کد خبر: ۵۳۰۱۴۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۱۰ مهر ۱۴۰۲
در نشست خبری مدیر کل اوقاف قم مطرح شد:
صبح امروز دوشنبه دهم مهرماه در آستانه میلاد پر خیر و برکت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، نشست خبری حجت الاسلام اسکندری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم به مناسب آغاز دهه وقف در آستان امامزاده موسی مبرقع برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری 598،  صبح امروز دوشنبه دهم مهرماه در آستانه میلاد پر خیر و برکت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، نشست خبری حجت الاسلام اسکندری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم به مناسب آغاز دهه وقف در آستان امامزاده موسی مبرقع(ع)، فرزند بلافصل امام جواد (ع) در محله چهل اختران قم برگزار گردید.

در نشست خبری مدیر کل اوقاف قم مطرح شد: نقش مهم رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف

در ابتدای این نشست خبری مدیر کل اوقاف قم پیرامون دستاورد‌های وقف گزارش‌هایی را ارائه نمود و گفت: در مدت زمان شش ماهه اخیر در استان قم ۵ وقف به ارزش حدود ۴۳ میلیارد تومان به ثبت رسید.  

وی افزود: علاوه براین، وقف‌هایی نیز وجود دارد که در اوقاف ثبت نشده است، چون بسیاری از مردم وقف‌هایی می‌کنند که خودشان متولی در نظر می‌گیرند، ولی توصیه ما این است که واقف‌ها برای کار‌های اداری باید وقف خود را به ثبت رسانده تا در رسیدگی در آینده به محدودیتی برخورد نکنند. ایشان تاکید کرد: اگر موقوفه متولی داشته باشد در کار متولی هیچ دخالتی نخواهیم داشت و دخل و تصرفی از سوی اوقاف نسبت به موقوفه ایجاد نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسکندری در ادامه گفت: یکی از کار‌های پرحجم در طول سال اجرای نیت واقفان است و هر موقوفه‌ای با توجه به وقف نامه و هر آن چه واقف نیت کرده باشد در همان جهت هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به سرفصل‌های فعالیت‌های یک‌سال اخیر اداره کل اوقاف و امور خیریه قم گفت: کمک به مساجد در جهت تعمیرات و تجهیزات آن‌ها از طریق اوقاف قم انجام و در دارو و درمان مستمندان در یکسال گذشته نیز بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

مدیرکل اوقاف قم گفت: در اموری از جمله تهیه جهیزیه و کمک به ازدواج، کمک به دانش آموزان بی بضاعت در قالب مهر تحصیلی، کمک به زائران امام رضا (ع) و کربلای معلی، مساله سوخت زمستانی و پرداخت قبض گاز مستمندان، آزادی زندانیان، کمک به روضه خوانی امام حسین (ع) و برپایی موکب‌های زائران اربعین در یکسال گذشته بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده‌است.

وی ابراز داشت: در دهه وقف مراسمی روز پنجشنبه هفته جاری با پیام‌تصویری آیت الله جوادی آملی و سخنرانی آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی برگزار می‌شود و در آن گزارشی از فعالیت های اوقاف قم داده شده و برخی دست اندرکاران وقف نیز تجلیل می‌شوند.

وی گفت: در این دهه در ۲ امامزاده سید علی و موسی مبرقع ۲ پایگاه درمانی با حضور پزشکان و ارائه دارو و درمان را خواهیم داشت و در روز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در ۲۰ نقطه از شهر نان رایگان توزیع می‌شود.

نقش مهم رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف

ایشان در پایان نقش اصحاب رسانه را در وقف و موقوفات نقش بسزایی دانست و از اصحاب رسانه درخواست کرد نسبت به توسعه فرهنگ وقف و ترغیب واقفین به وقف در زمینه های علم و فناوری که مطالبه رهبر معظم انقلاب نیز میباشد یاری رسان این نهاد باشند و افزود: آگاهی از فرهنگ وقف در بین افراد جامعه و دیدگاه مدیران و متولیان امور وقفی در مورد آن و عوامل مؤثر بر آن می تواند در جهت دهی موقوفات و نظام فرهنگی وقف مؤثر باشد. 


خاطرنشان میشود در پایان این نشست خبری آیین غبارروبی و عطرافشانی، مضجع شریف امامزاده موسی مبرقع (ع)، فرزند بلافصل امام جواد (ع) با حضور اصحاب رسانه استان قم برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها