کد خبر: ۵۳۰۵۳۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۲۳ مهر ۱۴۰۲
یک کانال تلویزیونی رژیم صهیونیستی از انتشار اخباری در خصوص فرار دسته جمعی شماری از نظامیان صهیونیست از جنگ غزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، در سایه انتشار خبرهایی از افزایش شمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی و کشته شدن۲۸۶ نظامی اشغالگر، در نهمین روز عملیات «طوفان الاقصی»، کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، از فرار دسته جمعی شماری از نظامیان اسرائیلی و مخالفت آن‌ها با شرکت در تجاوز به نوار غزه خبر داد.

بر اساس گزارش کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، «خبرهایی از فرار دسته‌جمعی سربازان اسرائیلی و مخالفت آن‌ها با شرکت در حمله به نوار غزه در دست است..اختلافات شدیدی میان رهبران و مقامات ارتش اشغالگر ایجاد شده و گزارش هایی مبنی بر عقب نشینی افسران و مقامات ارشد ارتش وجود دارد».

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی، چند روزی است بر روی حمله زمینی ارتش اشغالگر به نوار غزه مانور می‌دهند و از موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با ورود زمینی به غزه خبر می‌دهند و ادعا می‌کنند که تنها اختلاف موجود میان سران اشغالگر، بر سر عمق نفوذ زمینی است. اما مقامات مسؤول و تحلیلگران اسرائیلی و غربی در خصوص حمله زمینی به غزه به دلیل تردید از توانایی ارتش اسرائیل برای مقابله زمینی با جنبش حماس هشدار می‌دهند.

یک سرهنگ ارتش رژیم اشغالگر که خواست نامش فاش نشود، پیشتر در گفت‌وگو با «میدل ایست آی» گفته بود: «عملیات زمینی به غزه، به منزله جهنمی برای نیروهای ذخیره اسرائیلی که به اندازه کافی آموزش ندیده‌اند، خواهد بود..ارتش اسرائیل از کمبود قابل توجه نیروهای ویژه مورد نیاز برای چنین عملیات بزرگی رنج می برد».

از سوی دیگر، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد: «آنچه در انتظار سربازان اسرائیلی است، هر چیزی است که می توانید تصور کنید و بدتر از آن است. حمله زمینی به غزه ساده نخواهد بود و نه برای ما و نه برای آنها جالب نخواهد بود».

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نیز از نگرانی در داخل دولت آمریکا در خصوص حمله زمینی به نوار غزه خبر داد و دلیل آن را عدم آمادگی اسرائیل برای مقابله با پیامدهای هرگونه حمله زمینی به غزه اعلام کرد.

واشنگتن پست نیز نوشت که حمله زمینی به غزه، «ماموریتی وحشتناک و غیرممکن به نظر می رسد» و روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نیز نوشت که «ارتش اسرائیل برای عملیات زمینی در غزه آماده نیست و ازنظر لجستیکی برای این عملیات مجهز نیست».

«علی برکه» از رهبران حماس نیز امروز تصریح کرد که مقاومت فلسطین خود را برای چندین ماه رویارویی با دشمن صهیونیست، آماده کرده است و غافلگیری‌های زیادی برای این دشمن در آستین دارد و تا به این لحظه از همه توانمندی نظامی خود استفاده نکرده است.

وی در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه»، افزود: «دشمن صهیونیست، در همان روز نخست رویارویی با مردان مقاومت که عملیات خود را انجام دادند و مقر ارتش اشغالگر را تحت کنترل گرفتند، شکست خورد..ارتش دشمن از درون متلاشی و شکست خورده است».

امروز نهمین روز عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم اشغالگر است که به اعلام مقامات صهیونیست، تاکنون به کشته شدن بیش از ۱۳۰۰ اسرائیلی و اسارت دست‌کم ۱۲۰ نفر دیگر از آن‌ها، منجر شده است. در مقابل ، طی حملات و بمباران‌های کور رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی نوار غزه، دست‌کم ۲۳۲۹ نفر شهید و ۹۰۴۲ تن مجروح شده‌اند.

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها