کد خبر: ۵۳۱۳۶۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۱۸ آبان ۱۴۰۲
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان اخیرا خود در رابطه با تهدیدهای احتمالی ناوهای آمریکایی هشدار داد و گفت که ما هم تجهیزاتی برای مقابله با این ناوها آماده کرده‌ایم، بر همین اساس در گزارشی به بررسی توان موشکی حزب‌الله در عرصه دریا پرداختیم.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری فارس، جمعه گذشته (۱۲ آبان‌ماه) بود که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از گذشت ۲۸ روز از آغاز نبرد حماس علیه رژیم صهیونیستی، در بیروت سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخشی از این سخنرانی خطاب به آمریکا هشدار داد؛ «ناوهای شما در دریای مدیترانه ما را نمی‌ترساند و هیچگاه ما را نخواهد ترساند. من به شما می‌گویم برای ناوهایتان که با آن‌ها ما را تهدید می‌کنید هم تجهیزات آماده کرده‌ایم.کسانی که شما را در ابتدای دهه هشتاد شکست دادند، هنوز زنده هستند و البته فرزندان و نوادگانشان نیز با آن‌ها هستند. کسانی که خواهان جلوگیری از جنگ آمریکا هستند، باید تجاوزات به غزه را متوقف کنند.»

به گفته سید حسن نصرالله، «اگر جنگی در منطقه آغاز شود، نه ناوهایتان و نه جنگ هوایی به کارتان نخواهد آمد. در صورت وقوع جنگ منطقه‌ای منافع و نظامیان شما قربانی خواهند بود و شما بازنده بزرگ این جنگ خواهید بود.»

اشاره وی به استقرار دو ناو هواپیمابر آمریکایی در نزدیکی نوار غزه و فلسطین اشغالی در نوار غزه است. جایی که دو ناو هواپیمابر USS Gerald Ford (CVN-78) و USS Eisenhower (CVN-69) در حمایت از رژیم صهیونیستی خود را به دریای مدیترانه رسانده‌اند و تا حمایت کامل خود را از صهیونیست‌ها اعلام کنند.

 

سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان در حالی مطرح شد که رژیم صهیونیستی از ابتدای دریافت یک شکست غیر قابل ترمیم در عملیات طوفان الاقصی،‌ طیف متنوعی از تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز ارتش صهیونیستی را در اختیار این رژیم قرار داده است. این حمایت‌های تسلیحاتی از ارسال بمب‌های سری GBU آغاز شد و تا تامین موشک‌های تامیر مورد نیاز سامانه گنبد آهنین و ارسال اطلاعات ماهواره‌ای ادامه پیدا کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها