کد خبر: ۵۳۱۱۶۸
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۱۳ آبان ۱۴۰۲
به بهانه مرگ یکی از بازیگران معروف آمریکایی؛
افسردگی ناشی از دچار شدن به عوارض سبک زندگی غربی و آمریکایی و در نهایت خودکشی در تنهایی ، رهاورد چنین زندگانی ای است که متأسفانه رسانه ها یا این حقایق را سانسور می کنند یا در روایت سازی خود به توجیه آن می پردازند.

به گزارش پایگاه خبری 598، در کوران اخبار مربوط به غزه و فلسطین به خصوص تألم و ناراحتی شدید ما از بابت جنایات بی سابقه صهیونیست های خون آشام در کشتار کودکان و زنان، خبری در رسانه ها در هفته های گذشته مطرح شد که کمتر به ابعاد فرامتنی آن توجه لازم صورت گرفت.

الغرض آن که "متیو پری"، بازیگر و کمدین معروف سریال "فرندز" پس از سال ها تنهایی و افسردگی در سن 54 سالگی در جکوزی خانه‌اش غرق شد و این یعنی پایان زندگی آن هم با خودکشی!

تنهایی انسان و دچار شدن به معضلاتی چون افسردگی، اعتیاد، انحرافات جنسی تنها بخشی از معضلات سبک زندگی غربی و آمریکایی است که درباره فرد یادشده به روایت رسانه ها مصداق پیدا کرده است.

البته متأسفانه در داخل کشور نیز در سال های گذشته برخی از هنرمندان و از جمله بازیگران و فیلمسازان دچار همین قبیل مشکلات شده و اندوهبار این که کارشان به خودکشی یا به تعبیر شیک عده ای"مرگ خودخواسته" منجر شده است!

با این حال برای مخاطبان سینما و تلویزیون که شاید مسحور و شیفته ی سبک زندگی آمریکایی و روایت ساخته شده از این حیث به ویژه از منظر زندگی به ظاهر سرخوشانه و پر زرق و برق هنرپیشگان آن دیدار بوده و هستند، مرگی چنین تلخ، بُهت آور و تکان دهنده باشد.

به دیگر سخن، شاید این بهت و حیرت در میان افرادی که خارج از مرزهای ایالات متحده، سبک زندگی این کشور را آرزو دارند شدیدتر هم باشد. شاید هم بشود این گونه گفت که مهم نیست که در آمریکا در پول و ثروت غوطه ور باشی یا کارتون خواب ، چرا که گویا سرنوشت همه افراد تنها یک پایان مشترک دارد؛ "مرگ در تنهایی، افسردگی و البته پوچی"

سبک زندگی که امروزه تمام دنیا را هم فراگرفته و به‌عنوان فرهنگ جهانی این تنهایی بشری را به دنیا تسری داده است. تنهایی که در آن خدا و معنویت حقیقی غایب اصلی است تا آن جا که حتی پول، ثروت، شهرت و قدرت هم نمی‌تواند نجات‌بخش او باشد.

جالب توجه این که بازیگر یادشده چندی پیش در توصیف سبک زندگی خود، فراتر از بحث اعتیاد به مواد مخدر، نشانه‌هایی از انحرافات جنسی متأثر از شخصیتی که سال ها پیش در سریال فرندز بازی کرده بود را برملا نموده است؛آنجایی که او در یک برنامه شوی تلویزیونی صراحتاً از احوالات خود بعد از رویارویی با مدل‌های امریکایی می‌گوید. شرایط روحی که برای خلاصی از آن در تنهایی خود به فیلم‌های ضداخلاقی پناه می‌برد.

به هر صورت ، افسردگی ناشی از دچار شدن به عوارض سبک زندگی غربی و آمریکایی و در نهایت خودکشی در تنهایی ، رهاورد چنین زندگانی ای است که متأسفانه رسانه ها یا این حقایق را سانسور می کنند یا در روایت سازی خود به توجیه آن می پردازند.

* سید محمدمهدی موسوی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها