کد خبر: ۵۳۰۹۲۶
زمان انتشار: ۰۸:۲۵     ۰۶ آبان ۱۴۰۲
در گفتگو با رسانه آمریکایی:
وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه به یک رسانه آمریکایی تاکید کرد که سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی کاملا فروپاشیده است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا (NPR) درخصوص تشدید تنش‌ها در منطقه گفت: ما به دنبال گسترش درگیری نیستیم و در واقع، به دیگران توصیه می‌کنیم تا فورا جنایات جنگی را متوقف کنند، اما می‌دانید، وضعیت همچنان پیچیده است. برای منطقه ما تحمل این واقعیت که 7000 غیرنظامی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند، دشوار است. این تصویری است که اکنون در منطقه شاهد آن هستیم و به دلیل تداوم جنایات رژیم اسرائیل، کل منطقه به انبار باروت تبدیل شده است.

نصیحت مهم امیرعبداللهیان به کاخ سفید/ سیستم امنیتی و سیاسی اسرائیل کاملا فروپاشیده است

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران، متحدان خود را دعوت به خویشتنداری می‌کند، اظهار داشت: آن‌ها خودشان تصمیم می گیرند. در هر لحظه امکان رخ دادن هر اتفاقی است، ولی ما به ایالات متحده توصیه می‌کنیم که حمایت تمام قد خود از رژیم اسرائیل را کنار بگذارد. بر اساس اطلاعات ما، سیستم امنیتی و سیستم سیاسی رژیم صهیونیستی کاملاً فروپاشیده است. اسرائیلی‌ها هیچ اعتمادی به بنیامین نتانیاهو و سیستم امنیتی و سیاسی او ندارند. در حال حاضر، تنها چیزی که در اسرائیل کارآمد است، ماشین جنگی آن‌هاست که توسط ایالات متحده آمریکا اداره، کنترل و مدیریت می‌شود، البته، اگر منصفانه بگویم، نتانیاهو نیز سهم خودش را دارد، زیرا اگر حملات و جنگ متوقف شود، در کمتر از دو روز سقوط خواهد کرد.

امیرعبداللهیان در این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا حملات راکتی از جنوب لبنان همان اقدام پیش‌دستانه گروه‌های مقاومت است، گفت: دو هفته پیش از منطقه دیدن کردم و با برخی از رهبران کشورهای منطقه و با رهبران مقاومت در لبنان و همچنین گروه‌های فلسطینی دیدار کردم. آنچه از آن‌ها دریافت کردم این بود که دست آن‌ها روی ماشه است. بسیار قوی‌تر و عمیق تر از آنچه شاهدش بوده‌ایم. بنابراین، من معتقدم که درصورت ادامه این وضعیت و کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری، هر احتمالی متصور است. بنابراین آن‌ها محاسبات خود را برای امنیت خود دارند و همانطور که گفتم، خودشان تصمیم می‌گیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که ایران چه حمایت‌هایی از حماس انجام داده،اظهار داشت: ما حماس را یک جنبش آزادیبخش فلسطینی می‌دانیم و آن‌ها با اشغالگران می‌جنگند. من در سخنرانی‌ام در مجمع عمومی سازمان ملل همین را گفتم که آن‌ها طبق قوانین بین‌المللی عمل می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد : ایران هرگز کشتار غیرنظامیان را تایید نکرده است، ولی ما از جنبش آزادی‌بخش تا آزادی سرزمین‌های اشغالی حمایت سیاسی می‌کنیم. بنابراین حمایت ما فقط سیاسی است. امروز آن‌ها به اندازه کافی موشک، راکت و پهپاد در اختیار دارند و به راحتی می توانند از هر کجا تهیه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها