کد خبر: ۵۳۰۱۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۱۳ مهر ۱۴۰۲
سازمان هواشناسی، روز پنجشنبه برای ۵ استان هشدار نارنجی بارندگی، برای ۸ استان هشدار زرد بارندگی و برای ۲۱ استان هشدار زرد وزش باد شدید صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، امروز با پیش بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت، برای گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شرق و شمال خراسان شمالی هشدار نارنجی و برای آذربایجان‌های شرقی و غربی، شمال زنجان، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران هشدار زرد صادر شده است.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان در این مناطق توصیه کرده است از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری و در سفرهای بین شهری احتیاط نمایند.

همچنین امروز با پیش بینی وزش باد شدید، برای ایلام، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس، مرکزی، همدان، لرستان، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان، یزد، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان هشدار زرد صادر شده است.

بر اساس این پیش بینی، در این مناطق احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال از توصیه‌های سازمان هواشناسی به هموطنان در این استان‌ها است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها