کد خبر: ۵۳۰۹۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۱۲ آبان ۱۳۹۹
پشت پرده هشتگ #زندگی_نرمال؛
مدت‌هاست که رسانه‌های ضدانقلاب با مقایسه سطح وضعیت اقتصادی در غرب با ایران، سعی دارند تا حس حقارت و خودباختگی را به مخاطبان ایرانی خود القا کنند. این رسانه‌ها با انتشار اخبار غیرواقعی از وضعیت اقتصادی در کشورهای غربی باعث شده‌اند تا عده‌ای از مردم با به حراج گذاشتن زندگی خود در داخل کشور، پای در مسیر پر مخاطره مهاجرت‌های غیرقانونی شوند؛ مسیری که حتی به قیمت جان آنان تمام می‌شود.

به گزارش سرویس سیای پایگاه 598، مدت‌هاست که رسانه‌های ضدانقلاب با مقایسه سطح وضعیت اقتصادی در غرب با ایران، سعی دارند تا حس حقارت و خودباختگی را به مخاطبان ایرانی خود القا کنند.

در همین راستا، چندی پیش کاربران ضدانقلاب با داغ کردن هشتگ #زندگی_نرمال، به مقایسه سطح دستمزد و امکانات در کشورهای غربی با ایران پرداخته و سعی داشتند وضعیت زندگی در داخل کشور را غیرنرمال و سیاه نشان دهند.

این رسانه‌ها با انتشار اخبار غیرواقعی از وضعیت اقتصادی در کشورهای غربی باعث شده‌اند تا عده‌ای از مردم با به حراج گذاشتن زندگی خود در داخل کشور، پای در مسیر پر مخاطره مهاجرت‌های غیرقانونی شوند؛ مسیری که حتی به قیمت جان آنان تمام می‌شود.

در آخرین نمونه از این قبیل حوادث، طی روزهای اخیر یک خانواده ۵ نفره سردشتی در مسیر مهاجرت غیر قانونی به اروپا، حین عبور از کانال مانش در آب‌های بین فرانسه و بریتانیا غرق شده و‌جان خود را از دست دادند.

حال رادیو فردا، رسانه وابسته به وزارت خارجه آمریکا، در آخرین نمونه از این سیاست رسانه‌ای با انتشار ویدیویی تلاش کرده تا فاصله درآمدی میان مردم داخل ایران با یک کارگر ساده‌ی مهاجر را نجومی جلوه دهد که البته این موضوع با واکنش ایرانیان خارج از کشور همراه شده است.

در این ویدیو، فردی که تازه به آلمان مهاجرت کرده است، با نشان دادن حجم انبوه خریدهای خود از فروشگاه مدعی می شود که با ۴ ساعت کارگری این اجناس را خریده و ۲۸ یورو هم اضافه آورده است!

 

در همین خصوص، «احسان سلطانی» فعال رسانه‌ای مقیم ایتالیا نوشت:

این‌ رسانه‌های زرد در کنار کسانی که زندگی را در داخل ایران بر مردم تنگ کرده‌اند، با ساختن این تصاویر اغراق‌آمیز، امثال آن خانواده را به دریا و کام مرگ می‌فرستند.

بررسی صحت این ادعا سخت نیست. سایت Aldi یکی از ارزان قیمت‌ترین فروشگاه‌های آلمان را ببینید؛ اگر این آقا ساعتی ۱۰ یورو هم گرفته باشد برای ۴ ساعت و نیم می‌شود ۴۵ یورو(بدون محاسبه مالیات) که می‌گوید ۲۸ یورو هم زیاد آورده؛یعنی برای: مرغ، گوشت، قارچ، ماست، سیب زمینی، پیاز، نان، زیتون، شکلات، موز، نارنگی، شراب، ودکا، ۱۷ یورو داده است!

‏من سایت aldi را دیدم؛ با ۱۷ یورو فقط می‌توانسته پیاز ، موز، سیب‌زمینی ، ۳ بطری شراب (نازل‌ترین قیمت و بی‌کیفیت ‌ترین محصول ) هر بطری ۲ یورو، مرغ و پرتقال را بخرد که می‌شود حدود ۱۸ یورو!

بقیه اجناس را دزیده است؟! کسی منکر وضع افتضاح اقتصادی در ایران نیست اما اینکه رادیو فردا به عنوان یکی از ابزارهای پروپاگاندای وزارت خارجه آمریکا، کشوری که ظالمانه‌ترین و سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ معاصر را بر ایران تحمیل کرده، اینطور تصویر اغراق‌آمیز از اروپا می‌سازد تا نمک بر زخم مردم ایران بپاشد، از رذالت این رسانه است. تاریخ ایران این رذالت را از یاد نخواهد برد.

کاربر دیگری با عنوان «حسن» هم نوشت: این مزخرفات رو به مخاطب تحویل میدن که عده ای بی هنر تحصیل نکرده ی عافیت طلب، با هزار فریب خودشونو پناهنده معرفی میکنن و هر ننگی رو قبول میکنن، چرا که سودای «زندگی کارگری» بی دردسر دارند!

«محسن صلح دوست» هم در این خصوص نوشت: رادیوفردا در انتشار چرندیات زرد، گوی سبقت رو از منوتو ربوده است!

«احسان منصوری» فعال رسانه‌ای مقیم انگلیس هم با اشاره به دروغ‌های شاخ‌دار رسانه های فارسی زبان خارج از کشور از وضع زندگی در غرب، نوشت: بیشترین حملاتی که از سوی ویرانی‌طلب‌ها به ما میشد این بود که چرا خارج زندگی می‌کنی.
‏چون می‌توانیم شهادت بدهیم که پشت پروژه‌های «کارگر ساده و خوشبخت» و «زندگی نرمال» چه دروغ‌های شاخداری است. نتیجه این پروژه‌ها غارت جیب خانواده ایرانی توسط قاچاقچی انسان و غرق شدنشان در دریا است.

«روح‌الله شهسوار» فعال رسانه ای مقیم فرانسه هم نوشت: واقعا کار سختی بود که رادیوفردایی‌ها قبل از انتشار این ویدئو و متنِ جعلی‌اش یک چرتکه بیاندازند؟ اگر حداقل حقوق را هم برای ۴ ساعت گرفته باشد می‌شود ۴٠ یورو. تازه ۲۸ تا هم اضافه آورده؟ فقط قیمت الکلها را سرانگشتی حساب می‌کردند می‌فهمیدند که خالی‌بندی است!

اگرچه به واسطه ضعف دولت‌ها، دشمنی‌ها و همچنین تحریم های 40 ساله، مردم ایران با معضلات شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند اما تصویر روتوش شده و جعلی رسانه‌های ضدانقلاب از غرب تنها برای القای حس خودباختگی طراحی شده و سرابی دروغین بیش نیست؛ شاید وضعیت بحرانی بی‌خانمان‌ها در کالیفرنیا که هیچ‌گاه در رسانه های فارسی‌زبان خارج از کشور به نمایش گذاشته نمی‌شود، بهترین تصویر برای قضاوت منصفانه از زندگی غربی است!

 
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها