کد خبر: ۵۳۱۱۹۰
زمان انتشار: ۱۵:۲۲     ۱۳ آبان ۱۴۰۲
رصد گران اقتصادی غرب از «سقوط سهمگین صادرات گازوئیل اسرائیل تحت تأثیر جنگ با حماس» خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری 598، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: به گزارش رادیو فردا، آمارهای شرکت اطلاعات انرژی «وُرتکسا» نشان می‌دهد صادرات دریایی گازوئیل معمولی و گازوئیل با ترکیب گوگرد بسیار پایین اسرائیل، در ماه گذشته به‌شدت سقوط کرده است.

صادرات گازوئیل معمولی اسرائیل از بندر حیفا در کل ماه اکتبر تنها ۶۲۰۰ تن (۲۰۰ تن در روز) بوده و هیچ محموله گازوئیل با ترکیب گوگرد بسیار پایین نیز از این بندر صادر نشده است. بندر اشکلون، دیگر پایانه نفتی اسرائیل نیز از تاریخ ۹ اکتبر، دو روز بعد از حمله حماس به اسرائیل، فعالیت خود را کلاً متوقف کرده است.

سقوط صادرات گازوئیل اسرائیل طی ماه گذشته (اکتبر همزمان با شروع حمله غافلگیرانه حماس) در حالی است که طی ۹ ماه سال ۲۰۲۳، روزانه به‌ طور متوسط ۳۲۰۰ تن گازوئیل معمولی و ۲۷۰۰ تن گازوئیل با کیفیت بسیار بالا از این دور بندر اسرائیل صادر می‌شد.

مجموع صادرات محصولات نفتی سبک و سنگین اسرائیل نیز از این دو بندر در ماه گذشته ۱۷۶ هزار تن بوده که کمترین رقم از سال ۲۰۱۶ است.

حدود ۳۶ هزار تن از این رقم راهی اتحادیه اروپا و بریتانیا شده و بقیه عمدتاً به کشورهای حوزه بالکان صادر شده است.

یادآور می‌شود در پایان چهارمین هفته جنگ غزه، شهرها و بنادر مهم اسرائیل همچنان آماج حملات راکتی و پهپادی مقاومت فلسطین است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها