور اول، این اشکال را به مجلس منعکس کرده بودیم، اما برای بار دوم به خاطر همزمانی آن با بحث بودجه ۱۴۰۲ نتوانستیم رسیدگی کنیم و لذا مورد رد هیئت عالی نظارت قرار نگرفت... به دنبال درخواست رئیس جمهور محترم، مقام معظم رهبری اجازه رسیدگی مجدد دادند و در هیئت عالی نظارت هم طبق این مجوز، بحث و مشخص شد برخی از اشکالاتی که قبلاً گرفته شده رفع شده و برخی نیز باقی مانده است. این موارد به شورای نگهبان منعکس شد.»

مجمع تشخیص نظر رسمی خود درباره شفافیت را به مجلس اعلام نکرده است

به گزارش تسنیم، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی نشست خبری درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه‌گانه، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام چند جلسه برای بررسی اختلاف نظر مجلس و شورای نگهبان درباره طرح شفافیت برگزار کرد. در واقع شورای نگهبان در آخرین مرحله ایراد گرفته بود که مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند برای مجمع تشخیص مصلحت نظام طبق اصل 112 قانون اساسی تعیین تکلیف کند و باید مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام از این مصوبه مستثنی شوند.

وی ادامه داد: طی نامه‌ای به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کردیم که مصوبه نهایی خود را به ما اعلام کنند. شفافیت موضوع اصلی و مهمی است، البته در مواردی که مربوط به مسائل امنیتی و دفاعی است، اصلا نباید هیچ گونه شفافیتی وجود داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها