کد خبر: ۵۳۰۲۹۶
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۱۷ مهر ۱۴۰۲
کارشناس سیاسی گفت: اطلاع رسانی و شفاف سازی سریع و انتشار تصاویر مترو و مصاحبه با والدین آرمیتا و دوستانش باعث شد خط رسانه ای دشمن کور شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، رسانه های معاند همواره از مسائل ریز و درشتی که در سطح جامعه رخ می دهد بهره برداری نامناسب می کنند و سعی در خدشه دار کردن نظام جمهوری اسلامی ایران و کاهش سطح امید مردم به ویژه جوانان هستند، هر از گاهی در جامعه اتفاقی ساده رخ می دهد که در رسانه های معاند نمودی بسیار بزرگ از آن به نمایش گذاشته می شود و آن عده که به دنبال غوغا و هیاهو در جامعه هستند به سرعت موضع می گیرند. 

تشکیل اتاق های فکر مشترک، دیدار مسئولان و مجریان شبکه های فارسی زبان خارجی معاند با وزیر امنیت اسراعیل، تاکید بر ظلم به قومیتها در مرزهای یک کشور و استفاده از قومیت کرد برای تحریک احساسات قومی مردم در کشور از حربه هایی است که دشمن تلاش دارد از آنها بهره برداری کند. 

اخیرا موضوع آرمیتا گوراوند پیش آمد که مشاهده کردیم در رسانه های غربی چگونه به آن پرداخته شده بود و صحبت از ضرب و شتم و مسئله حجاب و تذکر و....  نیز در آن بسیار پرنگ شده بود اما خوشبختانه با ورود به موقع رسانه های داخلی موضوع شفاف سازی شد و جو جامعه به روال عادی خود باقی ماند. 

اما هدف دشمت چه بود؟! ایجاد مسئله ای همچون مهسا امینی؟ ایجاد جنجال و از بین بردن اموال عمومی جامعه؟ تحریک افکار عمومی به خصوص جوانان؟ یا قشرگرایی و قوم گرایی و سناریوسازی های دلسوزنمایانه برای دختران ایران و آزادی و....؟ می توان گفت همه اینها به نحوی آلت دستی برای رسانه های معاند است که خود آلت دست رژیم صهیونیست و وابستگان آن است تا مردم را نسبت به نظام و مسئولان دلسرد کرده و اهداف پلید خود را عملی کنند. 

جهت شفافیت بیشتر موضوع با یک کارشناس سیاسی گفتگو کردیم. محمدحسن دهقانی در گفتگو با خبرنگار سراج24 اظهار داشت: رسانه های معاند جمهوری اسلامی به خصوص ایران اینترنشنال، در هفته گذشته از تکنیکهای رسانه ای بسیاری در موضوع آرمیتا گرواند استفاده کرده اند. 

وی افزود: وارونه سازی یا سیاه نمایی موضوع یکی از تکنیکهایی بود که فشار گسترده ای در حوزه رسانه ای ایجاد کرد اما اصل موضوع مسئله ساده افت فشار یک نفر بود که روزانه برای دهها نفر ممکن است رخ دهد ولی رسانه های معاند  آن را با یک موضوع بسیار حاددر مترو تهران ترتیاط دادند و باز در همان تکنیک وارونه سازی دروغ و ضرب و شتم را نید اضافه کردند که شروعش از شبکه اینترنشنال بود و بعد سایر رسانه ها نیز به آن پرداختند. 

کارشناس مسائل سیاسی عنوان داشت: تکنیک دیگر رسانه های غربی سیاه نمایی است که موضوعات بسیار ساده ای که در طول روز یرای شهروندان ما اتفاق می افتد را با استفاده از تحریک احساسات مردم به یک مچضوع روز و خط خیری یک مرتبط می کنند، مثلا در مسئله خانم مهسا امینی با عناوینی همچون خانم جوان، حجاب، سطح اجتماع، در خطر افتادن جان یک نفر و... مسئه را مرتبط کردند که جامعه در نگاه اول بدون هیچ پرداختی و صرفا از روی هیجان به مسئله عکس العمل نشان می دهد و در موضوع آرمیتا گراوند نیز سعی کردند مسئله را با چنین عناوینی از جمله حجاب و مسائل حوزه زنان ارتباط دهند. 

دهقانی ادامه داد: اطلاع رسانی و شفاف سازی سریع با انتشار تصاویر مترو و مصاحبه با والدین آرمیتا و دوستانش باعث شد خط رسانه ای دشمن کور شود و از راههای دیگری وارد شوند از جمله شایع پراکنی در مورد دستگیری پدر و مادر آرمیتا که با شفاف سازی خنثی شد. 

وی خاطرنشان کرد: هدف رسانه های معاند همواره جریان سازی افکار عمومی مردم کشور ما بوده به نحوی که خللی در اصل وجود نظام ایجاد کنند حال تکنیکهای آنان مختلف است و ممکن است به صورت ترکیبی نیز از آنها استفاده کنند و برای منافع خود از آن بهره برداری کنند. 

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دشمنان از ماه گذشته شیوه ای جمعی را شروع کردند که قصد داشتند یک اجماع نظری با رهبری رژیم صهیونیستی بین خودشان به وجود بیاورند و این کارویژه را به وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی سپرده بودند که رسانه های فارسی زبان خارجی معاند را در موضوعات مختلف هماهنگ کنند و بهره برداری رسانه ای و سیاسی خود را داشته باشند. 

وی با اشاره به ضرورت شناخت و آگاهی، اضافه کرد: آگاه سازی و ارتقای سواد افکار عمومی موجب می شود تا مردم ما نسبت به مقاصد معاندین آگاه شوند و بدانند که آنان هدفی جز بهره برداری سیاسی، رسانه ای و بزرگنمایی یک ضعف یا برشی از ضعفهای کوچک ندارند و همواره به دنبال منافع خود هستند.

 
منبع: سراج24
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها