کد خبر: ۵۳۱۰۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۰۹ آبان ۱۴۰۲
محمدجواد آذری جهرمی، از وزیران جنجالی دولت دوم روحانی باز هم جنجال آفرید و گرچه برای موضوع وحدت‌بخشی همچون حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها به یک برنامه تلویزیونی دعوت شده بود، اما فرصت برنامه را برای محکومیت سیاست‌های ایران در حوزه اینترنت و فضای مجازی صرف کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، محمدجواد آذری جهرمی، از وزیران جنجالی دولت دوم روحانی باز هم جنجال آفرید و گرچه برای موضوع وحدت‌بخشی همچون حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها به یک برنامه تلویزیونی دعوت شده بود، اما فرصت برنامه را برای محکومیت سیاست‌های ایران در حوزه اینترنت و فضای مجازی صرف کرد.

او در بخشی از این گفتگو، دفاع از فلسطین در فضای رسانه در ایران را تلویحاً کاری سخت توصیف می‌کند و حتی معتقد است مخاطب ایرانی به دلیل تحمل این سختی، از خود می‌پرسد که من مظلوم هستم یا مردم غزه!

آذری جهرمی می‌گوید اگر فرد قرار است (برای دفاع از فلسطین) به پیام‌رسان بومی ما برود، خب کسانی که در پیام‌رسان‌های بومی هستند خودشان توجیه هستند، طبیعتاً این‌ها در فضای مجازی بین‌المللی و پیام‌رسان‌های بین‌المللی حضور دارند، آنجا محل مواجه و دفاع از واقعیت است. خب این فرد اول باید ۳۰۰ هزار تومان ماهانه بدهد و فیلترشکن بخرد، بعد اگر این متصل بشود، اگر بعد از برقراری اتصال کیفیتش مناسب باشد، اگر شروع به کار کردن کرد و مشکلی از طرف فروشنده نبود، کلاهبردار نبود و کیفیتش هم مناسب بود، کسی دیگر پا روی آن نگذارد، حالا ویدئویی را ببیند یا بارگذاری کند... خب می‌بیند اویی که در غزه در جنگ است، آنلاین ویدئو می‌گذارد و مایی که قرار است از او دفاع کنیم، با این معضلات مواجه هستیم. بعد این فکر را می‌کند که الان من مظلوم واقع شدم یا طرف مقابل؟!... ساختار‌های ما آماده این دفاع نیست، ما دور خودمان دیوار کشیدیم و خود کرده را تدبیر نیست!»

آن‌هایی که این وزیر روحانی را می‌شناسند به شیوه‌های او برای عملیات روانی آگاه هستند و قرائنش را هم در همین ادبیات او می‌بینند.

او و جریان حامی او همیشه معتقد بوده‌اند فیلترینگ راه ورود مردم به فضای مجازی را نمی‌بندد و از این منظر بی‌فایده است. حال برای دفاع از فلسطین معتقد است که فیلترینگ تا این حد محدودیت ایجاد و کار را سخت کرده است! آیا نمی‌شود با همان فیلترشکنی که هر روز به وسیله آن در فضای مجازی حضور دارند و فیلترینگ مانع‌شان نشده، به دفاع از فلسطین هم بپردازند؟

از سویی آذری جهرمی در وقایع اخیر فلسطین تقریباً در توییتر سکوت کرده و تنها واکنش او بازنشر توییت جواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه بوده است. گویی باز نشر توییت ظریف نیازی به فیلترشکن ۳۰۰ هزار تومانی نداشته است!

یک کاربر توییتر هم برای آذری جهرمی نوشته که «آذرجهرمی از فرصتش در صدا و سیما برای اینکه به اسرائیل حمله کنه و ظلم اونو نشون بده، استفاده نکرد، بلکه به خود نظام ایران تاخت! نظام ایران به خاطر فیلترشکنی که به ایشون نداده تا یه دونه مطلب هم بنویسه، ظالم‌تر از اسرائیله!»

دیگری هم نوشته: «دیدم آذری جهرمی گفته با فیلترشکن ۳۰۰ تومنی نمی‌شود از فلسطین دفاع کرد. درباره فیلترینگ که حتماً باید صحبت کرد، اما آقای آذری جهرمی اگه علت توییت نزدنت و پست نگذاشتنت درباره فلسطین نداشتن فیلترشکنه، من یه دو کاربره دارم که ماهی ۷۰ تومن پولشه! بهت بدم یه توییت بزن فعلاً...»

* جوان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها