کد خبر: ۵۳۰۵۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۲۴ مهر ۱۴۰۲
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به بیان توضیحاتی درباره ساخت خانه‌های ۲۵ متری در تهران پرداخت و از عدم اعطای مجوز به این منازل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، حمید رضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در برنامه تهران بیست در خصوص ساخت خانه‌های ۲۵ متری گفت: سرانه سکونت برای هر نفر ۱۷ و نیم متر است و حداقل منزل مسکونی برای خانوار ۳ نفره ۵۴ متر است. تاکنون درخواستی برای گرفتن مجوز برای ساخت منازل ۲۵ متری در تهران به شهرداری داده نشده و اگر هم داده شود شهرداری این مجوز را صادر نمی‌کند و ساخت این خانه‌ها از اساس کذب است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: این مسئله از اساس کذب است. اصلا مشخص نیست این ۱۱ هزار متر زمین از کدام شهرداری منطقه مجوز گرفته است. در منطقه ۱۹ هیچ گونه درخواستی برای مجوز به ما صادر نشده است و هیچ زمینی با این شرایط در این منطقه وجود ندارد.

وی در ادامه در واکنش به اینکه این منازل در واقع هتل آپارتمان هستند توضیح داد: اگر قرار باشد به عنوان واحد مسکونی این هتل آپارتمان ارائه شود چطور قرار است سند آن تفکیک شود. سبک زندگی در هتل آپارتمان است و سهم مشاعی در آن دارند، زیرا سند برای آن‌ها صادر نمی‌شود. اگر هتل باشد زیر مجموعه وزارت میراث فرهنگی می‌شود و شهرداری در آن دخل و تصرفی ندارد.

صارمی با بیان اینکه این مطلب خیلی خام است افزود: هتل کاربری خدماتی دارد نه مسکونی. این اتحادیه تاکنون مجوزی از شهرداری نگرفته و مردم هیچ پولی بابت این خانه‌ها واریز نکنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها