کد خبر: ۵۳۱۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
"صراط" - دومین مرحله انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تهران و برخی از حوزه های انتخابیه امروز با حضور پرشور مردم برگزار شد .
اخذ رای در تهران برای انتخاب 25 نماینده از بین 50 کاندیدا صورت گرفت که با حاشیه هایی همراه بود .
بخشی از وقایع روز جمعه را در زیر می خوانید .
 
حضور رهبری در ساعت 8 و اهدای چفیه
مقام معظم رهبري پس از گذشت دقايقي از ساعت 8 در محل شعبه اخذ راي 110 حضور يافته و پس از احوال‌پرسي با مسوولان شعبه، شناسنامه خود را در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهد تا مقدمات اخذ راي صورت بگيرد. رهبري پس از انجام مقدمات، راي خود را از جيب قباي خود در‌آورده و به صندوق انداختند . حسن ختام حضور کوتاه ولی پرمعنای رهبر معظم انقلاب در پای صندوق رای، اهدای چفیه رهبری به یکی از دست اندرکاران انتخابات حاضر در حسینیه امام خمینی(ره) بود که بنا به درخواست وی و با عنایت "آقا" صورت گرفت.
 
 
احمدی نژاد ساعت سه رای داد و مصاحبه نکرد
دکتر محمود احمدی نژاد این بار در اواسط روز به همراه همسر خود در محل مجلس قدیم حاضر شده و رای خود را به صندوق انداخت . پس از انداختن رای رئیس جمهور به صندوق محافظان مانع از نزدیک شدن خبرنگاران به وی شده و احمدی نژاد بدون انجام دادن مصاحبه محل اخذ رای را ترک کرد .
 
 
آیت الله جنتی در شورای نگهبان حاضر شد
بیر شورای نگهبان بعد از انداختن رأی خود در صندوق شماره ۱۴۴۲ که در شورای نگهبان مستقر بود، گفت: توصیه می‌کنم که افراد در جریان انتخابات از حدود قانونی تجاوز نکنند، یعنی همه مردم ما باید ملتزم به قانون باشند.
 
 
آیت الله مصباح یزدی در تهرانپارس
علامه مصباح یزدی حامی اصلی جبهه پایداری انقلاب که در مرحله اول انتخابات از شهر قم به تهران آمده و به لیست 30 نفره جبهه پایداری رای داده بود ، اینبار با حضور در تهران در یکی از حوزه های انتخابیه تهرانپارس رای خود را به صندوق انداخت .
 
 
برخورد علی آبادی و محسن رضایی در حسینیه
محسن رضایی لیدر اصلی جبهه ایستادگی هم به حسینیه رشاد رفت تا نام 25 نفر برگزیده خود برای مرحله دوم را بر روی برگ رای بنویسد .
 در زمان حضور محسن رضایی در حسینیه ارشاد محمدعلی آبادی از نزدیکان احمدی نژاد که برای شرکت در انتخابات در این محل حاضر شده بود با وی احوالپرسی کرد . رضایی بر خلاف احمدی نژاد پس از انداختن رای خود به صندوق با خبرنگاران به گفتگو پرداخت .
 
 
رئیس مجلس هشتم به زیارت حضرت عبدالعظیم رفت
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (جمعه) در صحن مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حضور یافت و از شعبه اخذ رأی برای نهمین دوره انتخابات مجلس مستقر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بازدید کرد.
وی در مرحله اول در شهر قم رای داده بود .
 
 
شرینی و لیست جبهه متحد یکجا توزیع شد!
طبق مشاهدات عینی خبرنگار صراط در ساعات پایانی اخذ رای در برخی از شعب ، افرادی با حضور در مقابل درب ورودی حوزه ها همزمان با تعارف شیرینی و شکلات به مردمی که در حال ورود به شعبه برای انداختن رای خود بودند لیست جبهه متحد اصولگرایان را ارئه می دادند .
این ماجرا به اطلاع مسئولین صندوق رسانده شده و با توزیع کنندگان برخورد جدید شد .
 
خودکار تبلیغاتی کاندیدای سابقا اجرایی! 
یکی از کاندیداهای مرحله دوم که سابق بر این در یک نهاد اجرایی مشغول به فعالیت بوده و تبلیغات بسیاری را در سطح شهر کرده بود در روز رای گیری خودکارهای تبلیغاتی توزیع کرد .
 
 
چه کسانی به حسینیه ارشاد رفتند؟
تعدادی از چهره های سیاسی اصلاح طلبان ، علی مطهری، محمدرضا باهنر ، محمد علی آبادی ، محسن رضایی و حسن بیادی از جمله افرادی بودند که رای خود را در حسینیه ارشاد به صندوق انداختند .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها