کد خبر: ۵۳۱۲۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۱۴ آبان ۱۴۰۲
قم میزبان هنرمندان کشور در مراسم اکران فیلم سینمایی «اخت الرضا» شد.

ماه قم با «اخت الرضا» تابنده‌تر شدبه گزارش پایگاه خبری 598، عصر سه شنبه ۲۴ ربیع الاول شهر قم که در حال و هوای سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها بود با اکران فیلم مذهبی-تاریخی «اخت الرضا» در تالار مرکزی شهر رنگ و بوی فرهنگ و هنر گرفت.

شهر قم در این عصر پاییزی که سعی داشت با نم نم باران لطافت خود را به گرمای شهر ببخشد میزبان اهالی فرهنگ و هنر و سینما بود. این را میشد از پوشش هنرمندانی که یکی یکی وارد محوطه اداره کل ارشاد میشدند هم احساس کرد. هنرمندانی که از اقصی نقاط کشور خود را به شهر کریمه اهل بیت رسانده بودند تا برای لحظاتی هم که شده در این حال و هوا نفسی چاق کنند که در هوای تو نفس کشیدن آرزوست...

این‌بار محوطه تالار مرکزی شهر بیش از همیشه عکاس و فیلمبردار و تصویربردار در خود میدید که هرکدام به نحوی سعی در به تصویر کشیدن این لحظات ناب را داشتند. لحظاتی که به احترام حضرت معصومه سلام الله علی‌ها بسیار آرام و متین سپری میشد.

در این مراسم علاوه بر هنرمندان و عوامل و دست اندر کاران تهیه فیلم بزرگانی همچون آیت الله محمد مهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، آیت الله نجم الدین مروجی طبسی و آیت الله علی نظری منفرد نیز حضور داشتند.

همچنین مجید مجیدی کارگردان سینمای ایران و بهروز افخمی دیگر کارگردان سینما و تلویزیون نیز از مهمانان ویژه این مراسم بودند.

ماه قم با «اخت الرضا» تابنده‌تر شد

مجید مجیدی که این روز‌ها سیاه پوش عزای مادرش است به احترام این بانوی کریمه اهل بیت در قم حضور پیدا کرد و در سخنانی ضمن تمجید از فیلم سینمایی اخت الرضا، دست مریزادی به سازندگان این فیلم گفت که به رقم عدم وجود اهتمام در ساخت آثار مذهبی دست به این کار بزرگ زدند و توانستند چنین اثر فاخری را تولید کنند. در ادامه ایشان افتخار خادمی حرم حضرت معصومه سلام الله علی‌ها را هم کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی ارشاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحی مدیر حرم مطهر بانوی کرامت در این مراسم ضمن اشاره به فعالیت‌های گوناگون حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها در عرصه‌های مختلف فرهنگی اظهار داشت: اهتمام حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها این است که از ابزار هنر و رسانه در راستای فعالیت‌های فرهنگی و هنری بهره‌گیری‌های لازم را داشته باشد.

وی در ادامه با بیان این که مسئله ساختن فیلم مستند و سریال برای معرفی حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها و سیره ایشان از سال‌های گذشته مطرح بوده است، خاطرنشان کرد: فیلم «اخت‌الرضا» با تلاش‌های بسیار هنرمندان و اهتمام آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها ساخته شده است.

ماه قم با «اخت الرضا» تابنده‌تر شد

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به خصوصیات حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها)، بیان داشت: فاطمه معصومه سلام‌الله‌علی‌ها در عرصه معنویت، عرفان و اخلاق از جایگاه بسیار والایی برخوردار بودند و تأثیرات شگرفی بر نفوس محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام داشتند؛ در عصر‌های گذشته این مسئله کاملاً مبین و روشن است و علمای بسیاری در شهر قم رشد کرده و از سر سفره کریمه اهل‌بیت ارتزاق کرده‌اند.

همچنین سید مجتبی طباطبایی، کارگردان فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» از مجاهدت و تلاش تمام دست‌اندرکاران تولید این فیلم تشکر کرد. وی در ادامه ضمن تقدیر از اعتماد مدیران آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها به نسل جوان و همیاری‌شان در تولید آثار سینمای فاخر، اظهار داشت: قطعاً با نظارت بزرگان سینما و اعتماد به نسل جوان، تولید کار‌های فاخر سینمایی کیفیت و سرعت قابل‌توجهی خواهد یافت.

در ادامه نیز صابر خراسانی از شاعران آئینی کشور به اجرای برنامه پرداخت و اشعاری احساسی را در وصف بانوی کرامت و ائمه معصومین خواند.

ماه قم با «اخت الرضا» تابنده‌تر شد

تجلیل از عوامل فیلم سینمایی اخت الرضا بخش دیگری از این مراسم بود که پس از اکران این فیلم صورت گرفت.

گفتنی است فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» با مشارکت آستان مقدس حضرت معصومه (سلام الله علیها) و مجموعه شبکه‌های کربلا وابسته به عتبه حسینیه و توسط سازمان سینمایی سوره به کارگردانی سید مجتبی طباطبایی و تهیه کنندگی جعفر ادیب ساخته و تولید شده و ماجرای سفر بانوی کرامت از مدینه به قم را روایت می‌کند.

جدیدترین اخبار پربازدید ها