کد خبر: ۵۳۰۶۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۶ مهر ۱۴۰۲
گزارش خبرنگار فلسطینی از روایت‌سازی‌ جعلی در رسانه‌های جهان علیه حماس
​​​​​​​پس از اجرای موفقیت‌آمیز عملیات «طوفان‌الاقصی» که تلفات بی‌سابقه‌ای از سوی جنبش حماس به اشغالگران صهیونیست وارد کرد، یک دروغ عجیب علیه حماس در رسانه‌های جهان به سرعت مخابره شد. «منا حوا» خبرنگار فلسطینی اخیرا با انجام تحقیقاتی روند رسانه‌ای شدن این دروغ را منتشر کرده ​​​​​​​است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از همشهری آنلاین: پس از اجرای موفقیت‌آمیز عملیات «طوفان‌الاقصی» که تلفات بی‌سابقه‌ای از سوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به اشغالگران صهیونیست وارد کرد، یک دروغ عجیب در رسانه‌های جهان به سرعت مخابره شد. «نیروهای حماس سر بچه‌ها را بریدند... سر زن‌ها را بریدند.» دروغی که با ورود و آغاز تحقیقات خبرنگاران از رسانه‌های مختلف دنیا، خیلی زود مشخص شد که از اساس پوچ بوده. اما اینکه چطور یک دروغ محض اینطور توانست در رسانه‌ها خبرساز شود ماجرایی داشت. ماجرایی که قدرت رسانه و نفوذ آن در افکار عمومی را نشان می‌دهد. «منا حوا» خبرنگار فلسطینی اخیرا با انجام تحقیقاتی روند رسانه‌ای شدن و اثبات دروغ بودن این خبر را منتشر کرده که در ادامه متن ترجمه شده از فیلم این گزارش را که به خوبی روشنگری کرده می‌خوانیم.

اسرائیل چگونه دروغ می‌سازد؟ | خبرنگار زن فلسطینی روشنگری کرد

ماجرایی که هیچ اساسی نداشت

خبرنگار زن فلسطینی در ادامه روشنگری‌هایش، فیلمی در رسانه‌ها منتشر کرده و در آن به زبان عربی می‌گوید: «دیوید صهیون شهرک‌نشین تندرو در ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی علنا اعلام می‌کند که تمام سرزمین‌های عربی باید محو شده و هر انسانی که فلسطینی است باید کشته شود. این شخص کسی بود که نخستین بار این دروغ را پخش کرد که حماس بچه‌ها را سر می‌برد و جلوی دوربین گفت: «نیروهای حماس سر بچه‌ها را بریدند، سر زن‌ها بریدند.» دروغی که مهم‌ترین روزنامه‌ها آن را منتشر کردند. گزارشگر تلویزیونی از او پرسید: «گفتی حداقل 40 تا بچه را کشتن. حداقل 40 تا بچه!!!» حتی رئیس‌جمهورها این خبر کذب را تکرار کردند. بایدن گفت: «هیچ وقت فکر نمی‌کردم روزی را ببینم که تروریست‌ها سر بچه‌ها را می‌برند...» ماجرایی که هیچ اساسی نداشت.»

این داستان از کجا شروع شد؟

«منا حوا» در ادامه این گزارش به نقطه آغاز رسانه‌ای شدن این خبر اشاره کرده و می‌گوید: «این داستان از کجا شروع شد؟ یک خانم روزنامه‌نگار، دیوید صهیون را مهمان برنامه خود کرد. مصاحبه با شاهدی که چیزی ندیده. روزنامه‌نگار بخش خاورمیانه روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت این دروغ بدون منبع را منتشر کرد.»

این بانوی خبرنگار برای رسیدن به هدفش یعنی روشنگری دست به‌ کار جالبی می‌زند. به «بلاترو» خبرنگار بریتانیایی زنگ می‌زند و از او می‌پرسد که شما خودتان شاهد این اتفاق که ادعا شده حماس انجام داده، بودید؟ و در جواب فقط می‌شنود: «عذرخواهی می‌کنم. نمی‌خواهم درباره این موضوع نظری بدهم.» وقتی دوباره از او می‌پرسد که آیا شما آگاهید که کاری که انجام دادید منجر به کشتن تعداد بیشتر کودکان در غزه می‌شود؟ می‌گوید: «ببخشید من نمی‌توانم نظری بدهم.»

اسرائیل چگونه دروغ می‌سازد؟ | خبرنگار زن فلسطینی روشنگری کرد

اعتراف کردند چیزی ندیدند/ اگر دروغ را بارها  تکرار کنی به واقعیت تبدیل می‌شود

تحقیقات مطبوعاتی بعد از این خبر تأیید کرد این هم دروغ محض رژیم اسرائیل بوده است. اینجا بود که روزنامه‌نگارانی که این گزارش ارتش اشغالگر را منتشر کرده بودند اعتراف کردند که چیزی ندیده‌اند. منا حوا ادامه می‌دهد: «خود کاخ سفید هم اعلام کرد که بایدن نیز چیزی ندیده است. اما آن ویدئوها همچنان سر جای خود مانده است. فقط یکی از آنها ۲۷میلیون به بالا بازدید خورده و حذف نشد. اما هدف از نشر این دروغ بزرگ چه بود؟ با وجود اینکه می‌دانستند که چیزی جز دروغ نبوده است. اسرائیل دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که حزب نازی انجام می‌داد. «جوزف گوبلز» وزیر تبلیغات نازی‌ها می‌گفت اگر دروغ را بارها و بارها تکرار کنی به واقعیت تبدیل می‌شود. اسرائیل دروغ را می‌سازد. افراد مشهور تکرارش می‌کنند. روزنامه‌ها منتشرش می‌کنند. رئیس‌جمهورها بر آن تأکید می‌کنند. بعد از انتشار و بازدید میلیونی اعتراف به دروغ آن می‌کنند. تکرار پیوسته دروغ‌ها، سیرک دلقک بازی بزرگی برای سیاه‌نمایی و تخریب مسئله فلسطین است. آدم‌های بدون فکر هم تکرارش می‌کنند. اسرائیل همواره نیازمند دروغ است. امروز اسرائیل در تلاش است تا از هفتم اکتبر یک 11 سپتامبر جدید بسازد. امروز غزه فقط بزرگ‌ترین زندان دنیا نیست بلکه بزرگ‌ترین عزاخانه دنیا شده است. برای توقف اشغال، ابزار دروغ را متوقف کنید. بدون دروغ، اسرائیل تا الان ادامه پیدا نمی‌کرد.  به یاد داشته باشید کسی که حق با اوست هرگز دروغ نمی‌گوید. صاحب زمین، هرگز دروغ نمی‌گوید زیرا دروغ همیشه سلاح جنایتکاران، شکست‌خوردگان و بزدلان است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها