کد خبر: ۵۳۱۱۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۱۱ آبان ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: با اتمام فصل آبیاری و عدم نیاز کشاورزان به آب، دریچه سدهای لرستان برای کنترل و تسکین سیلاب‌های احتمالی بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از ایسنا، داریوش حسن‌نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، دهم آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سد، سازه‌ای است که برای اهداف متعددی از جمله تأمین آب شرب، آب کشاورزی، تأمین برق، جلوگیری از سیل، احیای زمین، انحراف مسیر آب و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد و مهم‌ترین مزیت سدها کنترل سیلاب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه سدها نقش مهمی در کنترل و مدیریت آب و منابع آبی دارند افزود: سدها هم در شرایط خشکسالی و کمبود بارش‌ها به عنوان مخزنی برای ذخیره آب مورد استفاده قرار می گیرند و هم در زمان ترسالی و بارش‌های فراوان، روشی مطمئن در جهت کنترل سیلاب‌ها هستند.

حسن‌نژاد ادامه داد: هم اکنون با اتمام فصل آبیاری و عدم نیاز کشاورزان به آب، دریچه سدهای لرستان برای کنترل و تسکین سیلاب‌های احتمالی بسته شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر فنی دریچه‌های سدها در بهترین حالت قرار داشته و مانور دریچه‌ها در طول ماه گذشته انجام شده و در سال آتی هیچ مشکلی برای کنترل سیلاب نخواهیم داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها