کد خبر: ۵۳۱۳۴۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۱۷ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، عبدالرحیم انصاری، در توئیتی نوشت:

علیرغم موشک ها و پهپادهایی که یمن بر سر اسرائیل میریزد، نه تلاویو و نه واشنگتن هنوز پاسخی به این اقدام صنعا نداده اند چرا؟

برداشت استراتژیست های آمریکایی - اسرائیلی این است که انصارالله به دنبال بهانه ای برای بستن باب المندب و نا امن کردن دریای سرخ است.

آنها در طول ۷ سال نبرد انصارالله با ائتلاف سعودی، مردم با اراده یمن را به خوبی شناخته اند و میدانند از هیچ قدرتی واهمه ندارند.

این البته همه ماجرا نیست؛ در شرایط فعلی که دشمن به لحاظ نظامی شکست خورده و در تنگنای استراتژیک قرار دارد، به هیچ عنوان مایل به گسترش پهنه نبرد نیست.

کاخ سفید مایل به درگیر شدن کل منطقه نیست، و آنتونی بلینکن که در منطقه دوره افتاده، نمیخواهد آتش این جنگ بیش از آنچه هست گسترده شود، خصوصا اگر این درگیری قرار باشد به ورود مستقیم آمریکا منجر شود؛ درگیری آمریکا چیزی است که نتانیاهو آرزویش را دارد ولی بایدن میکوشد از آن عبور کند!

مقاومت بی نظیر غزه قهرمان عرصه را بر نتانیاهو تنگ تر کرده، مانع رسیدن اسرائیل به خواسته هایش شده و همانطور که قبلا احتمالش را دادم، اکنون زمزمه هایی از فشار آمریکا بر نتانیاهو برای پذیرش تبادل اسرا و یا کناره گیری وی از قدرت به گوش میرسد.

غزه را از همین حالا پیروز بدانید!

غزه را از همین حالا پیروز بدانید!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها