کد خبر: ۵۳۰۶۸۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۲۷ مهر ۱۴۰۲
در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی؛
نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی روز گذشته و در راستای تداوم اقدامات دیپلماتیک ایران جهت توقف جنایات گسترده و نسل‌کشی رژیم صهیونسیتی نسبت به مردم بی دفاع غزه در جده برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان هم با حضور در این نشست فوق العاده علاوه بر سخنرانی، در حاشیه آن با برخی از همتایان خود از کشورهای عربستان، عراق، کویت، تونس، ترکیه، آذربایجان، موریتانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگوها ایران تحریم کامل رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای اسلامی، صادرنکردن نفت به آن، پیگیری حقوقی جنایات علیه بشریت رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی و اخراج سفرای آن در برخی کشورهای اسلامی را خواستار شد.

نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی روز گذشته در جده با حضور وزرای خارجه کشورهای اسلامی و وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد و وزیر امور خارجه در این اجلاس گفت: ضرورت دارد تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه رژیم شکل بگیرد و همچنین اعضا به تشکیل دادگاهی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی و خلبانان و فرماندهان ارتش و مسئولان سیاسی مبادرت کنند.

برگزاری این نشست فوق‌العاده پیرامون بررسی تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالی یکی از دستاوردهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها