کد خبر: ۵۳۱۲۶۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۸     ۱۵ آبان ۱۴۰۲
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف یک پرونده اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۱,۳۰۰ میلیارد تومان و دستگیری عاملان آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، سردار حسین رحیمی با اشاره بر پایش فعالیت و رصد مالی تعدادی از شرکت‌های فعال، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد تعداد سه شرکت که در حوزه تولید و صادرات محصولات پترو پالایشی (قیر، مازوت و روغن سوخته) فعالیت داشتند با فروش صوری ارز حاصل از صادرات در سامانه اقدام به جمع‌آوری ریال مشتریان و متقاضیان واردات کالا به کشور و صرافی‌های بانکی و تضامنی می‌کردند.

وی افزود: با بررسی بیشتر مشخص شد شرکت‌های مورد نظر در مجموع ۲۵ میلیون یورو معادل ۱,۳۰۰ میلیارد تومان تعهدات ارزی خود را ایفا نکرده‌اند.

سردار رحیمی گفت: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد این شرکت‌ها دارای بدهی قابل توجهی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی کشور نیز می‌باشند که با اقدامات اطلاعاتی و فنی مدیر عامل یکی از شرکت‌های اصلی و مالک و ذی‌نفع واقعی این شرکت‌ها شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی بازداشت و روانه زندان شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به راه اندازی سامانه دریافت خبری پلیس امنیت اقتصادی گفت: هموطنان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود در زمینه جرایم و مفاسد اقتصادی را با سامانه ۰۹۶۳۰۰ در میان بگذارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها