کد خبر: ۵۳۰۸۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۰۲ آبان ۱۴۰۲
امروز مطالبه همه ملت‌ها، محاکمه جنایتکاران جنگی است و باید سردمداران این رژیم ناپاک توسط سیستم‌های مستقل حقوقی کشور‌ها محاکمه شوند و با تشکیل محاکم قضایی، محاکمه سران رژیم منحوس صهیونیستی سرلوحه امور قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در نشست خبری به وحشیگری‌های رژیم منحوس صهیونیستی از نگاه حقوق بشری پرداخت و افزود: با قطعی شدن نشانه‌های شکست در چهره رژیم صهیونسیتی، میزان درنده خویی این مجموعه خونریز به اوج رسید و در مقابل دیدگان بشریت فجایع انسانی زجرآوری رخ داد که نمونه آن حتی در قرون وسطی نیز یافت نمی‌شود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونسیتی برای بقای چند روز بیشتر و اضافه بر آنچه مقدر شده است، دست به نسل‌کشی و کودک کشی زدند، اما از این مهلکه و گرداب خودساخته جان سالم به در نخواهند برد و به زودی زود در این گرداب فروخواهند رفت.

ستایشی اضافه کرد: هم اینک نیز صدای خرد شدن استخوان‌های رژیم منحوس و غاصب اشغالگر به خوبی شنیدن دارد و در دنیای جدید بدون صهیونسیت همراهان آن‌ها نیز دیگر جایگاهی ندارند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: فجایع صهیونیست‌ها چهره واقعی حقوق بشر غربی را بار دیگر عیان ساخت، اما وعده تخلف‌ناپذیر الهی مبنی پیروزی انسانیت بر شیطان صفتی محقق خواهد شد و شکوفه‌های زیبای حق از زیر آوار‌ها سربرخواهد آورد.

برخورد با رسانه‌های شایعه ساز
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه به پرونده قتل مهرجویی و رسانه‌های شایعه ساز در جامعه اشاره کرد و افزود: در هفته‌های اخیر و با روی دادن برخی از اتفاقات و حواد تلخ و ناپسند همچون قتل یکی از معروفترین چهره‌های هنری، عده‌ای از افراد و جریانات سیاسی بدون اینکه آگاهی داشته باشند و عوامل وجود این قتل در اقدامی هماهنگ با جریان‌های شایعه ساز و مغرض خارجی از خون به ناحق ریخته شده یک فرد مشهود و نوک پیکان قتل را پیش از پیدا شدن سرنخ‌ها به سمت نظام اسلامی هدایت کنند.

وی ادامه داد: این درحالی بود که همه عوامل انتظامی، قضایی و اطلاعاتی در پی دستور قاطع و جدی ریاست قوه قضاییه به صورت شبانه روزی اهتمام ورزیدند تا ابعاد حادثه مورد بحث را با دقت و سرعت موشکافی کرده و راز‌های این قتل را هویدا کنند.

ستایشی افزود: پس از ۷۲ ساعت از صدور دستور رییس قوه قضاییه، عوامل این قتل بازداشت شدند. قوه قضاییه بنا به وظایف ذاتی خود نسبت به افراد و رسانه‌های شایعه ساز که بدون داشتن مستند خاص به ترویج و شایعه سازی اهتمام داشتند، ضمن ارائه هشداری‌های لازم نسبت به تشکیل پرونده برای برخی از آنان اقدام کرد و این مهم در راستای حفظ حریم امنیت روانی مردم و صیانت از فضای رسانه‌ای سالم و پاک صورت گرفت و در صورت تکرار نیز همین رویه ادامه دارد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با مصوبه نهاد‌های مربوطه، اطلاع‌رسانی در رابطه با این موضوع برعهده قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران است و سعی داریم با رعایت موازین شرعی، مقررات قانونی و حفظ حریم خصوصی افراد و مقتولان اطلاع‌رسانی به مردم انجام شود.

برگزاری تور‌های رسانه‌ای
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در مورد اصحاب رسانه گفت: در راستای تحقق سیاست مردمی‌سازی عدلیه و افزایش نظارت عمومی در این دستگاه و در راستای ارائه گزارش مصوبات وعده داده شده در سفر‌های استانی ریاست قوه قضاییه، سومین تور رسانه‌ای گسترده متشکل از حدود ۶۰ نفر به عنوان دیده‌بان امین جامعه، در سفری به استان هرمزگان برگزار شد.

وی تصریح کرد: نگاه قوه قضاییه به اصحاب رسانه متکی بر همکاری، مساعدت و استفاده از نقد رسانه‌ها و غنیمت دانستن نظارت رسانه‌ها است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده کثیرالشاکی سدید گفت: پرونده سدید مشمول مقررات ماده ۴۷۷ شده است و براساس تدبیر رئیس قوه قضاییه این موضوع قابل رسیدگی است.

وی یادآور شد: در نشست‌های پیشین هم اعلام کرده بودیم سهامداران سدید نگران نباشند چرا که حقی از آن‌ها تضییع نخواهد شد و همینگونه شد و حکم پرونده کثیرالشاکی سدید در شعبه اول دیوان عالی کشور به نفع سهامداران قطعی شد.

پرونده کینگ مانی در مرحله تعیین تکلیف مقدار مانده وجوه افراد
ستایشی درباره پرونده کثیرالشاکی شرکت کینگ مانی یا بادران گستر، گفت: پرونده به دادگاه صالح ارسال شده‌است؛ این پرونده چهار هزار و ۲۰۰ شاکی دارد و برای هشت متهم در شعبه دوم دادگاه جرایم اقتصادی رسیدگی صورت گرفته است.

وی افزود: این پرونده در مرحله تعیین تکلیف مقدار مانده وجوه افراد در سامانه‌هاست که از نظر کارشناسی در حال بررسی قرار دارد و پس از اتمام این مرحله به نظر می‌رسد، موید صدور رأی باشد که موکول به نظر قاضی رسیدگی کننده است.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات قوه قضاییه در زمینه پیشگیری از تخلفات در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ششمین جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم به صورت فوق‌العاده در اواخر مرداد با دستور کار پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی برگزار شد و در این جلسه تصمیماتی در ۱۲ بند گرفته شد که برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده‌است.

وی ادامه داد:ستاد پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی با دستور رئیس قوه قضاییه در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی تشکیل شده و تاکنون دو جلسه ستاد ملی به ریاست دادستان کل کشور و دبیری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شده است و در آن جلسات راهبرد‌های پیشگیرانه‌ای به منظور جلوگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

ستایشی افزود: جرایم و تخلفات انتخاباتی اولویت دار در قبل، حین و بعد از انتخابات شناسایی و ۷۳ راهکار پیشگیرانه تدوین شده است و در جلسه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی به تصویب رسیده است.

سخنگوی قوه قضاییه راهبر اصلی قوه قضاییه در این دوره از انتخابات را تمرکز بر توجیه، ارشاد و هشدار بر تشکل‌ها، احزاب و نامزد‌های انتخاباتی با هدف بازدارندگی از جرایم انتخاباتی و تشریح و توضیح قانون انتخابات عنوان کرد و ارتقای سطح آگاهی عمومی از فرایند‌های انتخاباتی را مورد تاکید قرار داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول قوه قضاییه گفت: قبلاً اطلاعات این پرونده عنوان شده است و مورد جدیدی نیست؛ اگر مواردی باشد با رعایت موازین قانونی اعلام خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره مهران مدیری مجری برنامه دورهمی مبنی بر عدم پخش قسمت ششم برنامه و مبلغ ۶۰ میلیارد تومان که باید آقای مدیری پرداخت کند و تهیه کننده این برنامه هم باید صد میلیارد تومان پرداخت کند، آیا پرونده‌ای در جریان رسیدگی قرار دارد، گفت: اگر اطلاع و مستندی دارید ارائه دهید و اگر مستندی نیست در این مقطع حساس در راستای حفظ و صیانت از امنیت روانی مردم اقدام کنید.

وی توضیح داد: پرونده کیفری یا حقوقی در خصوص افرادی که اطراف این موضوع واقع شدند، مطرح نشده است همچنین مطابق پیگیری‌ها، معاون حقوقی صدا و سیما نیز اعلام کردند شکایتی طرح نشده است و اگر اختلافی وجود داشته باشد در چند جلسه برگزار شده، پیگیری شده است.

پرونده آخوندی در مرحله انجام تحقیقات مقدماتی است
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضاییه در پرونده‌های مفتوح حسن روحانی و عباس آخوندی قصد شفاف‌سازی بیشتر را ندارد، گفت: پیش از این هم نسبت به فرد اول اطلاع‌رسانی شده است و باتوجه به اینکه جناب ایشان در کسوت روحانیت هستند، باید از دادگاه ویژه روحانیت پیگیری کنید، زیرا مرجع صالح است.

ستایشی افزود: نسبت به فرد دوم (عباس آخوندی)، پرونده‌ای برای وی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مرحله انجام تحقیقات مقدماتی است و اگر شرایط اطلاع‌رسانی مطابق قانون فراهم شود، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

محکومیت یک بانک در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره تخلف چند بانک در زمینه وثیقه وام ازدواج و فرزندآوری گفت: در ارتباط با موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت مستمر اطلاع رسانی لازم را داشتیم.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور در سال ۱۴۰۲ مدیران عامل ۱۴ بانک را دعوت و تذکر‌های قانونی داده است تا امور را اصلاح کنند.

ستایشی افزود: بسیاری از بانک‌ها با ارسال بخشنامه‌های اصلاحی موضوع را در شعب اصلاح کردند؛ یکی از بانک‌ها ترک فعل کرده بود که برای آن کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد که در نهایت رأی محکومیت صادر شده است.

آخرین وضعیت تغییر کاربری زندان رجایی شهر
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت تغییر کاربری زندان رجایی شهر گفت: تخلیه ندامتگاه در راستای سفر مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان البرز بوده است و یکی از نکات مهم، اجرای این مصوبه در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت بود و اینکه همه اقدامات در راستای مطالبات مردم کرج و رضایتمندی آن‌ها انجام شد و با وجود محدودیت‌های قوه‌قضاییه با دستور رئیس دستگاه قضا اجرایی و عملیاتی شد.

ستایشی اظهار داشت: در راستای اجرای دستور رییس قوه قضاییه در سفر استانی به البرز در تاریخ ۱۷ فروردین امسال مبنی بر تعطیلی زندان رجایی شهر، سازمان زندان‌ها بلافاصله نسبت به تشکیل کمیته انتقال ندامتگاه رجایی شهر اقدام کرد و با برنامه‌ریزی مدون و پیگیری مصوبات، ظرف ۳ ماه دستورات رئیس قوه قضاییه اجرایی شد.

به گفته وی، همچنین تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای با وزارت دادگستری استانداری البرز و سازمان زندان‌ها منعقد شد که براساس آن احداث نوسازی، بهسازی، بازسازی و ایمن سازی واحد شماره ۲ ندامتگاه قزلحصار مورد توجه قرار گرفت و انتقال بخشی از زندانیان به زندان قزلحصار صورت گرفت.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده اراضی ژاندارمری گفت: در این زمینه رئیس کل دادگستری استان تهران با اهتمام ویژه به پرونده ورود کرده و گزارش کاملی از پرونده با تذکر به‌تسریع در فرایند رسیدگی داشته است. پرونده‌ای مرتبط با همین موضوع از دادگاه کیفری یک مطالبه شده تا کار با دقت و سرعت پیش برود.

وی درباره آخرین وضعیت سوء قصد به معاون وزیر صمت که یکسال پیش رخ داد، گفت: در این پرونده تحقیقات تکمیلی انجام شده و یک نفر مهاجم به اتهام شروع به قتل و ایراد و ضرب و جرح عمدی و چهار نفر دیگر که در شروع به قتل عمدی متهم شدند، به طور موقت بازداشت شد و متعاقب قرار تامینی که صادر شد با صدور قرار قبولی آزاد هستند و کیفرخواست پرونده صادر شده و باید به دادگاه صالح ارسال شده باشد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: میزان وصول معوقات بانکی در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۲۱۹ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۴ درصدی داشته است.

وی افزود: وصول مطالبات از طریق عملیات اجرایی اسناد رسمی براساس قانون ثبت بوده و با اجرای فرایند صدور اجرابیات از طریق توقیف اموال و مزایده فروش اموال توقیفی وصول شد و وجوه حاصله به حساب بستانکاران واریز می‌شود تا مطالبات معوق به چرخه اقتصاد برگردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها