کد خبر: ۵۳۰۸۵۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۰۳ آبان ۱۴۰۲
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که سوخت و داروی بیمارستان‌های غزه تمام شده است و ۷۰۰۰ بیمار و مجروح با خطر مرگ رو به رو هستند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از الجزیره، سخنگوی وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد که بیمارستان‌های ما باز است اما به دلیل نداشتن امکانات قادر به خدمات دهی نیستند.

وی گفت که هیچ یک از بیمارستان های غزه قادر به خدمات دهی به مجروحان نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که ما خواستار ارسال فوری کمک‌های پزشکی و سوخت هستیم و اکنون ۷۰۰۰ بیمار و مجروح در بیمارستان های غزه با خطر مرگ مواجه اند.

وی گفت که بیمارستان‌های غزه اکنون به پناهگاه‌هایی برای آوارگان تبدیل شدند.

همزمان آژانس امداد رسانی سازمان ملل ویژه پناهندگان فلسطینی (آنروا) نیز اعلام کرد که تقریبا ۶۰۰ هزار آواره در مراکز وابسته به این آژانس در غزه اسکان داده شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز صبح امروز اعلام کرد که طی فقط یک روز ۳۱۵۰ مورد بیماری همه گیر توسط مراکز مراقبت های اولیه در استان های نوار غزه ثبت شده که بیشتر موارد در میان کودکان بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۱۹ روز جنایت خود در نوار غزه، تاسیسات زیربنایی این منطقه را از بین برده و آب و برق و سوخت رسانی را قطع کرده است.

پیش از این سازمان ملل و سایر نهادهای بهداشتی و پزشکی داخلی و بین المللی درباره شیوع بیماریها در سایه نبود آب و غذای سالم و انهدام زیرساخت های بهداشتی و پزشکی در نوار غزه هشدار داده بودند.

در همین حال، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که از زمان آغاز حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۱۹ روز پیش تاکنون، تعداد ۶۵ نفر از نیروهای کادر پزشکی شهید شده اند.

در این مدت همچنین بیش از ۱۲۰ نفر دیگر از کادر پزشکی زخمی شده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها