کد خبر: ۵۳۱۳۸۲
زمان انتشار: ۰۸:۰۷     ۲۰ آبان ۱۴۰۲
کمیساریای عالی حقوق بشر:
مسئول کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، فاجعه کنونی در غزه را بزرگترین فاجعه انسانی در تاریخ معاصر خواند و تاکید کرد که ما خواهان آتش بس دائمی هستیم نه وقفه بشردوستانه.

به گزارش پایگاه خبری 598، رئیس بخش خاورمیانه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به توافق آمریکا و رژیم صهیونیستی برای وقفه‌های بشردوستانه در جنگ غزه گفت: ما خواستار پایان جنگ غزه هستیم نه توقف بشردوستانه.

براساس گزارش شبکه الجزیره، کشورهای جامعه بین المللی باید برای پذیرش آتش بس به اسرائیل فشار وارد کنند. وی در ادامه تاکید کرد: ما در تاریخ معاصر چنین فاجعه انسانی را ندیده بودیم.

پیش از این یک گزارشگر ویژه سازمان ملل دستور مقامات رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه برای تخلیه مناطق شمالی و کوچ آنها به جنوب را مصداق جنایت بین‌المللی خوانده بود.

"بالاکریشنان راجاگوپال" گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مسکن متذکر شد که دستور رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیش از یک میلیون نفر از شمال نوار غزه به مناطق جنوبی بدون ارائه مسکن و سرپناه و کمکهای بشردوستانه کافی نقض وقیحانه هنجارهای بنیادین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه است.وی در ادامه تاکید کرد که این اقدامات اسرائیل جنایت بین المللی است.

وقفه بشردوستانه و نه آتش بس اصطلاحی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای توقف چند ساعته چند و ارسال کمکهای بشردوستانه برای مردم غزه به کار میبرند؛ اقدامی که به گفته ناظران سیاسی هیچ کمکی به بهبود وضعیت غیرنظامیان و بیمارستانهای غزه نخواهد کرد.

"جو بایدن"، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه مدعی شد که رژیم صهیونیستی با «آتش‌بس بشردوستانه» در غزه پس از فشارهای واشنگتن موافقت کرده است. بایدن در این باره اذعان کرد که این «گامی در جهت درست» است و به غیرنظامیان کمک می‌کند تا از جنگ فرار کنند و کمک‌های بیشتری وارد مناطق آسیب‌دیده شود.

این ادعا درحالی مطرح می‌شود که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده است: بدون آزادی اسرای اسرائیلی، آتش بسی در غزه برقرار نخواهد شد.

"جان کربی"، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز اذعان کرد: اسرائیل با اجرای روزانه یک توقف 4 ساعته در جنگ در شمال غزه موافقت کرده است؛ به گفته وی این وقفه‌ها از 3 ساعت قبل از برقراری اعلام خواهند شد.

تخریب کامل 40 هزار واحد مسکونی در غزه
دفتر اطلاع‌رسانی دولت وابسته به حماس در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تاکنون حدود 32 هزار تن بمب و موشک بر سر مردم غزه ریخته است. به نوشته الجزیره، در این بیانیه آمده است که 40 هزار خانه در غزه به طور کامل با خاک یکسان شده است و رژیم اشغالگر 32 هزار تن شامل 13 هزار بمب و موشک بر سر مردم غزه ریخته است.

به گفته این نهاد، میزان خسارت وارد شده به ساختمان‌ها و آپارتمان‌های مسکونی به دو میلیارد دلار می‌رسد. در همین راستا، گزارش یک نهاد سازمان ملل حاکی است جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی اقتصاد فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری را یک دهه عقب برده است.

در گزارشی که «برنامه توسعه سازمان ملل» منتشر کرده تصویر ناامیدکننده‌ای از شرایط اقتصادی در نوار غزه ترسیم شده است.

"عبدالله الدرداری"، مدیر دفتر منطقه‌ای برنامه توسعه سازمان ملل گفته از زمان آغاز درگیری‌ها شمار فلسطینی‌هایی که در فقر زندگی می‌کنند با افزایش 300 هزار نفری روبرو بوده است.
آژانس پناهندگان سازمان ملل گزارش داده از زمان آغاز درگیری‌ها در غزه نزدیک به 1.5 میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند. همزمان، اقدام رژیم اسرائیل در محاصره کامل غزه باعث ایجاد بحران انسانی در این منطقه شده است.

الدرداری گفت چنانچه جنگ قرار باشد برای یک ماه دیگر ادامه داشته باشد اقتصاد فلسطین 19 سال به عقب برخواهد گشت.

وی اضافه کرد: هر سرمایه‌گذاری که جامعه بین‌المللی و مردم فلسطین صرف توسعه انسانی کرده‌اند – اعم از آموزش، سلامت، رشد، تجارت- و هر آنچه که از سال 1380 ساخته شده از دست خواهد رفت.

ده‌ها شهید و زخمی در حمله به بیمارستان «الشفاء» غزه
دفتر اطلاع‌رسانی غزه از شهادت و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان «الشفاء» غزه خبر داد. "سلامه معروف"رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه به شبکه الجزیره اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه بیمارستان الشفاء را هدف قرار داد.وی افزود: این حمله منجر به شهادت 13 فلسطینی شد و ده‌ها نفر نیز در نتیجه این حمله مجروح شدند.

معروف ادامه داد: اسرائیل با محاصره بیمارستان‌های غزه درواقع حکم اعدام بیماران و مجروحان داخل آنها را صادر کرده است.همزمان با ادامه حملات هوایی به غیرنظامیان، منابع رسانه‌ای از محاصره چند بیمارستان در نوار غزه توسط تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف بیمارستان‌های «الرنتیسی»، «النصر» و «العیون» در نوار غزه مستقر شده‌ و آنها را محاصره کرده‌اند.

برپایه این گزارش، تانک‌های رژیم صهیونیستی درحالی بیمارستان‌های یاد شده را محاصره کرده‌اند که این بیمارستان‌ها طی ساعات گذشته شاهد حملات هوایی بمب افکن‌های این رژیم بودند.سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهر، از افزایش آمار شهدای کادر درمان این شهر تا 195 نفر خبر داد.

تلفات 1100 نظامی رژیم صهیونیستی در قبال شهادت بیش از 11000 غیرنظامی در غزه تاکنون
تعداد کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه تاکنون به بیش از 1100 صهیونیست رسیده و شمار شهدای فلسطینی نیز به یازده هزار و هجده نفر و شمار مفقودان به بیش از دو هزار نفر افزایش یافته است.

یک پدر فلسطینی درحالیکه کودک شهیدش را روی دستان خود داشت، گفت به خاطر خدا کشور‌های عربی به فکر بچه‌ها‌ی فلسطین باشید.برای آتش بس بشردوستانه تلاش کنید. ما از شما چیزی نمی‌خواهیم؛ فقط برای یک آتش بس بشردوستانه تلاش کنید.خطاب به السیسی و همه جهان عرب می‌گویم این‌ها بچه‌های غزه هستند. آسوده خاطر ما را تماشا می‌کنید.

"اسراء البحیصی" خبرنگار شبکه العالم افزود اوضاع انسانی در غزه به شدت وخیم است و اکثر شهدا کودک هستند و صندلی بیش از 2800 دانش‌آموز فلسطینی پس از پایان جنگ تجاوزگرانه علیه غزه در مدرسه خالی خواهد بود.

وی افزود جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد گویی در روز اول تجاوزگری قرار داریم. بسیار بدتر از آن این است که هیچ نشانه‌ای از هرگونه امکان توقف این تجاوزگری حتی برای یک وقفه یا کمک بشردوستانه وجود ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها