کد خبر: ۵۳۱۲۱۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۱۴ آبان ۱۴۰۲
در سی‌امین روز از تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: با ۱۰ جنایت جدید اشغالگران در ساعات اخیر، تعداد شهدا به ۹۵۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، وزارت بهداشت غزه امروز، یک‌شنبه ۵ نوامبر در آمار جدیدی اعلام کرد که طی چند ساعت اخیر، اشغالگران ۱۰ قتل عام جدید در نوار غزه مرتکب شدند تا تعداد شهدا به ۹۵۰۰ نفر برسد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امروز در بیانیه‌ای تاکید کرد که «وضعیت انسانی در نوار غزه فاجعه‌بار شده است؛ آنچه می‌بینیم از زمان حضور دائمی ما از سال ۱۹۶۷ تاکنون بی‌سابقه است».

این کمیته در ادامه گزارش کرد که «بیمارستان‌های غزه در آستانه فروپاشی کامل هستند و هم‌اکنون عمل‌های جراحی بدون بیهوشی انجام می‌شوند».

«سلامه معروف»، مدیر دفتر رسانه‌ای دولت در غزه تصریح کرد: «تعداد شهدای تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون به ۹۵۰۰ نفر، شامل ۳۹۰۰ کودک و ۲۵۰۹ زن رسیده است».

معروف همچنین اعلام کرد: حملات رژیم اشغالگر منجر به تخریب ۵۵ مسجد، ۳ دانشگاه، ۳ کلیسا و ۵ ساختمان متعلق به وزارت اوقاف و امور مذهبی در غزه شده است.

این مقام فلسطینی در خصوص خسارات وارشده به بخش پزشکی گفت: به ۱۶ بیمارستان، ۳۲ مرکز مراقبت‌های اولیه، ۲۷ آمبولانس و ۱۰۵ پایگاه درمانی آسیب دیده است.

وی درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به ساختمان‌های مسکونی هم اعلام کرد: این حملات باعث تخریب ۸۵۰۰ خانه، ۴۰۰۰۰ واحد مسکونی، خسارت به ۲۲۰۰۰۰ واحد دیگر، آسیب به ۸۸ مقر دولتی و ۲۲۰ مدرسه شده که ۶۰ مورد از آن‌ها از مدار خدمت خارج شده بودند.

معروف نسبت به قصد عمدی اشغالگران برای هدف قرار دادن بیمارستان‌های بیشتری در ساعات آینده هشدار داد و خواستار مداخله فوری برای رساندن سوخت به بیمارستان‌ها به منظور نجات جان مردم شد.

«اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه هم گفت: رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته ۱۰ قتل‌عام بزرگ انجام داده است؛ در این حملات ۲۳۱ شهید به شهادت رسیدند. تعداد کشتارهایی که رژیم صهیونیستی عمداً علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داد به ۱۰۰۶ قتل عام رسیده است.

 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها