کد خبر: ۵۳۱۳۵۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۳     ۱۷ آبان ۱۴۰۲
بنیاد امید ایرانیان نه تنها در انتخابات مجلس دهم از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان سهمیه گرفت، بلکه در بستن لیست نهایی نیز نقش اصلی را بر عهده داشته است.

به گزارش پایگاه خبری 598، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان گفته است که این بنیاد یک حزب سیاسی نیست و در انتخابات‌های گذشته کاندیدایی را معرفی نکرده است و در انتخابات پیش رو هم کاندیدایی را معرفی نخواهد کرد. برای ما در بنیاد امید ایرانیان حفظ و جذب نخبگان اولویت اصلی است.

البته ابن ادعا در حالی مطرح شده است که بنیاد امید ایرانیان نه تنها در انتخابات مجلس دهم از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان سهمیه گرفت، بلکه در بستن لیست نهایی نیز نقش اصلی را بر عهده داشته و نامزدهای اصلاح‌طلب برنامه‌های خود را برای این تشکل شبه سیاسی ارسال می‌کردند.

مروری بر مطالب مطرح شده از سوی لایه رسانه‌ای اصلاح طلبان نشان می دهد که آنان در مطالبی گرچه از کاهش مشارکت مردم در انتخابات، یکدست سازی حاکمیت و...سخن به میان می آورند، اما در ورای این ادعاهای ژورنالیستی در حال زمینه سازی های برای مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات اما بدون برند و نماد اصلاح طلبی می باشند.

اصلاح طلبان که مدتی است تحریم انتخابات را از ادبیات سیاسی خود حذف کرده اند، در وهله اول می کوشند تا آغاز انتخابات برای جریان اصلاحات را با اعلام تایید صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان تعریف و تفسیر کرده و عملا تا آن زمان مساله حضور یا عدم حضور خود در انتخابات را در محاق نگاه داشته و فضای تعلیق را دنبال کنند؛ این ترفن باعث می‌شود تا در صورت شکست انتخاباتی، تبعات آن را به نام اصلاح طلبان حمل ننمایند.

این برنامه از سوی اصلاح طلبان در حالی پیگیری می شود که فشارهای درونی در جبهه اصلاحات برای مشارکت در انتخابات افزایش یافته است.

گفتنی است راهبرد جدید اصلاح‌طلبان در روزهای اخیر نسانه ناکامی نظری- عملی اصلاح طلبان است، برخی از چهره های جریان اصلاحات در ادامه با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در طول ربع قرن گذشته رفتار یکسانی درمورد تحولات سیاسی داشته‌اند و در نشان دادن توان برساختن یک تحول جدید به جامعه ناتوان بوده‌اند، تصریح می کنند، جبهه اصلاحات نیز به تدریج به یک نظم بوروکراتیک از مجموعه احزاب دارای مجوز تبدیل شده است که با بدنه اجتماعی خود ارتباط چندانی ندارد.

از این رو در سطح کلان موجب همبستگی احزاب مجوزدار می‌شود ولی در سطح بدنه ناموفق است. ناکامی اصلاح‌طلبان در عرصه عمل و نظر جبهه اصلاحات را دچار تکرار کرده است. وحدت بین انتخابات‌ها و چنددستگی در هنگام انتخابات برونداد همیشگی جبهه اصلاحات است.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها